• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fick besked nu. Får förtidsåterbetalning av skatten nästa vecka!

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kolla noga sen så alla lämnat in ränteuppgifter en del lånebolag slarvar med rapporteringen
Själv tänker jag mer positivt och inte drar negativa slutsatser jämt:)
Du får säkert tillbaka mer ändå ska du se när allt är klart.
Jättebra att du kunde göra så här o att möjligheten finns:)


Men hur kollar ja allt de?:( Jag har haft så galet mkt lån sms lån så jag har ärligt ingen koll på alla ja har lånat hos...sorligt men sant :(

Ja jag chansade o ansökte o fick de beviljat...blev så glad nu har betalat ikapp mina två avbetalnings planer o lite mer ändå o kvitt kronofogden sen två månader tillbaka. Gäller bara o hålls sig flytande nu
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Strunta i negativa kommentarer som bara skapar oro


Ja men man blir ju lite nojig jag litar på att dom ja lånat hos skickat in samt att min arbetsgivare skötit allt rätt med skatt o sånt.

Får väl se när allt hamnar i Kivra appen sen i februari april va de står om ja får betala nå......
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 194
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Ja men man blir ju lite nojig jag litar på att dom ja lånat hos skickat in samt att min arbetsgivare skötit allt rätt med skatt o sånt.

Får väl se när allt hamnar i Kivra appen sen i februari april va de står om ja får betala nå......

Syrran intygade i ett inlägg här att du hade räknat ut hur det skulle va så då blir det säkert bra. Annars är det bara att se till att betala innan typ sista november, så det är gott om tid
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Ja men man blir ju lite nojig jag litar på att dom ja lånat hos skickat in samt att min arbetsgivare skötit allt rätt med skatt o sånt.

Får väl se när allt hamnar i Kivra appen sen i februari april va de står om ja får betala nå......
Oroa dig inte tussan!
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Ja men man blir ju lite nojig jag litar på att dom ja lånat hos skickat in samt att min arbetsgivare skötit allt rätt med skatt o sånt.

Får väl se när allt hamnar i Kivra appen sen i februari april va de står om ja får betala nå......

om det går åt något håll så är det väl större chans för mer återbäring mht att du verkar ha mycket lån och all nog inte hunnit skicka in alla uppgifter till Skatteverket än. Arbetsgivare deklarerar på individnivå varje månad nuförtiden så den biten borde stämma. Försäkringskassan kan dock ha en tendens att dra för lite skatt men de uppgifterna verkar också komma in löpande. Jag tror inte du har någon risk att åka på en skattesmäll i och med att de skattepliktiga inkomsterna redan stämmer hos skv.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Men hur kollar ja allt de?:( Jag har haft så galet mkt lån sms lån så jag har ärligt ingen koll på alla ja har lånat hos...sorligt men sant :(

Ja jag chansade o ansökte o fick de beviljat...blev så glad nu har betalat ikapp mina två avbetalnings planer o lite mer ändå o kvitt kronofogden sen två månader tillbaka. Gäller bara o hålls sig flytande nu
Du gjorde helt rätt och släckte eldar som brinner. Försök njuta av detta nu och tro på att det var den bästa lösningen.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Syrran intygade i ett inlägg här att du hade räknat ut hur det skulle va så då blir det säkert bra. Annars är det bara att se till att betala innan typ sista november, så det är gott om tid
Ja varför tänka negativt i onödan
Tyckte Tussan var smart och mycket bra tänkt :)
Inte så positivt att skriva att man väntar restskatt heller:(
Skapar en onödig oro hos människor som inte behöver finnas istället för att glädjas åt andra
 
Senast ändrad:

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Kolla noga sen så alla lämnat in ränteuppgifter en del lånebolag slarvar med rapporteringen
Själv tänker jag mer positivt och inte drar negativa slutsatser jämt:)
Du får säkert tillbaka mer ändå ska du se när allt är klart.
Jättebra att du kunde göra så här o att möjligheten finns:)
Helt rätt de skiter att skicka in, moralen har blivit mycket sämre och ibland om de ids svara så hänvisar de till att de inte behöver redovisa dröjsmålsräntor även fast de är avdragsgilla. Jag fick inte ihop det jag betalt till KFM med hur lite skulden hade sjunkit och de inskickade ränteuppgifterna för inkomstår 2018. Jämfört med 2017 så diffade ränteuppgifterna med över 100 tkr, jag gjorde mej visserligen skuldfri november 2018, men en sådan diff var inte möjlig ändå. Jag hade 23 olika långivare som jag ringde, mejlade och bad dem skicka rätt uppgifter till Skatteverket, men icke, så jag betalade vackert in restskatten (hade jämkning och ja den var rapporterad till KFM). Jag har haft ovanligt mycket att stå i efter sommaren både med vattenskada hemma och jobbet, men strax före jul blev jag riktigt ilsken på detta när jag hade tid att tänka ordentligt, så jag skickade in en omprövning till Skatteverket. Den enda som jag kunde få uppgifter från var KFM som klart i en nådig lunta kunde redovisa hur mycket jag betalt i löneutmätning varje månad, samt att de redovisade exakt hur mycket som hade gått till ränta, amortering och avgifter per månad och per fordringsägare, det stod målnummer, men jag skickade med ett gammalt utdrag där det stod vilka fordringsägarna var bakom varje målnummer. Förra veckan fick jag besked att Skatteverket godkänner omprövningen, vilket blev drygt 21 tkr tillbaka.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Helt rätt de skiter att skicka in, moralen har blivit mycket sämre och ibland om de ids svara så hänvisar de till att de inte behöver redovisa dröjsmålsräntor även fast de är avdragsgilla. Jag fick inte ihop det jag betalt till KFM med hur lite skulden hade sjunkit och de inskickade ränteuppgifterna för inkomstår 2018. Jämfört med 2017 så diffade ränteuppgifterna med över 100 tkr, jag gjorde mej visserligen skuldfri november 2018, men en sådan diff var inte möjlig ändå. Jag hade 23 olika långivare som jag ringde, mejlade och bad dem skicka rätt uppgifter till Skatteverket, men icke, så jag betalade vackert in restskatten (hade jämkning och ja den var rapporterad till KFM). Jag har haft ovanligt mycket att stå i efter sommaren både med vattenskada hemma och jobbet, men strax före jul blev jag riktigt ilsken på detta när jag hade tid att tänka ordentligt, så jag skickade in en omprövning till Skatteverket. Den enda som jag kunde få uppgifter från var KFM som klart i en nådig lunta kunde redovisa hur mycket jag betalt i löneutmätning varje månad, samt att de redovisade exakt hur mycket som hade gått till ränta, amortering och avgifter per månad och per fordringsägare, det stod målnummer, men jag skickade med ett gammalt utdrag där det stod vilka fordringsägarna var bakom varje målnummer. Förra veckan fick jag besked att Skatteverket godkänner omprövningen, vilket blev drygt 21 tkr tillbaka.
Såklart att de försöker, går det så går det. De tror att vi skuldsatta är oansvariga människor utan koll.
Bra jobbat Lize. ❤️
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Såklart att de försöker, går det så går det. De tror att vi skuldsatta är oansvariga människor utan koll.
Bra jobbat Lize. ❤️
Japp, numera släpper jag inte iväg en krona i onödan, jag har gött dessa bolag med miljoner. Det gick hyggligt lätt eftersom nästa alla skulder var hos KFM. Det jag vill uppmana alla, som inte har hamnat hos KFM eller bara delvis, är att spara varenda papper och föra in i exempelvis ett Excelark, så vet man löpande hur man ligger till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp