Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Finns det någon som mig? Samlingslån i sommar?

En annan fråga om jämkning, gör inte det då att man har större risk för restskatt?

Eftersom du betalar mindre skatt under året ja.. lyckas du lämna på kronan korrekta uppgifter så går det bra

Hur menar du då? Att jag bör ta bort den eller behålla den? Eller är det så kört menar du oavsett vad jag gör för att jag har 550 000 i blanco och 330 k i årsinkomst?

Om man vill optimera sitt kreditbetyg kan det vara smart att behålla en outnyttjad kredit eftersom det kan tolkas som att man har en liten budget, vilket minskar risken för betalningsanmärkning. I ditt fall, om du vill samla dina tre stora blancolån, tror jag dock att det inte gynnar dig att ha det utrymmet eftersom det kanske snarare kan ses som något som kan komma att kosta ytterligare ränta+amortering längre fram än som en buffert.

Jag tror inte det är kört (se mitt tidigare svar), men ser heller ingen självklar väg att gå för att ha så stor chans som möjligt. Jag tror att jag själv hade försökt vänta till den totala skulden var under 500 000 och då försöka samla via Axo Finans (som bla har Bank Norwegian och Collector som erbjuder så stora lån). Om det inte sen går vägen hade jag väntat en månad eller två och därefter antingen försökt byta ut det stora lånet till ett med bättre villkor, eller slå ihop de två mindre för att minska på amorteringen.

Eftersom du betalar mindre skatt under året ja.. lyckas du lämna på kronan korrekta uppgifter så går det bra

Man behöver väl inte leva fullt ut på kanten sådär dock, bättre i så fall att ta lite i underkant och jämka på lite mindre än vad uträkningen ger?

Jag tog lite underkant och får såldes
även skatteåterbäring..

Jo när det gäller jämkningen. Räkna på vad du kommer att få betala i räntor. Räknar du till att du betalar 50000 kr så kanske du ska rapportera att du ska betala 45000 kr istället. Samma gäller det när du ska ange hur mycket du kommer att tjäna på 2017. rapportera in mindre så borde man klara av att få skatteåterbäringen.

Jag har dock aldrig fått tillbaka mer än kanske 2000 kr på skatten.. dock bytte jag jobb i juni förra året och jag vet att dem drog för lite skatt. Nu jobbar jag inom kommunen och dem drar ju rätt skatt om man säger så

Hej! Sitter och funderar såhär på kvällskvisten.. jag har för 3 år sedan suttit i den där skuldfällan med snabblån, smslån och privata skulder... idag har jag blanco på remember 340 000 kr, collector 100 000 kr och ett på avida 110000 kr ( tog detta åt min sambo för att lösa hans skulder). Plus att jag har en outnyttjad kredit på 20 k hos norwegian.. alltså totalt skulder för 570 000 kr...
jag har en årsinkomst på 330000 2015, 330000 2016 och en högre på kanske 340 000 kr detta året.. just nu har jag skyhöga räntor, ca 20 % på remember, 11 på collector och 15 % på avida..
Just nu har jag en score på 9.7 % men då har inte det uppdaterats efter att jag tog lånet på 110 000 hos avida och 340 000 hos remember..
Dock löste jag 2 krediter och 2 snabblån med lånet så har egentligen minskat antalet lån/ krediter med 1.
Behöver jag oroa mig för att mitt kreditbetyg ska stiga avsevärt mycket? 2 förfrågningar försvinner i samma veva som uc score uppdateras. Har då 8 förfrågningar ( 10 st nu ).
Tror ni jag kommer kunna ansöka om Samlingslån i sommar då förfrågningarna är borta och då lägre ränta? Eller kommer jag sitta här nu ett tag framöver? :-/

Tacksam för alla svar!

Hej

Står du på alla lån själv ??

Jag tror nog att det finns en chans för dig att få ett bättre lån . Kanske mannen kan vara medsökande .
Men du kanske får vänta tills du har 3,4 eller 5 förfrågningar .
Har du några andra lån typ bolån m.m

Räkna på hur mycket ränta du betalar för de tre lånen per månad, gångra sen med 11 (lite marginal och räntan minskar sannolikt lite varje månad). Ta den summan och gångra med 0,3 så ser du ungefär hur mycket du får tillbaka på skatten för ränteutgifterna. Sen kan annat i din deklaration ställa till det (som för låg preliminärskatt), men då har du i alla fall något att utgå från.

Hej

Står du på alla lån själv ??

Jag tror nog att det finns en chans för dig att få ett bättre lån . Kanske mannen kan vara medsökande .
Men du kanske får vänta tills du har 3,4 eller 5 förfrågningar .
Har du några andra lån typ bolån m.m
Ja jag står på alla lånen själv, tog lånet åt min sambo då han sitter rätt hårt med anmärkningar hos kfm. Jag kommer inte ha någon som kan vara medsökande tyvärr. Men väntar jag till september så har jag kanske endast 3 förfrågningar kvar på uc sen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp