Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

ferratum utlandet?

Hej
Bad om att få betal uppgifter till mitt lån hos ferratum dem skrev då tillbaka att jag skulle göra en utlandsbetalnig till Malta? Någon som vet vad som händer där?

Det stämmer att slutbetalar du ditt lån ska det ske till Malta du kan läsa om det här:Ferratum Group, som är verksam i 22 länder, har tidigare bedrivit verksamhet i Sverige genom sitt dotterbolag Ferratum Sweden AB. Från den 3:e december 2014 bedrivs utlåningsverksamheten av Ferratum Bank p.l.c. i Malta som fortsatt erbjuder kortfristiga lån i Sverige. - See more at: https://www.ferratum.se/blogg/därför-gick-ferratum-över-till-bank#sthash.ZuAzYo29.dpuf

Det jag gjorde med min betalning var att betala som vanligt till SVEA inkasso som man skall betala till. Sen när man är helt slutbetald med allt så pratade jag med dom på chaten om att spärra mig så att jag ej kunde ta lån. Det var aldrig någon prat om att göra en slutbetalning till Malta. Det är väl det man kan göra om man är osäker. Tänkte också slutbetala i förtid och fick samma sak sagt. Valde då att göra på detta sättet istället och när man är kvitt dom så kan man bara spärra sig eller vad man nu vill.

Det jag gjorde med min betalning var att betala som vanligt till SVEA inkasso som man skall betala till. Sen när man är helt slutbetald med allt så pratade jag med dom på chaten om att spärra mig så att jag ej kunde ta lån. Det var aldrig någon prat om att göra en slutbetalning till Malta. Det är väl det man kan göra om man är osäker. Tänkte också slutbetala i förtid och fick samma sak sagt. Valde då att göra på detta sättet istället och när man är kvitt dom så kan man bara spärra sig eller vad man nu vill.
Ok skrev det som står i denna tråd:https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/slutbetala-ferratum.4107/#post-45062 ditt sätt går ju lika bra men man står väl kvar som kund då och måste spärra sig om man inte vill vara registrerad där.

När vi ändå pratar om Ferratum hur blir det nu med ränteavdrag när de är i Malta kommer det ändå att rapporteras till Skatteverket?

Verkar onödigt tillkrånglat med deras flytt till Malta. Kommer betala mitt inkasso till Svea Inkasso och förväntar mig inget mer tjafs om det. Borde gå att lösa på ett smidigare sätt än att man ska betala till olika konton och olika länder hit och dit.

När vi ändå pratar om Ferratum hur blir det nu med ränteavdrag när de är i Malta kommer det ändå att rapporteras till Skatteverket?

Eftersom verksamheten är mot den svenska marknaden så kan jag inte tänka mig något annat än att det ska rapporteras och att ränteavdraget gäller som vanligt som med alla andra bolag i lånebranschen.

Eftersom verksamheten är mot den svenska marknaden så kan jag inte tänka mig något annat än att det ska rapporteras och att ränteavdraget gäller som vanligt som med alla andra bolag i lånebranschen.

Anledningen att jag undrar är att jag hade bolån i en dansk bank( Alm.Brand Bank) som administrerades av Intrum Justitia men de rapporterade inte till Skatteverket så jag fick lägga till de uppgifterna själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp