Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fick 5000kr i lån hos Loanstep med 1 i bisnode

Kunnig medlem
Poäng: 207
Meddelanden
278
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Vill bara säga att jag fick ett smslån på 5000kr hos Loanstep med usla kreditbetyg.
Står på kreditupplysningen jag fick från Bisnode. Kreditgräns 1 (kredit avrådes) Då är min fråga hade jag bara tur eller? Man har ju läst om vissa som haft 3-4 i kreditgräns hos bisnode men ändå blivit nekade 5000kr hos loanstep.
PS Har inga skulder eller skuldsaldo hos kronan. Men jag har ett utmätningsförsök från oktober 2017.
Årsinkomst 319k

Man verkar kunna bli godkänd/icke godkänd där beroende på vilken dag det är, det är iallafall min uppfattning då jag fått där också med betyg 2. 😛

Grattis! Försök att betala så fort som möjligt dock, blir väldigt höga kostnader väldigt snabbt.

Man verkar kunna bli godkänd/icke godkänd där beroende på vilken dag det är, det är iallafall min uppfattning då jag fått där också med betyg 2. 😛

Grattis! Försök att betala så fort som möjligt dock, blir väldigt höga kostnader väldigt snabbt.
Hahah exakt det är lite som du säger helt sjukt egentligen. Ja jag ska försöka betala av dom inom 30 dagar för precis som du säger det blir sjukt höga kostnader. Tar man 5000jr i lån på 5 månader så vill dom ha tillbaka 9000kr sinnessjukt

Hej, hur lyckades du koppla ditt konto med Billecta. För mig står de o snurrar hela tiden

Hej, hur lyckades du koppla ditt konto med Billecta. För mig står de o snurrar hela tiden
Hej jag vet faktiskt inte jag bara legtimera mig med bank id och sen kopplades jag till min bank där jag logga in sen skickades jag tillbaka till sidan så allt skötte sig själv om man säger så

Hur lång tid tar det att få svar från dessa? Gjorde en ansökan igår eftermiddag. Inte allt för troligt att jag får lånet dock med 2a i bisnode. Bisnode värre än Uc nuförtiden har inga anmärkningar bra inkomst bara 3 lån men ena av de är mobillån där jag gjort 4 uttag. Så sjukt att den lilla lånebörda ska påverka ens betyg så mycket. Bara för man har ett par förfrågningar.

Men borde inte loanstep gett svar på mailen eller telefonen om man är godkänd eller inte redan?

Man brukar få svar direkt utifrån mina erfarenheter.

Det står på mina sidor att jag har fått ett låneerbjudande på 5000:- som jag accepterar när jag valt vilket konto jag vill ha det utbetalt till. Det görs via bankid men det står bara och snurrar när det försöker logga in på Swedbank för att välja konto. Fler med samma problem?

Det står på mina sidor att jag har fått ett låneerbjudande på 5000:- som jag accepterar när jag valt vilket konto jag vill ha det utbetalt till. Det görs via bankid men det står bara och snurrar när det försöker logga in på Swedbank för att välja konto. Fler med samma problem?
Testa med annan webbläsare eller med dator. Rätt vanligt problem ska sägas

Har någon lyckats häva en egen spärr hos dem? Som man gjort för ca 3 år sen utan att någonsin varit deras kund.

Fick ännu en gång låna 5000kr av Loanstep med 1 bisnode. Detta är andra gången jag lånar 5000kr med 1 i bisnode. Betalar alltid tillbaka inom 14 dagar så slipper man alla kostnader räntor etc. Man betalar bara tillbaka beloppet man lånat dvs 5000kr

Samma här, bästa brygg-lånet till löning nu för tiden sålänge man betalar samma månad faktiskt, utöver det är deras avgifter på gränsen till lagliga. Ganska sjukt att man får lån med 1 i betyg ändå.

Alltså det är ingen sensation att få "smslån" med betyg 1 hos bisnode. Har man inga anmärkningar så beviljar flera aktörer med betyg 1.

Alltså det är ingen sensation att få "smslån" med betyg 1 hos bisnode. Har man inga anmärkningar så beviljar flera aktörer med betyg 1.
Jag har ett utmätningsförsök men fick trots de låna 2 gånger med kreditbetyg 1 i bisnode

Fick ännu en gång låna 5000kr av Loanstep med 1 bisnode. Detta är andra gången jag lånar 5000kr med 1 i bisnode. Betalar alltid tillbaka inom 14 dagar så slipper man alla kostnader räntor etc. Man betalar bara tillbaka beloppet man lånat dvs 5000kr
Så där gjorde jag för ett par år sedan, till slut spärrade de mig när jag hade ”undgått räntan” 3 gånger. De sa att man inte får ”ångra” sitt lån upprepade gånger.

Så där gjorde jag för ett par år sedan, till slut spärrade de mig när jag hade ”undgått räntan” 3 gånger. De sa att man inte får ”ångra” sitt lån upprepade gånger.
Ja det hade inte förvånat mig om dom gör samma sak med mig då dom egentligen inte tjänar något på att låna ut 5000kr och få tillbaka 5000kr. Men vad menar du med ångra sitt lån? Jag ångrar ju inte lånet utan gör ju som det står på deras hemsida betala inom 14 dagar så ger vi dig 100% rabatt..

Vilka aktörer gör det? Har betyg 1 på bisnode och får inte lån någonstans med det..

Otroligt att man kan få kredit när det står ”kredit avrådes?”
Jag har alltid fått direkt avslag på mobillån.
Provade ansöka nu och fick upp ”tack för din ansökan, vi återkommer inom kort med besked”.
Har man chansen då eller har de bara ändrat sina rutiner?
Fick upp hoppet nu då jag alltid brukar få avslag i samma sekund.

Provade ansöka nu och fick upp ”tack för din ansökan, vi återkommer inom kort med besked”.
Hmm, knivigt. Men om de brukar ge avslag på en gång kanske det gick igenom den här gången.

Hmm, knivigt. Men om de brukar ge avslag på en gång kanske det gick igenom den här gången.
Alltså, kanske provat 10-15 gånger senaste året och fått upp i samma sekund avslag, samt sms och Mail. Nu fick jag upp detta. Tolkar det som att de gör en manuell granskning imorn och får besked imorn bitti.
Tänkte om nån har erfarenhet om det brukar gå igenom när man får upp ”vi hör av oss”? Eller svarar de så på alla ansökningar nu?
TROR att jag har bisnode 1, hade det för en månad sedan iaf. Alltid trott att det är därför man får avslag där, så lurar på om jag kan ha gått upp till en 2a och att det därför inte blir avslag utan manuell bedömning.
Skulle behöva dessa pengar som fan, men hade 0 förhoppningar när jag sökte.

Har du ngn anmärkning eller ärende hos kfm? Annars skulle jag säga att de borde vara hoppfullt men man kan aldrig lova ngt.

Nej ingenting. Håller tummarna. Borde få besked när som helst.

Det jag uppgav i ansökan var:
21000 I lön efter skatt
4000 i boendekostnad
Andra kostnader för lån 3500
2 barn

vad skrev du under lön, boende osv? Har också 1, skrivit 0 på allt nästan o 21 efter skatt, får avslag..
Har du anmärkningar eller betalningsföreläggande hos kfm? Var det första gången du ansökte? Om inte när snsökte du förra gången?

Har du anmärkningar eller betalningsföreläggande hos kfm? Var det första gången du ansökte? Om inte när snsökte du förra gången?

Har inga anmärkningar, inget hos KF. bara 1 i betyg pga många förfrågningar.
Nej. 6 e kanske nu. Alla avslag. Sökte idag 2 gånger..

Har du frågat dom om varför det blir avslag? För de tar ju Instantor, om det är något i dina transaktioner?

Dom uppdaterar inte kreditupplysningen hela tiden, ibland går systemet på en flera månader gammal upplysning. Jag skulle maila och fråga orsak till avslag

Dom uppdaterar inte kreditupplysningen hela tiden, ibland går systemet på en flera månader gammal upplysning. Jag skulle maila och fråga orsak till avslag

Fick svar precis...

Hej,

Vi som kreditgivare gör alltid en helhetsbedömning och genomför ett antal kontroller på alla ansökningar. Utifrån det så tar vi ett beslut om vi kan godkänna ansökan eller ej.

Det är av denna anledning vi bedömer att vi ej kan godkänna en kredit till dig i dagsläget.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning,
Emma
Snabbfinans

Fick svar precis...

Hej,

Vi som kreditgivare gör alltid en helhetsbedömning och genomför ett antal kontroller på alla ansökningar. Utifrån det så tar vi ett beslut om vi kan godkänna ansökan eller ej.

Det är av denna anledning vi bedömer att vi ej kan godkänna en kredit till dig i dagsläget.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning,
Emma
Snabbfinans
Haha standardsvaret, har fått samma. Låg på och mailade igen och bad dom specificera sig

Någon som vet om daypay rapporterar till UC trots att dom tar en kreditupplysning via creditsafe? Finns det fler idag på marknaden som tar creditsafe men som inte rapporterar till UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp