• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Film och tv tråden

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Jag såg "första" avsnittet igår men det känns ju som att det snarare borde varit sista avsnittet haha.
Blir den bättre eller sämre?
Tidsperspektivet växlar så det är därför det blir så, de hoppar fram och tillbaka i tiden. Otroligt obehaglig serie, tycker synd om honom trots att han är en seriemördare. När han ropar på hjälp efter första mordet så lyssnar inte hans pappa ett dugg. Också känns väldigt obehagligt att sådana människor finns ute bland oss andra "vanliga". Nu är det så klart inte alls samma problem här som i USA men ändå.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Jag såg "första" avsnittet igår men det känns ju som att det snarare borde varit sista avsnittet haha.
Blir den bättre eller sämre?
Sen polisen agerar fel.
Gillar du såna serier så rekommenderar jag Black Bird, otroligt spännande!
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Clark på Netflix. Kunglig insats av bill Skarsgård som en tvättäkta svensk gangster.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Rekommenderar serien The White Lotus (HBO) IMDb 7,6
Andra säsongen kommer senare i oktober.

Ngn som sett den?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Nu finns det en dokumentär på SvtPlay om d en s k Nytorgsmannen.
Sveriges värsta massvåldtäktsman!
Och honom har jag mött i jobbet flera gånger.
Fruktansvärt.
Orkade inte se hela avsnittet.
Om nån har sett den, så är min undran om det gjorts psykisk undersökning på honom eller inte?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Nu finns det en dokumentär på SvtPlay om d en s k Nytorgsmannen.
Sveriges värsta massvåldtäktsman!
Och honom har jag mött i jobbet flera gånger.
Fruktansvärt.
Orkade inte se hela avsnittet.
Om nån har sett den, så är min undran om det gjorts psykisk undersökning på honom eller inte?
24 våldtäkter och vad jag förstår så fick han bara 5 år. Så ute efter fem år och leva livet. Fy fan!
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
24 våldtäkter och vad jag förstår så fick han bara 5 år. Så ute efter fem år och leva livet. Fy fan!
Bara 5 år!! Herregud. Jobbade han där du jobba?

Lyssnade på en podd igår om en som mördade sin fru. Han satt "livstid" 14,5 år pga det. Innan han gjorde det så sökte han på nätet om hur mycket han skulle sitta om han skulle mörda sin fru. När han såg att det bara var 14,5 år så tyckte han det var värt det och därför gjorde det. Hade det varit mer så skulle han inte gjort det. Han ångrar sig inte heller att han gjorde det. Gjorde det medans barnen var i huset. Hemskt att vi har så milda straff i Sverige.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Bara 5 år!! Herregud. Jobbade han där du jobba?

Lyssnade på en podd igår om en som mördade sin fru. Han satt "livstid" 14,5 år pga det. Innan han gjorde det så sökte han på nätet om hur mycket han skulle sitta om han skulle mörda sin fru. När han såg att det bara var 14,5 år så tyckte han det var värt det och därför gjorde det. Hade det varit mer så skulle han inte gjort det. Han ångrar sig inte heller att han gjorde det. Gjorde det medans barnen var i huset. Hemskt att vi har så milda straff i Sverige.
På ett av mina extrajobb jobbade han, dock en annan yrkeskategori så vi hade olika uppdrag, skulle aldrig kunna gissa att han var sån! 20 år borde han fått, minst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp