Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Felaktigt justerad ränta hos Moneygo - Vad kan man göra?

Har ett lån på 8K hos Moneygo. I november la jag till i deras e-tjänst att de skulle använda autogiro istället så man slipper deras faktura i lådan. Allt var fixat och klart, gött mos!

December kom, inga dragningar gjordes. Kontaktade Moneygo som påpekat att de hade försökts dragningar vid tre tillfällen som min bank nekade. Jag betalade direkt in fakturan för December när jag fick veta det. Nu när jag loggar in på "Mina sidor" så har de lagt till 150:- i påminnelseavgift och räntan är höjd från 3.7% till 19.99% (133:- i ränta istället för 26:- per månad!).

Jag mailade direkt tillbaka till dem och påpekade det, de tog bort påminnelseavgiften, men avtalet har nu ändrats till 19.99% ränta och de svarar inte på fler mail!

Vad kan jag göra?! Vem kan jag kontakta förutom Moneygo? När de rakt ut skriver att det är bankens fel och inte mitt, och de själva inte ens försökt kontakta mig, så måste detta gå att bestrida på någon högre instans??

//Förbannad

Otroligt dåligt skött av dom!
Du kanske kan vända dig till konsumentverket?
Ring dom och ligg på detta är fan otroligt märkligt.

En fråga. när du tog deras lån - tog dom en Full UC eller en MiniUC? Kan du kolla på www.minuc.se?

Otroligt dåligt skött av dom!
Du kanske kan vända dig till konsumentverket?
Ring dom och ligg på detta är fan otroligt märkligt.

En fråga. när du tog deras lån - tog dom en Full UC eller en MiniUC? Kan du kolla på www.minuc.se?

Konsumentverket sköter även kreditbolag / lånbolag?

Ja jag vet fan inte vad jag ska göra, kände mig sjukt maktlös helt plötsligt trots att det inte ens var mitt fel!

Jag har t.o.m betalat in MER varje månad som jag haft lånet så jag har skött det klockrent, mitt enda misstag var att lita på deras ord att autogiro funkade.

Har ingen aning, jag använde Advisa som lånförmedlare... Kanske kan kontakta dem och be dem om hjälp eftersom de förmedlade lånet? Känner jag behöver veta alla möjligheter jag har.

Löser sig inte detta får jag ta ett nytt lån på samma belopp hos någon annan och typ "flytta" lånet så jag slipper Moneygo och deras idiotiska kundtjänst.

Konsumentverket sköter även kreditbolag / lånbolag?

Ja jag vet fan inte vad jag ska göra, kände mig sjukt maktlös helt plötsligt trots att det inte ens var mitt fel!

Jag har t.o.m betalat in MER varje månad som jag haft lånet så jag har skött det klockrent, mitt enda misstag var att lita på deras ord att autogiro funkade.

Har ingen aning, jag använde Advisa som lånförmedlare... Kanske kan kontakta dem och be dem om hjälp eftersom de förmedlade lånet? Känner jag behöver veta alla möjligheter jag har.

Löser sig inte detta får jag ta ett nytt lån på samma belopp hos någon annan och typ "flytta" lånet så jag slipper Moneygo och deras idiotiska kundtjänst.
Har du frågat MoneyGo om dem kommer ändra det? Eftersom det var deras misstag från början.
Annars gå till låneförmedlare igen eller klaga till nå ställe. Vet ej om det är konsumentverket eller FI?

Har du frågat MoneyGo om dem kommer ändra det? Eftersom det var deras misstag från början.
Annars gå till låneförmedlare igen eller klaga till nå ställe. Vet ej om det är konsumentverket eller FI?

Ja jag skickade detta
Ni får även justera tillbaka den felaktigt justerade räntan då även den ändrats p.g.a detta felet. 3,7% enligt avtalet och nu är det 19,99% !

Som jag skrivit innan så har jag redan betalat den korrekta originalfakturan manuellt och att fakturan var försenad p.g.a felaktigt satt autogiro är INTE mitt fel!

Vet inte vad jag ska göra. Har försökt kontakta dem över telefon men de har något fel på telefonlinjen för när man ringer dem kommer man till ett välkomstmeddelande och direkt efter "Du blir nu kopplad till kundtjänst" så avslutas samtalet automatiskt..

Testar först med Advisa och sen får jag väl kontakta båda KV och FI för att se vilken som kan hjälpa mig.

Fick tag på Moneygo nu. Den otroligt charmiga kvinnan i kundtjänsten (ironi) förklarade att det borde lösa sig i februari månad så det står rätt då men att jag måste ringa in så de korrigerar de avdragna ränteavgiften som har höjts med 103:- extra.

Hon la även smidigt fram det att det är mitt fel och mitt ansvar att autogiro ska funka och vara korrekt. Ehm.

När lånet är avbetalt kommer jag aldrig någonsin ta hos dessa igen iallafall. Rekommenderas ej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp