Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum höjning när?

V.I.P
Poäng: 317
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Hej. Har haft ferratum ca 3 månader. Har betalat av hela summan 2 gånger samt senast enligt betalplan så 1 faktura betald. När kan man höja ? har fortfarande endast 11000 i kredit. Har en anmärkning med. Ni som fick höja när skedde det?

Hej. Har haft ferratum ca 3 månader. Har betalat av hela summan 2 gånger samt senast enligt betalplan så 1 faktura betald. När kan man höja ? har fortfarande endast 11000 i kredit. Har en anmärkning med. Ni som fick höja när skedde det?
Rent generellt när man skött sina betalningar (vilket du ju gjort). Men enligt kundtjänst sker det automatiskt, ingenting fast liksom. Frågar du kundtjänst så kommer du inte få ett rakt svar.

Jag har haft mitt lika länge som du fick höja i fredags ,,,knappen hade inte varit på min profil innan

Efter 3 eller 4 mån kunde jag höja från 15 till 35k detta var dock ett år sedan...

Jag sökte ett lån hos dom på 3500:- fick istället en kredit på 35k som jag spela bort helt sjukt

Fick höjning förra veckan från 11K till 17K, minimumbetalat i 3 månader.

Jag har haft mitt lika länge som du fick höja i fredags ,,,knappen hade inte varit på min profil innan
Kanske att du betalat enligt betalplan i 3 månader ? Jag ha återbetalat hela 2 ggr bara förra månaden betala jag månadssumman så kanske tar tid

Kanske att du betalat enligt betalplan i 3 månader ? Jag ha återbetalat hela 2 ggr bara förra månaden betala jag månadssumman så kanske tar tid
Man vet inte hur dem bedömmer när man får höjning eller hur ens betalningar ska se ut för o optimera

Jag med helt sjukt .Men hade betalat allt .Har slutat spela .Kämpade .
Jag fick 11 k har ej fått höja än. Betalat hela som sagt. En sak är säker att återbetala hela summan verka inte va poppis bland lånegivarna. Logiskt iofs då de inte vinner på de

Jag fick 11 k har ej fått höja än. Betalat hela som sagt. En sak är säker att återbetala hela summan verka inte va poppis bland lånegivarna. Logiskt iofs då de inte vinner på de
Dem vill givetvis du ska betala månadskostnaden o ha en maxad kredit ,,,inte lösa hela skulden det tjänar dem minst på ,,,men dem har egna parametrar dem går efter vem vet vad som är bra eller inte

Angående ökning av krediten:
Frågat dem och det ska inte spela någon roll om man betalar av nästintill hela krediten om man använder den ingen eller ifall man betalar minsta varje månad.
Bara man betalar och uppvisar återbetalnings förmåga så kommer erbjudande om höjning tillslut.
Oftast kommer erbjudandet i början på ny månad.

Angående ökning av krediten:
Frågat dem och det ska inte spela någon roll om man betalar av nästintill hela krediten om man använder den ingen eller ifall man betalar minsta varje månad.
Bara man betalar och uppvisar återbetalnings förmåga så kommer erbjudande om höjning tillslut.
Oftast kommer erbjudandet i början på ny månad.
Runt 12e säger de flesta

Lite info för andra:

Minimumbetalat 5 månader. Idag höjning från 17K till 24K, ursprungligen från 11K (första höjningen efter 3 månad).

Jag är på min fjärde månad nu av minimum återbetalning. Ingen höjning ännu. Fick 25k den 31/10

Det verkar vara så inviduellt hur och när höjning kommer.
Jag fick 15k beviljat 5 oktober 2020.
Skött mina betalningar!
Var i kontakt med supporten och tjejen där sa att du måste varit kund minst 6 månader! Innan höjning av kredit erbjuds.
Antingen är hon full av skit, eller ni.
Men jag hoppas och håller tummarna för att en höjning även ska kunna erbjudas mig. Allt gott!

Har jag chans på höjning fast jag tar ut pengar ibland? Har snart haft Ferratum lån i 5 månader. Tagit ut pengar 3 gånger. Ingen höjning ännu.

Har jag chans på höjning fast jag tar ut pengar ibland? Har snart haft Ferratum lån i 5 månader. Tagit ut pengar 3 gånger. Ingen höjning ännu.

Jag har fått mina höjningar (2st inom 6 månader) trots att jag alltid tagit ut allt som går varje månad.

Jaså okej. Är det något speciellt datum dem brukar erbjuda höjning?

Tråkigt med ferratum att när man haft faktura för 4 år sedan som gått till inkasso så blir man permanent spärrad. Kunde ju åtminstone få en andra chans efter så många år. Ekonomin kan ju förändras, något iaf..

Jag har oxå fått 2 höjningar på 6månade ca maxat krediten betalt minimum men ändå fått höjning

När brukar man få första höjningen?. Jag är på månad 5 och inget.

Jag vet. En kompis fick efter typ 3 månader. Jättekonstigt när det snart är 5 månader.

Det verkar ju vara helt olika hur ferratum höjer din kredit.
Tumregeln brukar väl vara att man varit kund ett tag, att du har hyfsat hög inkomst, och betalat i tid.
Sen är ju allting olika, men det jag punktade upp är vissa av huvudkriterierna.

Någon som fått chans till höjning denna månad? Hoppas efter 8 månader att det ska komma i dagarna men erbjudanden för denna månad kanske redan gått ut

Okej då finns hoppet kvar iallafall:)
Du som fått förr får man sms eller ngt när det går eller måste man logga in och kolla själv?

Man loggar in och i menyn där ”kreditkonto, inbetalning, betalningsfri månad” finns osv osv kommer det finnas en ytterligare knapp för Höj Kreditgräns.

Jag har fått höjning varannan månad innan men ingen denna månad ännu iaf

Jisses 8 månader och inget. Jag har betalt i 5 månader och inget ännu.

Hur är det med andra företag? Typ Fairlo osv.

Jisses 8 månader och inget. Jag har betalt i 5 månader och inget ännu.

Hur är det med andra företag? Typ Fairlo osv.
Missade dem 2 första betalningarna dock. Så har lite förståelse att jag fått vänta men 6 rätt betalningar i rad så hade hoppas på denna gång

Vi får väl se under öppetid idag om nån höja knapp kommer upp kanske :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp