Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Film och tv tråden

Kommer kännas tomt nu när Succession inte kommer med fler säsonger.

Ni som har Disney+ har en fin serie att se fram emot, The Small Light.
Handlar om kvinnan som gömde Anne Franks familj på en vind i Amsterdam under två års tid. Bygger på verkliga händelser och handlar just om tiden när de var gömda där.
Den kvinnan som heter Miep dog för ett antal år sedan 100 år gammal.
Mycket sevärd serie!

Ifall det finns någon cykelintresserad här som följer olika cykeltävlingar såsom Tour De France så kan dokumentärserien Tour De France Unchained vara intressant där får man följa åtta olika lag under 2022 års tävling den finns att se på Netflix. Har precis sett första avsnittet och tyckte den var intressant att se.

Sedan finns dokumentärserien Formula 1 Drive to survive som också är är bra, finns också på netflix.

Känner stor sorg över Sinead Oconnors död, världen behöver fler sådana modiga människor. Men kanske har hon det bättre nu.

Kan verkligen rekommendera filmen om henne som finns på SVT play :'(

Känner stor sorg över Sinead Oconnors död, världen behöver fler sådana modiga människor. Men kanske har hon det bättre nu.

Kan verkligen rekommendera filmen om henne som finns på SVT play :'(

Gick förbi hennes hus vid havet en timme utanför Dublin för ett antal år sen. Det var innan hon blev muslim och förlorade vårdnaden om sina barn och allt det där.

Har alltid haft som dröm att besöka Irland (Dublin) men kanske runt om också. Något du rekommenderar med familj?

Har alltid haft som dröm att besöka Irland (Dublin) men kanske runt om också. Något du rekommenderar med familj?
Min resa gick i ölens och whiskyns tecken, men det finns många bra utflyktsmål för familjer också. Ganska unik natur.

Gick förbi hennes hus vid havet en timme utanför Dublin för ett antal år sen. Det var innan hon blev muslim och förlorade vårdnaden om sina barn och allt det där.
Vet du varför hon förlorat vårdnaden om sina barn? Hennes egen barndom verkar ha varit hemsk pga mammans psykiska ohälsa. Tänker på hur mkt ens barndom spelar roll och blir riktigt ledsen för inget barn ska behöva ha det så men ändå är psykisk och fysisk misshandel verklighet för många barn.

Vad dog hon av?

Hon hade gjort sju självmordsförsök tidigare.
Så självmord med största sannolikhet, vilket hon även twittrat om, att hon vill återförenas med sin son som begått självmord endast 17 år gammal år 2022 tror jag det var.
Vissa människor är skörare än andra. Jag önskar innerligt att hon hade hittat kraften att leva.

Mkt har jag sett och hört men Uppdrags gransknings reportage om "doktor" Rafik Abu-Ramadan tar nog priset:mad: Heeeeeeeeeelt otroligt, helt obegripligt hur han tilläts hålla på, flyttat runt till olika vårdcentraler och ställt till med elände, förfalskat intyg, anmälts flera ggr och ändå kunnat fortsätta! Är det förövaren som är ett geni eller är det systemet som är alldeles för slappt!

Fick lust att ringa snubben och säga hur vidrig jag tycker att han är men tydligen är det redan många andra som gjort för han har tagit bort all info om telefonnummer och så även hans fru. På Mr Koll är det över 1500 personer som sökt på honom senaste månaden. Vilken pajas! och så siter han i intervju och säger att han bara är en människa och ska inte dömas för gamla fel!
Vid närmare eftertanke så är jag mer arg på systemet som inte stoppar sånt

Mkt har jag sett och hört men Uppdrags gransknings reportage om "doktor" Rafik Abu-Ramadan tar nog priset:mad: Heeeeeeeeeelt otroligt, helt obegripligt hur han tilläts hålla på, flyttat runt till olika vårdcentraler och ställt till med elände, förfalskat intyg, anmälts flera ggr och ändå kunnat fortsätta! Är det förövaren som är ett geni eller är det systemet som är alldeles för slappt!

Fick lust att ringa snubben och säga hur vidrig jag tycker att han är men tydligen är det redan många andra som gjort för han har tagit bort all info om telefonnummer och så även hans fru. På Mr Koll är det över 1500 personer som sökt på honom senaste månaden. Vilken pajas! och så siter han i intervju och säger att han bara är en människa och ska inte dömas för gamla fel!
Vid närmare eftertanke så är jag mer arg på systemet som inte stoppar sånt
Det är systemet det är fel på. Om folk bara visste hur slappt allting är... Vilka idioter som sitter bakom "spakarna"... Hur mycket som slarvas bort av våra gemensamma medel.

Läste senast denna vecka att kommunanställda på någon ort skickat iväg 1,5 miljoner till bedragare efter att ha låtit sig luras via en uppenbar falsk mejladress...

Sverige har blivit ett stort skämt. Och ingen jävel ställs till svars.

Det är systemet det är fel på. Om folk bara visste hur slappt allting är... Vilka idioter som sitter bakom "spakarna"... Hur mycket som slarvas bort av våra gemensamma medel.

Läste senast denna vecka att kommunanställda på någon ort skickat iväg 1,5 miljoner till bedragare efter att ha låtit sig luras via en uppenbar falsk mejladress...

Sverige har blivit ett stort skämt. Och ingen jävel ställs till svars.
Vi har det system som majoriteten har röstat för och förändringar går inte fort...

Vi har det system som majoriteten har röstat för och förändringar går inte fort...
Njaa, snarare har vi folk på positioner de inte ska ha. När det blir för många som gör sitt jobb dåligt så påverkar hela "systemet".

Sett klart "Den svenska tinderbedragaren" som finns på tv4 play.
Många kvinnor drabbade, vissa mer än andra, men det jag inte förstår är varför polisen i två av fallen inte velat ta emot anmälan? Bedömer polisen på förhand att en anmälan inte kommer leda nån vart eller vad beror det på?
Och han finns där ute och lever sitt liv. Medan hans offer förlorat pengar och tillit.

Många kvinnor drabbade, vissa mer än andra, men det jag inte förstår är varför polisen i två av fallen inte velat ta emot anmälan? Bedömer polisen på förhand att en anmälan inte kommer leda nån vart eller vad beror det på?
Och han finns där ute och lever sitt liv. Medan hans offer förlorat pengar och tillit.
Den stackaren, han hade säkert inget annat val, vi vet inte vad han har varit med om. Styrkekramar till honom.

Sett den och gillade den och hoppas det löser sig för dem och att han får sitt straff tillslut!!
Men dem är fan inte smarta tjejerna tyvärr.. endast en av dem kan jag förstå lite men de andra ge ju ut pengar utan att ens känna människan typ.

Är väl det med polisen lite vad ska dem göra? Dem har själva tagit lånet och gett pengarna till honom.
Sen har dem inget kontrakt för det som dem "investerat" utan bara gett ut pengarna.

Sett den och gillade den och hoppas det löser sig för dem och att han får sitt straff tillslut!!
Men dem är fan inte smarta tjejerna tyvärr.. endast en av dem kan jag förstå lite men de andra ge ju ut pengar utan att ens känna människan typ.

Är väl det med polisen lite vad ska dem göra? Dem har själva tagit lånet och gett pengarna till honom.
Sen har dem inget kontrakt för det som dem "investerat" utan bara gett ut pengarna.

Man kan lätt tycka så. Men folk som lever med narcissister blir medberoende och tankarna är inte sunda.

Man kan lätt tycka så. Men folk som lever med narcissister blir medberoende och tankarna är inte sunda.
Vilket en av dem gjorde och det var henne jag hade förståelse för!
De andra hade smsat och träffats fåtalet gånger

Vilket en av dem gjorde och det var henne jag hade förståelse för!
De andra hade smsat och träffats fåtalet gånger
Det är inte för intet som man säger att kärleken gör en blind. även de som sa att de såg varningslampor blinka lät sig svepas med. Man vill tro och tror så starkt på att det ska bli ngt. Har flera bekanta som använder Tinder och de har berättat om både svenska och amerikanska män som bett de "tillfälligt" låna ut allt från 10 k till mkt högre belopp. Och innan har de skrivit ett tag, männen har lovat köpa hus etc.

Lyxfällan. Säg att någon ligger efter med hyra och några räkningar. Känns som de saltar på hur mycket de går back ”varje månad”. Jag menar är man en hyra efter typ 10000kr så betyder det ju inte man går back 10000kr varje månad. Sen får folk sälja sprillans soffa som kostade 30000kr för 10000kr och simsalabim så har lyxfällan trollat bort 10000kr i månaden. Är det här bra tv?

Lyxfällan. Säg att någon ligger efter med hyra och några räkningar. Känns som de saltar på hur mycket de går back ”varje månad”. Jag menar är man en hyra efter typ 10000kr så betyder det ju inte man går back 10000kr varje månad. Sen får folk sälja sprillans soffa som kostade 30000kr för 10000kr och simsalabim så har lyxfällan trollat bort 10000kr i månaden. Är det här bra tv?
Börjar vara lite uttjatat..

Eller det "pedagogiska" greppet att stapla lådor som symboliserar olika utgifter eller duka upp bord med ett års hämtmat...

Eller det "pedagogiska" greppet att stapla lådor som symboliserar olika utgifter eller duka upp bord med ett års hämtmat...
Fast jag måste säga att det är lättare att förstå visuellt.
Jag ska gå ner tio kilo och se hur mycket 10 kilo är genom 10 liter mjölk samt känna tyngden på dom gör det mer förståeligt.

Fast jag måste säga att det är lättare att förstå visuellt.
Jag ska gå ner tio kilo och se hur mycket 10 kilo är genom 10 liter mjölk samt känna tyngden på dom gör det mer förståeligt.
Det blir jättebra, jag vill se dig göra detta. I avsnitt efter avsnitt i 23 säsonger.

Dokumentärserien Stalker på SVT i tre delar var bra

Dagens lyxfällan, skulder på 70 tkr visserligen låg inkomst men ändå vore en dröm! Men sen sks de visa exempel på utemat och shopping 13000 kr/år och säger - de skulle du kunna åkt till Spanien med familjen (obs 4 barn) vilken värld lever Lyxfällan !? :axelryck: :facejoy: Knappt den summan räcker för 1 person till Spanien

Följer ni Börje- the journey of a legend ?
Tycker den hittills varit en bra skildring

Dagens lyxfällan, skulder på 70 tkr visserligen låg inkomst men ändå vore en dröm! Men sen sks de visa exempel på utemat och shopping 13000 kr/år och säger - de skulle du kunna åkt till Spanien med familjen (obs 4 barn) vilken värld lever Lyxfällan !? :axelryck: :facejoy: Knappt den summan räcker för 1 person till Spanien
13 000 kr/år? Det blir 1083 per månad, det är inte mkt, vad ingick det i den shoppingen? Helt onödiga saker eller vinterkläder/skor till barnen, kalaspresenter etc?

Vem/vilka hejar ni på i årets Robinson, ni som tittar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp