• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Läste igenom min egen tråd precis. Känns overkligt att man mått så dåligt i fjol. Idag tränar jag 4ggr/veckan. Går upp 5:30 vardagar för att hinna gymma innan barnen går upp. Mediterar, promenerar. Jobbar hårt och med passion för mitt arbete varje dag. Inte trillat dit med alkoholen. Dricker. Men bara under kontrollerade former med familj eller enstaka bästa vänner. Mer närvarande far. Självklart kommer dipparna fortfarande, när utmätningen drog igång bland annat. Breven och alla delgivningarna jag skrivit på de senaste månaderna. Det tar på en. Man blir som omyndighetsförklarad och hopplösheten kickar in. För första gången i mitt liv är pengarna sekundärt och märkligt nog så är de då saker o ting (troligtvis) kommer gå min väg med just ekonomin. Märkligt hur de fungerar.
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Det var ingen som hade något bra svar på sannolikheten att man får en beviljad sanering efter inledande?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Läste igenom min egen tråd precis. Känns overkligt att man mått så dåligt i fjol. Idag tränar jag 4ggr/veckan. Går upp 5:30 vardagar för att hinna gymma innan barnen går upp. Mediterar, promenerar. Jobbar hårt och med passion för mitt arbete varje dag. Inte trillat dit med alkoholen. Dricker. Men bara under kontrollerade former med familj eller enstaka bästa vänner. Mer närvarande far. Självklart kommer dipparna fortfarande, när utmätningen drog igång bland annat. Breven och alla delgivningarna jag skrivit på de senaste månaderna. Det tar på en. Man blir som omyndighetsförklarad och hopplösheten kickar in. För första gången i mitt liv är pengarna sekundärt och märkligt nog så är de då saker o ting (troligtvis) kommer gå min väg med just ekonomin. Märkligt hur de fungerar.

Det här glädjer mig så jävla mycket. Att se att det finns ett ljus i tunneln och att det blir bättre från att man känt och trott att allt är skit. Riktigt jävla starkt av dig!

Jag känner EXAKT som dig med de två sista meningarna. Pengarna är sekundärt för första gången i mitt liv.
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Jag har en fråga.

Har ju fått inledande och kommer betala på den första gången under april lönen. Jag får dessutom en bonus från jobbet då. Vad ska man göra här? Behålla lägga undan? Är det ok? Tror bonusen blir 30k brutto.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Jag har en fråga.

Har ju fått inledande och kommer betala på den första gången under april lönen. Jag får dessutom en bonus från jobbet då. Vad ska man göra här? Behålla lägga undan? Är det ok? Tror bonusen blir 30k brutto.

Nja... här måste ditt samvete ”tala för Dig”. Jag fick själv inledande i mars 2019. I början av maj fick jag vetskap om en bonusutbetalning med maj lönen och mitt egna samvete skrek att ja skulle meddela min handläggare om det, vilket ja så gjorde. Fick behålla en liten del av bonusen, resten gick till skuldsaneringen...och med all rätt !
Vi vill ju göra rätt för oss... eller hur? :)
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag har en fråga.

Har ju fått inledande och kommer betala på den första gången under april lönen. Jag får dessutom en bonus från jobbet då. Vad ska man göra här? Behålla lägga undan? Är det ok? Tror bonusen blir 30k brutto.
Behåll dem, du har kids väl.
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Alltså undra vad Intrum håller på med? Sen jag fick inledande har det tagit 4st UC på mig under 2 veckor!?! Verkar som de vill se min taxering för 2019. ? Det är ju betydligt högre än 2018... kan det ställa till de för skuldsaneringen mån tro?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp