Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Film och tv tråden

Six verkar intressant ska kolla in den närmare samt filmerna du tipsade om.

Fauda är en serie i tre säsonger (säsong fyra kommer senare i år) och handlar om en israelisk specialstyrka som bekämpar terrorister. Den kan vara intressant för de som gillar den typen av serier.

På tal om terrorister, mycket sevärd film, Hotel Mumbai, bygger på verkliga händelser fr terrordådet 2008 tror jag det var.

Jag blev helt hooked på Netflix och serierna som är brittiska . Bl.a med han som spelar Thorin i Hobbit är med i två av dom. Just nu när jag ska skriva så kommer jag f-n inte ihåg vad dom heter . Typ något på "Stay close" väldigt väldigt bra. Gick aldrig och la mig , körde hela säsongen på en dag..

Jag blev helt hooked på Netflix och serierna som är brittiska . Bl.a med han som spelar Thorin i Hobbit är med i två av dom. Just nu när jag ska skriva så kommer jag f-n inte ihåg vad dom heter . Typ något på "Stay close" väldigt väldigt bra. Gick aldrig och la mig , körde hela säsongen på en dag..
Gillar du brittiska kriminalserier så ska du se Line of duty den serien är väldigt bra, finns sex säsonger än så länge.

Jag tror att jag har glömt att tipsa er om serien Animal Kingdom (2016-2022), alltså serien, inte filmen. Finns på Viaplay (tack @Anam för koden, kan se hela säsong 5 tack vare dig)

Serien handlar om familjen Cody, mamman och hennes vuxna söner, som har byggt upp sin rikedom på brott och kriminalitet och det är också vad de livnär sig på. Inbrott, penningtvätt, pang pang, droger, surfande, dyra bilar etc. Myndigheterna kommer inte åt dem hur mkt de än försöker.

Serien har betyg 8,2 på imdb.

Nån som kanske redan sett den?

Behöver hjälp här nu!

Jag har Netflix och jag har SVTPlay.

Någon som har bra tips om en kriminal/thriller/crime serie. Helst med mer än 1 säsong.... Sett det mesta i synnerhet det vanliga som Dexter, Breaking Bad och dom här "vanliga". Så om någon sitter på ett litet smörgåsbord shoot med allt ni kommer på!

Behöver hjälp här nu!

Någon som har bra tips om en kriminal/thriller/crime serie. Helst med mer än 1 säsong.... Sett det mesta i synnerhet det vanliga som Dexter, Breaking Bad och dom här "vanliga". Så om någon sitter på ett litet smörgåsbord shoot med allt ni kommer på!
Ozark

Behöver hjälp här nu!

Peaky Blinders, Ozark, The Sinner, Mindhunter

Behöver hjälp här nu!

OzArk

Archive 81 Netflix! Sett 2 avsnitt än så länge men riktigt intressant och grym!

Säger som föregående OZARK,
Tv4 play Gåsmamman! Många säsonger, väldigt spännande svensk serie, har du sett den? Om inte spana in den, du kommer att gilla den!

Tittar på dokumentären Sveriges mest hatade kvinna, om mordet i Arboga. Finns på ViaPlay. Vad sjuka människor det finns.

Behöver hjälp här nu!

Absolut Ozark som många tippar om, vill även tipsa om La casa de papel, kanske inte faller in under efterfrågad kategori men tror att du (Professor Terry) kommer uppskatta den.

Började faktiskt att se Ozark igår. Såg första avsnittet igår. Ikväll blir det avsnitt 2 :D!

Tack för tipset!

Började faktiskt att se Ozark igår. Såg första avsnittet igår. Ikväll blir det avsnitt 2 :D!

Tack för tipset!
Hur kunde du sluta efter ett avsnitt? Senaste säsongen såg jag på två kvällar :facejoy:

@Terry_ Har du sett Gåsmamman? Man kan säga att det är en svenska motsvarigheten på Breaking Bad och Ozark och den är dessutom bra!

Gåsmamman har jag inte sett.

Däremot är jag riktigt glad för danska serier, satan vad duktiga dom är! Kastanjemannen var en 10-poängare för att inte tala om Bron som gjordes med svenskar.

Är det någon som har sett Tinder svindlaren än? Den är jag nyfiken på.. samma som gjort ”don’t fuck with cats” dokumentären

Gåsmamman har jag inte sett.

Däremot är jag riktigt glad för danska serier, satan vad duktiga dom är! Kastanjemannen var en 10-poängare för att inte tala om Bron som gjordes med svenskar.

Kan rekommendera filmen Druk / En runda till.

Kan rekommendera filmen Druk / En runda till.

Den är med Mads Mikkelsen. Ska tydligen vara jävligt bra den filmen. Tror t.o.m den fick Oscar för bästa utländska film så sent som förra året. Säger fan en hel del.

Den finns på Kollafilm såg jag nu!

Är det någon som har sett Tinder svindlaren än? Den är jag nyfiken på.. samma som gjort ”don’t fuck with cats” dokumentären
Kollar på den nu. Finns på netflix, somnade igår så spoila inte haha.

Påminner i alla fall om svenska filmen/dokumentären Anders och hans 23 kvinnor, om Anders som dejtade 23 kvinnor samtidigt. Såg den på SvtPlay men nu tror jag den finns på SF Anytime.

Påminner i alla fall om svenska filmen/dokumentären Anders och hans 23 kvinnor, om Anders som dejtade 23 kvinnor samtidigt. Såg den på SvtPlay men nu tror jag den finns på SF Anytime.

23 kvinnor samtidigt....Jag som får huvudvärk av en :D

Tänkte också på den dokumentären när jag såg trailern. Är tvåa på min lista ska bara se klart All of us are dead ^^

Har sett Anders dokumentären jag ska inte spola tindersvindlaren! Säg till när du sett klart :)

23 kvinnor samtidigt....Jag som får huvudvärk av en :D
Och det är en av de 23 som råkade vara regissör som gjorde dokumentären och rollen som Anders spelas av Anders själv. Han hade en anteckningsbok till sin hjälp där han antecknade om de olika kvinnorna.

Har sett Anders dokumentären jag ska inte spola tindersvindlaren! Säg till när du sett klart :)
Har sett hela nu! Känner mig arg att han får fri och har en ny flickvän och ett bra liv men kvinnorna han lurat får forts betala på lånen de tagit. Förstår inte varför han aldrig åtalats för hans svindleri mot de som är med i filmen, det stod i eftertexten att han inte åtalats för det. Tycker synd om norska tjejen som var så godtrogen, 250 000 DOLLAR lånade hon åt honom. Men så jävla skönt att de visade hans riktiga jag för hela världen.

Har sett hela nu! Känner mig arg att han får fri och har en ny flickvän och ett bra liv men kvinnorna han lurat får forts betala på lånen de tagit. Förstår inte varför han aldrig åtalats för hans svindleri mot de som är med i filmen, det stod i eftertexten att han inte åtalats för det. Tycker synd om norska tjejen som var så godtrogen, 250 000 DOLLAR lånade hon åt honom. Men så jävla skönt att de visade hans riktiga jag för hela världen.
Jag blev också sjukt förbannad!! Undrar om inte tjejerna får några av inkomsterna från dokumentären? Jag hoppas verkligen det!! Förstår inte hur man kan bete sig sådär mot andra ☹️

Jag blev också sjukt förbannad!! Undrar om inte tjejerna får några av inkomsterna från dokumentären? Jag hoppas verkligen det!! Förstår inte hur man kan bete sig sådär mot andra ☹️
Tvivlar på att de får pengar den vägen.
Såna solochvårare finns överallt alltså, men han var verkligen i en klass för sig, jävla as! Hoppas på karma!

2 tips ifrån SVT Play.

The Victim och Showtrial.

Behöver hjälp här nu!

You

På tal om svindlare... The Puppet Master finns på Netflix, miniserie i tre delar.

Jag tyckte att Tindersvindlaren var bättre. The Puppet Master upplevde jag som lite rörig då de hoppade mellan tidsförloppet, han hade uppträtt under andra namn redan på 90 talet och ända fram till nutid. Men jag kan ändå tycka att den är sevärd, man häpnar över vilka sjuka människor det finns, måste vara äkta psykopater.

Jag är ju sen med den här serien men ”kärlek på distans”…. Någon som sett den?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp