- Meddelanden
- 864
- Mottagna reaktioner
- 256
- Poäng
- 457
NopeNågon som fått höjning?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
NopeNågon som fått höjning?
Nej. Möjligt att dem inte kör på helgerna kanske så det är imon som är aktuellt
Har du betalat i tid?Jisses 8 månader och inget. Jag har betalt i 5 månader och inget ännu.
Hur är det med andra företag? Typ Fairlo osv.
Ok! Hur mycket blev du beviljad från start?Jodå. Har även lagt extra mitt i månaden. Men har även tagit ut pengar också.
Hm jadu...de kanske helt enkelt känner att de inte har råd att ligga ute med pengar till fler och väntar ett par inbetalningar. Kanske har de andra haft högre inkomst?25k. Har fått höra att inom 6 månader borde man få höjning. Men flera har fått efter endast 2-3 månader. Har haft samma förutsättningar som dem.
Vet inte varför, men jag fick höjning erbjuden efter 3 månader från 20 till 35 k. Inget hade till min vetskap förändrats utöver att jag var skötsam med betalningarna (har fortfarande betalningsanmärkningar)Hm jadu...de kanske helt enkelt känner att de inte har råd att ligga ute med pengar till fler och väntar ett par inbetalningar. Kanske har de andra haft högre inkomst?
Skrev och frågade igår faktiskt och då sa dem att höjnings erbjudande för denna månad inte gått ut ännu och att det troligtviss kommer nästa vecka istället..Någon som fått nån höjning ännu?
Hur många månader mellan höjningar hade du ?Nu fanns höjning erbjudande när jag loggade in![]()

Jag har fått höjning precis varannan månadHur många månader mellan höjningar hade du ?
Jag har fått höjning precis varannan månad
Nej olikaHöjs det alltid med 7 tusen? Har gjort det för mig varje gång
Jag lät de gå till inkasso. Helt plötsligt öka skulden med 5000. alektoum..Ja, alltså har man en skuld som är större än säg 5000 på ferratum så är det bästa att låta det gå till inkasso (om man inte kan casha upp för 5000 rakt av då naturligtvis) annars kommer man bara slänga pengar i luften.
Hur är det möjligt? Mitt gick till Axactor, såg inte att det ökade speciellt mycket.Jag lät de gå till inkasso. Helt plötsligt öka skulden med 5000. alektoum..
Fattar inte heller det. fick i november hem ett brev då var kapitalskulden på 39999. gjorde en betalningplan på 6037 i månaden. jag betalade in den fortare och när jag idag räknar på det så har jag betalt in totalt 46000kr.Hur är det möjligt? Mitt gick till Axactor, såg inte att det ökade speciellt mycket.
Fick hjälp av farsan att lösa ut mig efter 1,5-2 månader. Det var runt 8800 tror jag, skulle jag följt avbetalningsplanen hade det landat på runt 11000. Skuldrådgivarna varnar för ferratum och dess räntor. Alla borde spärra sig därifrån, riktigt bluff-företag.
Hm...jadu. Jag vet inte faktiskt!Fattar inte heller det. fick i november hem ett brev då var kapitalskulden på 39999. gjorde en betalningplan på 6037 i månaden. jag betalade in den fortare och när jag idag räknar på det så har jag betalt in totalt 46000kr.
hur som helst så är det bara skönt att jag slipper dessa hajar nu. Jag tycker ändå riktigt synd om folk som ”måste” låna av dessa, och läsa här om höjningar och sådant som att ferratum ”belönar” för man varit duktig och skött betalningar är skrämande. Jag vet inte om folk inser vilka sjuka räntor dessa gamar har. Tänk dig att inte ha utrymme i ekonomin och lösa deras lån fort nog, då får man ligga ute med 1400kri månadenx12 och på dessa så försvinner 1200kr i amortering och resen är ränta.Hm...jadu. Jag vet inte faktiskt!
hur som helst så är det bara skönt att jag slipper dessa hajar nu. Jag tycker ändå riktigt synd om folk som ”måste” låna av dessa, och läsa här om höjningar och sådant som att ferratum ”belönar” för man varit duktig och skött betalningar är skrämande. Jag vet inte om folk inser vilka sjuka räntor dessa gamar har. Tänk dig att inte ha utrymme i ekonomin och lösa deras lån fort nog, då får man ligga ute med 1400kri månadenx12 och på dessa så försvinner 1200kr i amortering och resen är ränta.
Ja, alltså har man en skuld som är större än säg 5000 på ferratum så är det bästa att låta det gå till inkasso (om man inte kan casha upp för 5000 rakt av då naturligtvis) annars kommer man bara slänga pengar i luften.
Jaså? Kanske har man bytt till alektum. Jag hamnade iallafall hos Axactor (cirka 1,5 år sedan) skulle betala 1000 i månaden i 11 månader.Tro mig det vill du inte göra, dom hamnar hos alektum och du får MAX 6 avbetalningar oavsett hur stor summan är... så jag råder att fortsätta betala dom tills du får ett lån på annat håll och nollar dessa och aldrig använda äckliga ferratum igen.
Missförstå mig inte. Jag mebar givetvis inget illa och inte heller hånar någon som tar lån där. Jag gar själv tagit lån där en tid när jag var desperat. Jag kan säga som att hade jag hittat detta forum då, så hade jag aldrig tagit lånet efter allt jag lärt mig här. Jag försöker bara i god syfte att förmedla vad dessa lån innebär och hur mycke dom skada dom gör efter ”hjälpen” dom ger en för stunden.Det du måste förstå är att Ferratum är sista eller enda utvägen för folk som lånar från dessa. Det är nog ingen som lånar från Ferratum för att dom erbjuder så himla låga räntor. Ingen med bra kreditvärdighet lånar från Ferratum heller. Har man inget val och Ferratum är de enda som kan låna ut så är man nog snarare tacksam. Jag håller med dig om att det är ockerräntor men det är väl smällar man får ta om man sabbat sin kreditvärdighet? För min egen del har Ferratum varit räddningen många gånger men också en kortsiktig lösning tills jag kunnat ersätta det med ett bättre lån.
Det du måste förstå är att Ferratum är sista eller enda utvägen för folk som lånar från dessa. Det är nog ingen som lånar från Ferratum för att dom erbjuder så himla låga räntor. Ingen med bra kreditvärdighet lånar från Ferratum heller. Har man inget val och Ferratum är de enda som kan låna ut så är man nog snarare tacksam. Jag håller med dig om att det är ockerräntor men det är väl smällar man får ta om man sabbat sin kreditvärdighet? För min egen del har Ferratum varit räddningen många gånger men också en kortsiktig lösning tills jag kunnat ersätta det med ett bättre lån.