• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fast motiverad att bli av med 535k i skuld

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Fan vad jag imponeras !
Jag har själv skuld (utöver billån) på strax under 160 som jag likaväl som du vill bli av mer snabbast möjliga!
Dock tjänar jag mindre än du (ca 35)
Har utgifter såsom boende, bil osv som måste betalar vilket gör att jag bara kan betala av ca 9000kr månaden inkl billånet på 2600kr..

har du några tips på ur du fått ökat din inkomst osv?
hur ser räntan ut? Är det ett lån? Vad tjänar du efter skatt? Gör en budget i min första rekommendation och ha disciplin! Starta en tråd så kan många andra duktiga här på forumet hjälpa dig :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Tjena folks! Gott nytt år på er! Har varit ledig nu sen 2 veckor tillbaka och måste bara säga fan vad illa man mår när man är ledig och inte har något att göra.. anyway tänkte kolla med er vad ni tycker, har en "kris-summa" på 20 000 ifall det skulle hända något, tycker ni jag borde spara alternativt investera en del av min lön samtidigt som jag betar av skulden? Jag brukar vara kreativ men vet inte riktigt hur jag borde göra här. Sparar ni något? Vad tycker ni?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Tjena folks! Gott nytt år på er! Har varit ledig nu sen 2 veckor tillbaka och måste bara säga fan vad illa man mår när man är ledig och inte har något att göra.. anyway tänkte kolla med er vad ni tycker, har en "kris-summa" på 20 000 ifall det skulle hända något, tycker ni jag borde spara alternativt investera en del av min lön samtidigt som jag betar av skulden? Jag brukar vara kreativ men vet inte riktigt hur jag borde göra här. Sparar ni något? Vad tycker ni?

Det är vettigt att ha en buffert i fall något oväntat händer. Du kan ju alltid spara i fonder, men när du skriver investera låter det nästan som du vill spekulera för pengarna. Och det är ren gambling.
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Öppna ett sparkonto med ränta i en annan bank än den du har och sätt dim buffert där. Då får du iallafall lite ränta och h
Tjena folks! Gott nytt år på er! Har varit ledig nu sen 2 veckor tillbaka och måste bara säga fan vad illa man mår när man är ledig och inte har något att göra.. anyway tänkte kolla med er vad ni tycker, har en "kris-summa" på 20 000 ifall det skulle hända något, tycker ni jag borde spara alternativt investera en del av min lön samtidigt som jag betar av skulden? Jag brukar vara kreativ men vet inte riktigt hur jag borde göra här. Sparar ni något? Vad tycker ni?

Öppna ett bra räntekonto i en nischbank och sätt din buffert där, samt kanske för över den summa du vill spara dit varje månad. Bind inte pengarna utan välj ett konto med åtminstone ett par fria uttag varje år , ifall ifall...

Då får du dels ränta, riskerar ingen värdeminskning samt har tillgång till pengarna inom någon dag. Att du har dem på en annan bank gör att du inte ser dem lite ofta och kanske förhindrar impulsiva uttag.

Gott nytt år :)
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Tjenare! Precis som planerat lyckades jag sälja 100 timmar till min arbetsgivare vilket ökar min amorteringsförmåga denna månaden! 304k blir till 280k januari månad! Är så otroligt lycklig att jag har kommit så långt på 8 månader. Även träffat en superfin tjej i mitt liv, men vet inte hur det kommer gå om hon får reda på detta.. vet inte men vi gillar varandra verkligen! Kanske inte borde berätta överhuvudtaget..
Januari 2021 280k kvar ... började maj 2020 med 546k. Så jääävla sjukt!!!
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Tjenare! Precis som planerat lyckades jag sälja 100 timmar till min arbetsgivare vilket ökar min amorteringsförmåga denna månaden! 304k blir till 280k januari månad! Är så otroligt lycklig att jag har kommit så långt på 8 månader. Även träffat en superfin tjej i mitt liv, men vet inte hur det kommer gå om hon får reda på detta.. vet inte men vi gillar varandra verkligen! Kanske inte borde berätta överhuvudtaget..
Januari 2021 280k kvar ... började maj 2020 med 546k. Så jääävla sjukt!!!
Fattar inte poängen att berätta till henne att du har skuld på 280k? Du har inte skuld som kan hindra dig(er) att skaffa gemensamt boende tex. Riktigt bra jobbat, från 546 till 280 på 8 månader....helt otroligt!!!
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Tjenare! Dags för en liten uppdatering kring min situation. På mars lönen kommer min arbetsgivare betala ut 20 000 extra utöver min lön. Allt ska amorteras givetvis. April kommer bonus. Maj skatte återbäring. Juni semester lön som är 10 000 extra. Och juli ska jag sälja 100 timmar. Räknar med att ha kvar 200k om 5 månader. nästa månad är det dags att göra dessa två stora lån till 1 då jag har inga ff kvar på UC. Får förmodligen Sveriges bästa ränta tror jag
Ha det göööööttt så länge
 
Senast ändrad:

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Du är sjuk alltså hehe fan va starkt jobbat. Du kommer blir rik när dina lån är betalda och du börjar spara istället...
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Otroligt imponerande!
Vet inte vad du jobbar med men att kunna kunna få ut extra summor lite då och då är inte helt fel!

Får man fråga hur din UC% ser ut?
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Otroligt imponerande!
Vet inte vad du jobbar med men att kunna kunna få ut extra summor lite då och då är inte helt fel!

Får man fråga hur din UC% ser ut?
Jag jobbar inom industri, ingen utbildning. Bara Sveriges största företag i princip. Tanken är att skaffa mig en utbildning efter jag är klar med den här skiten.

Min UC såg ut som följande.
maj 2020 : UC score 73.4
september 2020: uc score 32.3
Januari 2021: uc score 2.5
Mars 2021 : uc score 1.6.

Har kvar alla FF och sista går ut denna månad. När UC uppdaterar skuldsaldo i mitten av månaden är dags att göra ett nytt lån
 

Bilagor

  • Screenshot_20210302-120946_Kreddy.jpg
    Screenshot_20210302-120946_Kreddy.jpg
    183.8 KB · Visningar: 19
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp