Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, utan UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Slantar - 30 000 kr, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Gnarlsbarkley, 26 juli 2019.

1. Gnarlsbarkley

Gnarlsbarkley Aktiv medlem - Trofépoäng: 46

Mottagna gillanden:
    15
    Trofépoäng:
    46
  2. onetwo

onetwo V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 536

Mottagna gillanden:
    458
    Trofépoäng:
    536
    Vad är det du inte förstår? På sidan kan du mata in all data.

Är en diff där på ett buffert belopp som du får.

Sedan med barnen antar jag du får underhåll för barn 1 iaf. Eftersom du har ett barn på heltid och ett annat halvtid bör du rimligen få ett rätt högt buffert belopp. Siffran jag fått höra är vanligen 700-1500.

Du får behålla lite mer beroende på barnets ålder är några hundringar beroende på detta.

3. Bramserud

Bramserud V.I.P - Trofépoäng: 517

Mottagna gillanden:
    476
    Trofépoäng:
    517
    Nu beror det ju lite på boendekostnad m.m, men det borde gå att mäta ut åtminstone 350 000 från din lön varje år, plus att du bör ha ganska stora ränteavdrag så kanske 400-450 000 om året kan gå till skulder? Är skulderna så stora att de inte blir betalade under överskådlig tid då? Svårt för någon annan att bedöma utan att känna till vad du betalar för räntor osv, men rent generellt så är det nog svårt att få till en skuldsanering om man är sammanboende och har 800 000 i lön.

4. KassaKon

KassaKon V.I.P - Trofépoäng: 426

Mottagna gillanden:
    289
    Trofépoäng:
    426
    Mata in din lön och din sambos lön, dina barn och barnbidrag och ev underhåll, hyra och uppvärmningskostnader, barnomsorgskostnader, kostnader för resor till och från arbetet, och kostnader för vård och läkemedel (högkostnader/12) på kfms hemsida. Det ger vad du skulle få behålla vid löneutmätning och lägg sedan till en buffert (varierar men ca 1000 plus/minus beroende på din situation).

5. Gnarlsbarkley

Gnarlsbarkley Aktiv medlem - Trofépoäng: 46

Mottagna gillanden:
    15
    Trofépoäng:
    46
    Men ursäkta! Hade helt missat den beräkningslänken! Men gäller de för skuldsanering också? Inte bara utmätning vid KFM. För de är väl helt skilda saker enligt min mening?

6. onetwo

onetwo V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 536

Mottagna gillanden:
    458
    Trofépoäng:
    536

Är samma fast du får ett buffert belopp

7. Bramserud

Bramserud V.I.P - Trofépoäng: 517

Mottagna gillanden:
    476
    Trofépoäng:
    517
    Det är det, men om det finns en rimlig chans att betala skulderna under överskådlig tid med löneutmätning så blir det knappast aktuellt med skuldsanering, så du kan ju räkna lite på hur lång tid det skulle ta för dig att bli skuldfri den vägen. Glöm inte skatteåterbäringen, som i sin helhet kommer att gå till dina skulder om du är föremål för utmätning.

8. Trollet

Trollet Aktiv medlem - Trofépoäng: 92

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    92
    Det är kanske just din ångest och hopplöshet som du måste komma till botten med. Jag vet inte varför du spelar och dras till andra typer att sabotagebeteende, men jag gjorde det för att jag kände mig uppgiven med min tillvaro i livet och har en tendens att fastna i sabotagebeteende när saker inte går som jag har tänkt mig i livet. Det var enklare (i studen) att spela, stressa och oroa mig för min ekonomi än att möta mina större farhågor i livet, så som min relation och ”karriär”. Det gäller att du måste vara brutalt ärlig mot dig själv och rannsaka dina djupaste känslor och tankar.

Jag tror inte att du saknar empati, men du är sjuk och din sjukdom är egoistisk och kommer att sluka dig. Och för att bli frisk måste DU (inte din sjukdom) vara egoistisk och du måste tänka på vad du behöver för att bli frisk. Jag vet att det är oerhört jobbigt att behöva involvera nära och kära, men det måste du göra för att du ska få all det stöd som du behöver. Om de väljer att vända dig ryggen är det deras val men det är faktiskt inte något du ska oroa dig för. Det enda du ska oroa dig för är dig själv och vad du behöver göra för att bli frisk för du har inte resurser att lägga på andra.

All lycka till dig!

lili74 gillar detta.
  9. Lilaros

Lilaros V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 846

Mottagna gillanden:
    1 114
    Trofépoäng:
    846
    Jag är lite som du där. I mitt fall rädd för att lyckas och rädd för att misslyckas. Blev stressad av tanken att nå mina mål för att det kändes så konstigt att jag skulle klara det och kände samtidigt "jag kommer inte klara det". Ständigt. Nu är det mycket värre i livet än vad det var då... löneutmätning på väg för en av oss vuxna och skulder för båda, anmärkningar på den ena och allt är i luften och beror på hur saker kommer gå. Ångrar mig väldigt mycket. Skulle inte ha flytt.

10. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 007

Mottagna gillanden:
    1 440
    Trofépoäng:
    1 007
    Jag ångrar också en del. Särskild det att jag fortf förtränger det som skadar mig mest, att jag inte tar itu med det utan låter det fortsätta skada mig och istället stoppar i mig några extra chokladbitar och tänker att inte idag men kanske imorgon.

Jag är helt säker på att du precis som jag lilaros vet att ånger inte hjälper och man inte kan ändra på det som varit. Man kan bara börja göra rätt fr o m den här sekunden just nu, idag och alla andra dagar framöver. Du är så klarsyn bakom ditt skoj, och så skarpsynt att jag är helt säker på att du fixar det! Ni kommer fixa det. Sen när det värsta är över så får din man tacka dig och köpa dig en ny bil eller vad det nu kan vara som du vill ha :)

Dela sidan