Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum hjälp

Hej,
Jag hade tänkt släppa ferratum till inkasso men blev nu plötsligt orolig för att dem rapporterar missbrukad kredit? Är det någon som släppt dem i år och vet ifall dem gör det?
Med vänlig hälsning, Maria

Sambon släppte sitt i mars , dock så kommer det till alektrum nu ! Och dom är inte roliga , kräver oftast allt ska in på 3 månader ! Hårdaste inkasso bolaget enligt mig ! Innan kom det alltid till axaktor och där var det betydligt enklare oftast med 1000 kr månad :)

Tack för snabbt svar, har hört att dem ska vara svåra. Brukar dem inte godta på 6 månader? Det hade jag fixat utan problem. Räntan kan väl inte vara högre där än vad det är hos ferratum nu…Vad fick din sambo för avbetalningsplan? Fick hon missbrukad kredit?

Tack för snabbt svar, har hört att dem ska vara svåra. Brukar dem inte godta på 6 månader? Det hade jag fixat utan problem. Räntan kan väl inte vara högre där än vad det är hos ferratum nu…Vad fick din sambo för avbetalningsplan? Fick hon missbrukad kredit?
Hon fick bara 3 mån ! Räntan är aboslut högre hos ferratum ! Dock så ville dom ha 7000 kr månad :) lite synd att dom ändrat till alektrum verkligen !

Fasen. Mitt är dock enbart på 12.000kr nu.
men 4000kr per månad blir saftigt. Kanske borde bibehålla dem ändå. Svårt! Jag har släppt viaconto också. Kanske får tänka om och bibehålla ferratum. Kommer kunna lägga av en hel del denna månad, dock ej nästa men även i augusti. Men 4000 är mycket pengar. Trist att dem bytt till detta inkasso bolag..

Fasen. Mitt är dock enbart på 12.000kr nu.
men 4000kr per månad blir saftigt. Kanske borde bibehålla dem ändå. Svårt! Jag har släppt viaconto också. Kanske får tänka om och bibehålla ferratum. Kommer kunna lägga av en hel del denna månad, dock ej nästa men även i augusti. Men 4000 är mycket pengar. Trist att dem bytt till detta inkasso bolag..
Du får nog välja lite. I längden kommer det att vara betydligt dyrare för dig att ha kvar lånet hos Ferratum (ränta och så vidare) samtidigt är det inte alla som har råd med cirka 4000 i månaden heller om du skulle släppa det till inkasso. För vem vet vad som kan hända då. Tänk så kan du inte betala Alektum och de skickar vidare till KFM. Om vi säger så här då. Jag hade släppt det om jag var du OM jag hade den ekonomiska möjligheten till det. Hellre leva fattigt under ett tag men att skulderna minskar än att ha kvar endel pengar (pga en lägre månadskostnad hos ferratum) men att räntan tickar iväg och att du får betala betydligt mer i längden än vad du skulle gjort om du skulle släppt det till inkassobolag.

Senast ändrad:
Du får nog välja lite. I längden kommer det att vara betydligt dyrare för dig att ha kvar lånet hos Ferratum (ränta och så vidare) samtidigt är det inte alla som har råd med cirka 4000 i månaden heller om du skulle släppa det till inkasso. För vem vet vad som kan hända då. Tänk så kan du inte betala Alektum och de skickar vidare till KFM. Om vi säger så här så. Jag hade släppt det om jag var du OM jag hade den ekonomiska möjligheten till det. Hellre leva fattigt under ett tag men att skulderna minskar än att ha kvar endel pengar (pga en lägre månadskostnad hos ferratum) men att räntan tickar iväg och att du får betala betydligt mer i längden än vad du skulle gjort om du skulle släppt det till inkassobolag.
Helt rätt tänkt !

Du får nog välja lite. I längden kommer det att vara betydligt dyrare för dig att ha kvar lånet hos Ferratum (ränta och så vidare) samtidigt är det inte alla som har råd med cirka 4000 i månaden heller om du skulle släppa det till inkasso. För vem vet vad som kan hända då. Tänk så kan du inte betala Alektum och de skickar vidare till KFM. Om vi säger så här så. Jag hade släppt det om jag var du OM jag hade den ekonomiska möjligheten till det. Hellre leva fattigt under ett tag men att skulderna minskar än att ha kvar endel pengar (pga en lägre månadskostnad hos ferratum) men att räntan tickar iväg och att du får betala betydligt mer i längden än vad du skulle gjort om du skulle släppt det till inkassobolag.
Det är nog på håret att jag klarar 4000 i 3 månader, men det kan gå. Ska sätta mig ner och räkna lite för det hade vart det absolut bästa. Jag är nog mest orolig för att dem ska rapportera missbrukad kredit. Jag har tänkt lösa allt med ett samlingslån om ca 1 år, därav måste allt vara perfekt och uppstäder runt om utan anmärkningar.

Aboslut inte ta ett annat lån för att täcka ferratum för då är rullningen igång med alla lånen ! Lev hellre snålt några månader och ta bort lånet vad det än kostar !

Aboslut inte ta ett annat lån för att täcka ferratum för då är rullningen igång med alla lånen ! Lev hellre snålt några månader och ta bort lånet vad det än kostar !
Nej då, har inte tänkt ta ett lån. Jag har tänkt att leva riktigt snålt i ett år och kämpa bort allt jag kan på egen han. Men att nästa år ta ett samlingslån och baka ihop resterande som finns kvar och därefter spärra mig från alla krediter som finns en gång för alla. Därför vill jag verkligen inte ha någon anmärkning på mig. Jag vet att jag kan lösa det resterande om ett år med ett samlingslån om allt bara sköts snyggt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp