• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Femtusen tagit Uc

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
det står att kreditupplysning tas på hemsidan, har det varit så hela tiden, eller har inge ändrat detta ?
är det någon som vet ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
det står att kreditupplysning tas på hemsidan, har det varit så hela tiden, eller har inge ändrat detta ?
är det någon som vet ?

Det är olagligt att låna ut pengar utan att göra en kreditprövning, så det är nog inget som man förväntas behöva upplysa om särskilt...
 

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
okej han tog ingen uc på mig . det är inkasso som tog uc 1.5 månader efter lånet var utbetalt
det är bluff alltihop

jag har bestridit faktura men får ej svar
från fortbox finans

jag är orolig
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Jag tog ett lån på femtusen. se
som jag ångrat och betalt tillbaka direkt, Fakturan har gått vidare fortnox och nu vägrar de makulera fakturan .
och inge hänvisa mig till fortnox och fortnox till inge .
det har ochså tagits ett UC på mig

Hjälp mig någon.
Klassiker. Känner igen det där med att båda parter hänvisade till varandra det vill säga att båda frånsäger sig allt ansvar och tyvärr drabbas man själv trots att någon av dessa har ett ansvar när låntagaren behöver vägledning med mera. Likadant var det när jag skulle lägga upp min avbetalningsplan, då var det ingen som hade koll och de stod och hänvisade till varandra hela tiden. Hoppas det löser sig, tyvärr är det bara att gilla läget i ditt fall tror jag.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
okej han tog ingen uc på mig . det är inkasso som tog uc 1.5 månader efter lånet var utbetalt
det är bluff alltihop

jag har bestridit faktura men får ej svar
från fortbox finans

jag är orolig
Ett tips är att ringa till deras kundtjänst då. Öppettider för telefon (09:00-10:00).
 

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
men hur länge ska den ligga hos inkasso?

Jag ska prova och ringa imorn
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Jag tog ett lån på femtusen. se
som jag ångrat och betalt tillbaka direkt, Fakturan har gått vidare fortnox och nu vägrar de makulera fakturan .
och inge hänvisa mig till fortnox och fortnox till inge .
det har ochså tagits ett UC på mig

Hjälp mig någon.
Får jag bara fråga. Hur kan fakturan direkt ha gått till Fortnox? Jag menar hos Fortnox hamnar du ju om du inte betalar till det som femtusen från början fakturerar från (Annmarie Capitava AB) när det ju borde vara Blåsbodafinans.....
Man hamnar ju hos Fortnox efter typ 40-45-50 dagar?
 

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
inge har sagt han makulerat faktura . men det har han inte gjort . han har låtit fakturan gå vidare till fortnox inkasso
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
inge har sagt han makulerat faktura . men det har han inte gjort . han har låtit fakturan gå vidare till fortnox inkasso
Jaha hm? Så...om jag förstår det rätt? Så har du tagit ett lån som du betalade tillbaka som ändå skickades till inkasso?
Makulerats innebär ju dock att du gör en ansökan som sen dras tillbaka utan utbetalt belopp. För du fick väl pengarna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp