Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finns det en utväg?

Jag håller med. Även jag har de jag bryr mig om.
Vill inte heller att dessa bolag ska vinna över mig men priset man får betala är väldigt högt.
Vissa dagar orkar man bara inte.

Det vill jag inte heller men detta suger musten ur en på alla möjliga sätt.
Jag har totalt tappat livsviljan, gnistan och är stundtals helt handlingsförlamad.

Hoppet är det sista som överger en. Det är det sista jag ska ge dessa bolag, mitt hopp om att klara detta.

Ni som skriver att livet är över och liknande, jag förstår absolut hur ni känner. Jag har skyhöga skulder kvar trots att jag redan kämpat mot det över ett år. Men hur höga skulder har ni egentligen om ni inte tror det går att lösa överhuvudtaget?

Jag har säkert över 120.000:- kvar och mår dåligt över det, men det finns bra stunder också även om det är jobbigt. Så länge man är på rätt väg och kan se ett slut så är det inte hela världen att ha vissa skulder i några år.

Så därför undrar jag, ni som vill svara, hur mycket skulder har ni om ni inte tycker det är värt att leva längre? Jag kan göra bedömningen att jag mått så dåligt om det varit över kanske 300.000:-, det vore på sikt ohanterligt med räntor och annat. Men är det max 200.000:- och man inte har mycket små marginaler så finns det ju trots allt hopp. Hur illa det än är med kronofogden och vad det kan vara.

Kanske är jag som är sjuk i huvudet. Men även när jag hade säkert 20+ sms-lån och allt ramlade ihop så visst var det illa, men relativt fort så har man åtminstone bra stunder och kan reflektera över vad som är viktigast för en i livet, som ens familj som vissa skrivit. Där har man ju något att leva för, hoppet om framtiden också samma sak. Det är ju värre om man inte ens är på rätt väg, om man fortfarande är i beroenden som gör att man tar nya lån. Man har kommit en bra bit på vägen om man släppt allt om så krävts och betar av ett lån i taget. Då är man ju på banan och bör kunna se ett slut, även om det är om 2-3-4 år? Det är relativt lång tid, men det kunde blivit ännu värre om man inte nu kommit så pass långt att man ändå slutat med lån och beroenden. Då har man som sagt trots allt kommit en bra bit och är på rätt kurs. Uppenbarligen finns det oerhört många som inte ens är på rätt kurs. Det är väl värre? Att fortfarande dra på sig ännu mer skulder.

Senast ändrad:
Jag och Kryss håller inte alltid med varandra, men här tycker vi ganska lika. Ekonomiska bekymmer har en förmåga att trycka ner en så djupt i dyn att det är svårt att se någon ljusning, men den finns där. Familj, vänner, till och med bara själva beslutet att göra något är denna ljusning och har man börjat kämpa sig ur sin situation - oavsett hur man hamnade där - finns det en utväg. Oavsett om det handlar om 2 eller 10 år.

Första steget är att verkligen ta kontrollen över läget genom att skapa en budget. Se vad som blöder värst, följ utvecklingen månad för månad, lista vilka lån man har och vilka som har sämst ränta så ser man var man kan börja förändra något. Låt det ta tid om det är tid som krävs!

Löneutmätning och skuldsanering är bättre alternativ än att ända det på egen hand.

Jag har ca 300.000 och som ni säger så tar räntorna kål på mig... Annars vore detta avklarat på 1.5 år. Förstår ni frustrationen. Istället tar det upp till 8 år tills allt är borta.
Man tappar ju hoppet om och om igen. Och orken.
Att leva med en sån ansträngd ekonomi under så lång tid och få stresspanik varje dag ifall några oförutsedda utgifter uppstår. Enda gången man mår bra är när man sover.
Om man sover.

Deprimerande att behöva besöka detta forum dagen innan jul. Och tragiskt. Hoppas alla långivare får lite förståelse och medmänsklighet i sina julklappar och att vi i skuldträsket får mod och kraft att orka kämpa. God Jul.

Ja ringde gothia inkasso o pratade lite. Jag sa att jag släppt många lån till inkasso för att avbetala dom istället för att förlänga.. De gav mig en betalplan med 200 kr i månaden mm och ja fick välja bort avier så det blir billigare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp