Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Finns det någon utväg?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bollo" data-source="post: 486920" data-attributes="member: 14417"><p>Tack för din input!</p><p></p><p>Jag har tre privatlån sedan länge, men dom behöver jag inte hjälp med att lösa. Men jag har inkasso och krediter för ca 160000 totalt. Mest inkasso och jag har medvetet släppt allt till inkasso tillslut för att få en tydligare överblick. När det ligger hos inkasso måste man ju dessutom betala, annars går det raka spåret till kfm. Vilket får mig att skärpa till mig. Jag har som sagt hittills löst det varje månad med en massa trixande och har också betalat bort flera inkassoskulder senaste månaderna. Så jag var på god väg! Och det är så jag helst vill lösa det här, få bort alla 'dåliga' skulder utan att binda mig på ett nytt lån (omstartslån) i flera år. Dock bygger det ju på en jäkla kontroll över det hela, att lyckas rodda och skjuta upp betalningar osv. Dom flesta lån/kreditgivare och inkasso går faktiskt att föra en bra konversation med (dock inte alla). Och i mitt nuläge,för att lyckas, bygger det även på att inte få några nya inkasso.</p><p></p><p>Jag var i min enfald rätt säker på att Resurs skulle hjälpa mig denna gång. Dumt av mig såkkart, men det var länge sedan jag fick hjälp därifrån. Jag berättade dessutom ärligt min situation och att det lättar mycket till hösten. Tror tyvärr det fick motsatt effekt istället, då han menade på att vad jag egentligen sa var att jag fortsatt skulle ligga efter med betalningarna till dom fram till hösten. Så ärlighet lönade sig inte denna gång.</p><p></p><p>Jag har hört så olika om Plus1, men får känslan av att de är lite översittare och ojämna i hur de beviljar. Man måste typ alltid ha medlåntagare fast det inte är den information de går ut med.</p><p>Om Refino har jag hört att de är ganska så hårda, bla med speltransaktioner och att de inte tar skulder his kfm. Däremot ska de vara väkdigt professonella i sitt bemötande.</p><p>Om <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044" target="_blank">Svea</a> omstartslån har jag inte hört något alls, vet inte hur hårda dom är. Men dom ska enligt deras info kunna ta en bostad i säkerhet.</p><p></p><p>Om någon mer har erfarenheter ang omstartslån hos ovan nämnda och vill dela med sig blir jag tacksam! Eller tips på andra långivare (gärna mindre lån) där de verkligt utsatta kan ha en chans. För tyvärr är det inte vi som är mest i behov av hjälp som får hjälp från de som officiellt riktar sig till såna som oss. De har ändå krav på hyfsad ekonomi, medlåntagare osv. Hade jag haft en medlåntagare hade jag givetvis aldrig vänt mig till någon av dom, utan tagit ett vanligt lån med human ränta istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bollo, post: 486920, member: 14417"] Tack för din input! Jag har tre privatlån sedan länge, men dom behöver jag inte hjälp med att lösa. Men jag har inkasso och krediter för ca 160000 totalt. Mest inkasso och jag har medvetet släppt allt till inkasso tillslut för att få en tydligare överblick. När det ligger hos inkasso måste man ju dessutom betala, annars går det raka spåret till kfm. Vilket får mig att skärpa till mig. Jag har som sagt hittills löst det varje månad med en massa trixande och har också betalat bort flera inkassoskulder senaste månaderna. Så jag var på god väg! Och det är så jag helst vill lösa det här, få bort alla 'dåliga' skulder utan att binda mig på ett nytt lån (omstartslån) i flera år. Dock bygger det ju på en jäkla kontroll över det hela, att lyckas rodda och skjuta upp betalningar osv. Dom flesta lån/kreditgivare och inkasso går faktiskt att föra en bra konversation med (dock inte alla). Och i mitt nuläge,för att lyckas, bygger det även på att inte få några nya inkasso. Jag var i min enfald rätt säker på att Resurs skulle hjälpa mig denna gång. Dumt av mig såkkart, men det var länge sedan jag fick hjälp därifrån. Jag berättade dessutom ärligt min situation och att det lättar mycket till hösten. Tror tyvärr det fick motsatt effekt istället, då han menade på att vad jag egentligen sa var att jag fortsatt skulle ligga efter med betalningarna till dom fram till hösten. Så ärlighet lönade sig inte denna gång. Jag har hört så olika om Plus1, men får känslan av att de är lite översittare och ojämna i hur de beviljar. Man måste typ alltid ha medlåntagare fast det inte är den information de går ut med. Om Refino har jag hört att de är ganska så hårda, bla med speltransaktioner och att de inte tar skulder his kfm. Däremot ska de vara väkdigt professonella i sitt bemötande. Om [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044"]Svea[/URL] omstartslån har jag inte hört något alls, vet inte hur hårda dom är. Men dom ska enligt deras info kunna ta en bostad i säkerhet. Om någon mer har erfarenheter ang omstartslån hos ovan nämnda och vill dela med sig blir jag tacksam! Eller tips på andra långivare (gärna mindre lån) där de verkligt utsatta kan ha en chans. För tyvärr är det inte vi som är mest i behov av hjälp som får hjälp från de som officiellt riktar sig till såna som oss. De har ändå krav på hyfsad ekonomi, medlåntagare osv. Hade jag haft en medlåntagare hade jag givetvis aldrig vänt mig till någon av dom, utan tagit ett vanligt lån med human ränta istället. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Finns det någon utväg?
Topp