• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fick besked nu. Får förtidsåterbetalning av skatten nästa vecka!

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Ring Skatteverket o fråga hur de går med eran ansökan de gjorde jag idag o dom kollar ju upp de : )
Det har vi gjort ligger fortfarande på behandling .Dom väntar väl till den sista är så nervös för de inte ska räcka till de sista hos fogden .Men min man betlade in 750 tusen på ett bräde så hoppas på mycket ränte avdrag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kman

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
164
Poäng
337
Skickade in min ansökan på fötids återbetalning av skatten för två veckor sen. Är fri från kronofogden nydligen men har två avbetalnings planer som tickar på..plus en sjukskrivning denna vecka. De är tufft.... Skrev de som orsak i ansökan. Idag ringde ja upp Skatteverket o fråga hur de går me min ansökan och om ja kommer få tillbaks nå. Svaret blev att ja kommer få besked snart.....

Fem min senare får ja mail i Kivra appen
...Beslut om förtida återbetalning av skatten. Jag skakar o försöker öppna dokumentet o då kom tårarna.....Ska få tillbaka 12 tusen på skatten o de betalas ut nästa vecka....Kommer betala bort de sista skiten ja har o sätta in lite på mitt sparkonto av de som blir kvar.

Tårarna bara rinner.....mitt i allt elände så kommer detta alltså ja finner inga ord...lycka.... LYCKA
Njuter av att läsa sådant här.
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Tack! Så det är inget man kan göra digitalt endast via blankett ?
Endast via blankett.
Tror egentligen inte Skatteverket vill hantera dessa så de göms undan lite och så har de ingen e-tjänst för det.
Jag postade min ansökan 4 Januari. Hade endast med lönespec som bilaga. skrev att jag väntas ha betalat lika mycket räntor som föregående inkomstår (2018)
20 januari godkändes ansökan och 22 var skuldsaldot hos KFM minskat med samma belopp :)
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Endast via blankett.
Tror egentligen inte Skatteverket vill hantera dessa så de göms undan lite och så har de ingen e-tjänst för det.
Jag postade min ansökan 4 Januari. Hade endast med lönespec som bilaga. skrev att jag väntas ha betalat lika mycket räntor som föregående inkomstår (2018)
20 januari godkändes ansökan och 22 var skuldsaldot hos KFM minskat med samma belopp :)

Okej kanske lönt att försöka då. Har alltid fått 20 k tillbaka och har räknat på ungefär samma. Kommer KF ta allt om man har skuldsaldo eller får man behålla något till andra räkningar typ CSN eller hyran ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Okej kanske lönt att försöka då. Har alltid fått 20 k tillbaka och har räknat på ungefär samma. Kommer KF ta allt om man har skuldsaldo eller får man behålla något till andra räkningar typ CSN eller hyran ?
Tror att kfm får pengarna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp