• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fast motiverad att bli av med 535k i skuld

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Fasiken vilken jävla ångest asså, klockan är 01.43 och jag kände att jag behövde skriva av mig här. Stor klump i magen som känns att den kommer stanna för evigt. Även efter att mina skulder är betalda (tanken vad jag kunnat ha gjort med alla pengar är väl det förste som jag kommer på).

Det jobbigaste är inte summan eller pengarna. Det jobbigaste är att inte veta hur framtiden ser ut känner jag, om jag kunde se in i framtiden att skulderna kommer bli betalda skulle jag bara hålla ut nu..

Nåja jag börjar 06.30 vilket är om några timmar, min resa till frihet är en lång väg men jag klarar det sålänge jag har disciplin.. undrar verkligen vad jag får för ränta I mars månad med samlingslånet. Ska bli spännande och se om jag kan få under 5% vilket jag endå tror att jag kommer få.

Räknat ut att jag i mars månad skulle kunna ha 250k kvar, kanske mindre

Nuvarande skuld:
226 269 kr 8%
169 625 kr 5%
Totalt 395 894 kr.

Nu när jag räknade ihop dem fick det mig och tänka tillbaka 4 månader när jag hade 535k ..
.. undrar hur jag mår i mars. ..

Aja på återseende vänner! Förmodligen kommer jag uppdatera här slutet av månaden
God natt ( hoppas jag att jag får också)
Så jävla sjukt och veta att det är jag som skrivit detta. För svar på fråga. Jag mår mycket bättre nu än vad jag mådde när jag skrev detta inlägg. Hejdå förflutna jag, hej framtida jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Helt fantastiskt UC resa du gjort! Snyggt jobbat!

förstår mig inte på UC hur dom räknar osv men antar mitt gick åt helsike när jag gjorde 2 UC på kort tid från sambla och nån mer, sämsta förmedlarna..
Jag tänkte inte till när nästa sån ringde men jag sa till dom ”sambla ringde mig för typ 2 veckor sedan, jag har redan bra villkor och ränta”
”Nejnej men vi fixar bättre såklart!”

de tog två dagar sen så visade det sig att det blev enu sämre pga att jag gjort 2 FF på kort tid..

Så du är alltså snart nere i 0 FF eller hur många FF har du?

Jag har 11.72%!

Då med
37k kredit
73k blanco
155k billån
8FF

Inkomst dekl 355k
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Helt fantastiskt UC resa du gjort! Snyggt jobbat!

förstår mig inte på UC hur dom räknar osv men antar mitt gick åt helsike när jag gjorde 2 UC på kort tid från sambla och nån mer, sämsta förmedlarna..
Jag tänkte inte till när nästa sån ringde men jag sa till dom ”sambla ringde mig för typ 2 veckor sedan, jag har redan bra villkor och ränta”
”Nejnej men vi fixar bättre såklart!”

de tog två dagar sen så visade det sig att det blev enu sämre pga att jag gjort 2 FF på kort tid..

Så du är alltså snart nere i 0 FF eller hur många FF har du?

Jag har 11.72%!

Då med
37k kredit
73k blanco
155k billån
8FF

Inkomst dekl 355k
Ja dem kan vara luriga! I nuläget har jag 21 förfrågningar, med en skuldsaldo på 280k. Alla försvinner i slutet av denna månad. Då kommer jag som du säger, ha 0 ff kvar :)
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Ja dem kan vara luriga! I nuläget har jag 21 förfrågningar, med en skuldsaldo på 280k. Alla försvinner i slutet av denna månad. Då kommer jag som du säger, ha 0 ff kvar :)

så du gjorde 21 förfrågningar inom loppet av en månad för 1 år sedan ?

Är ändå imponerad över ditt betyg trotts antal FF osv!

kämpa på!
Det var bl.a din tråd som fick min komma igång med mina egna bekymmer! Tack !!
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
så du gjorde 21 förfrågningar inom loppet av en månad för 1 år sedan ?

Är ändå imponerad över ditt betyg trotts antal FF osv!

kämpa på!
Det var bl.a din tråd som fick min komma igång med mina egna bekymmer! Tack !!
Ja det stämmer. 21 ff... tack! Känns lite extra bra att man kunde hjälpa dig ta itu med det. Man kan om man vill och har disciplin. All lycka till dig och givetvis mig med :D
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Jag jobbar inom industri, ingen utbildning. Bara Sveriges största företag i princip. Tanken är att skaffa mig en utbildning efter jag är klar med den här skiten.

Min UC såg ut som följande.
maj 2020 : UC score 73.4
september 2020: uc score 32.3
Januari 2021: uc score 2.5
Mars 2021 : uc score 1.6.

Har kvar alla FF och sista går ut denna månad. När UC uppdaterar skuldsaldo i mitten av månaden är dags att göra ett nytt lån
Nu börjar det hända magi med min UC i och med att massa ff försvinner dag för dag! 1.6 låg jag på igår. Hur vill ni att jag gör när jag söker nytt lån i april? Ska jag starta ny tråd eller vill ni följa här hur det gick?
 

Bilagor

  • Screenshot_20210310-180457_Kreddy.jpg
    Screenshot_20210310-180457_Kreddy.jpg
    361.1 KB · Visningar: 22

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Fortsätt gärna här enligt mig så slipper man leta mellan två trådar när du eventuellt hänvisar bakåt i tiden
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Helt otroligt !
Grattis!

hur mycket har du i lån nu?
Helt otroligt vad FF gör mer för UC än vad själva lånen gör?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp