• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Finns ingen väg ut för mig

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Hej Alla. Jag har varit en aktiv läsare på detta fantastiska forum där alla stöttar varandra. Jag själv har försökt ta åt mig åt era positiva ord för varandra. Problemet är att jag har hamnat för djupt i mitt problem. Mitt fel. Endast mitt fel. Men jag orkar verkligen inte mera. Jag har självmordstankar 24/7 men jag vet att jag ej kommer göra det. Men tanken på vilket kaos det kommer bli snart för mig, orkar verkligen inte gå igenom det.

Jag har skulder på 1,6 miljoner totalt.

300 000 kr är privata skulder som dem ej begär så kvickt tillbaka men ändå.

1,1 miljoner i blancolån. 450 000 kr mina egna och 600 000 kr min fru som tagit åt mig.

200 000 kr småkrediter.

Allt detta pga ett 6årigt spelberoende.

Har fått hjälp av föräldrarna 2 ggr innan.

Jag fick hjälp av sambon också md dem lånen.

Jag var spelfri i 1 år men hamnade igen tillbaka förra sommaren.

Jag försöker vinna tillbaka pengar fortfarande fär jag orkar verkligen inte berätta till någon.

Jag ber er. Hur kan jag lösa detta?
Avbetalningsplan med låneaktörerna om att betala mindre men längre period??
Snälla hjälp mig

Jag vet att om detta kommer ut så är drt kört för mig. Min fru kommer lämna mig. Min familj kommer inte hjälpa mig.
Jag kommer vara ensam i detta tillsammans med alla skulder och kronofogden.

Jag lovar.
Är jättenära att avsluta mitt liv.
Tack för er tid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
169
Poäng
347
Hej. Du måste såklart söka hjälp för problemet, och jag tvivlar starkt på att din familj kommer lämna dig .lägg korten på bordet, bryt ihop, börja om ! Du fixar såklart detta!!!
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Hej. Du måste såklart söka hjälp för problemet, och jag tvivlar starkt på att din familj kommer lämna dig .lägg korten på bordet, bryt ihop, börja om ! Du fixar såklart detta!!!

Jag har funderat länge på detta.
Jag har fantastisk familj. Men problemet är att dem redan hjälpt mig 2 ggr. Och dem är inte värst rika. Dem hade kanske nog kunnat hjälpa mig men jag är rädd för att jag sätter dem i värsta klistret. Jag kan ej leva med att dem ska hamna i misär pga mig.
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Jag tycker du ska kontakta sjukvården tämligen omgående för ditt mående.
Resten får tas sedan.

Problemet är resten kommer bli kaos till slut.
Jag önskar jag bodde ensam och hade alla lån på mig själv så hade släppt allt till löneutmätning för att sedan söka skuldsanering efter ett tag.
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Felet är att jag ej fått hjälp för mitt spelberoende efrer att ha fått ekonomiskt hjälp. Jag borde blivit påtvingad från början om spelklinik eller något.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Zedred.
Jag sitter trångt till eftersom det är full rulle hos mig nu med jobb och en hel del annat.
MEN.
Självmord är den feges utväg. Din familj som hjälpte dig när du hade det tufft vill du alltså lämna utan en man/bror/son/släkting.
Ge fan i att ha sådana tankar. Dom ska inta straffas för att du har ställt till det.

Jag har skickat private meddelande till dig. Vill du så kan jag skicka mitt telefonnummer till dig också så kan du ringa mig imorgon.
Har varit i samma sits som dig för ca 6 månader sedan - om inte värre till och med då jag är skyldig fel folk pengar.
Kan ge dig ett enda tips bara.

ALLT LÖSER SIG!
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Zedred.
Jag sitter trångt till eftersom det är full rulle hos mig nu med jobb och en hel del annat.
MEN.
Självmord är den feges utväg. Din familj som hjälpte dig när du hade det tufft vill du alltså lämna utan en man/bror/son/släkting.
Ge fan i att ha sådana tankar. Dom ska inta straffas för att du har ställt till det.

Jag har skickat private meddelande till dig. Vill du så kan jag skicka mitt telefonnummer till dig också så kan du ringa mig imorgon.
Har varit i samma sits som dig för ca 6 månader sedan - om inte värre till och med då jag är skyldig fel folk pengar.
Kan ge dig ett enda tips bara.

ALLT LÖSER SIG!

Terry. Dina ord ger mig nästan en lugn jag inte känt senaste året.

Det är tufft. Men jag känner att det kommer bli kaos om detta kommer ut.
Hade det varit första gången jag åkt på sådant här hade jag vågat berätta just för att då är det första gången och inte 3e. Jag vet inte...
Ofta när jag vaknar varje morgon tror jag allt detta var en mardröm men så fort jag inser att det är verkligt så får jag dödsångest redan på morgonen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Zedred.
Jag sitter trångt till eftersom det är full rulle hos mig nu med jobb och en hel del annat.
MEN.
Självmord är den feges utväg. Din familj som hjälpte dig när du hade det tufft vill du alltså lämna utan en man/bror/son/släkting.
Ge fan i att ha sådana tankar. Dom ska inta straffas för att du har ställt till det.

Jag har skickat private meddelande till dig. Vill du så kan jag skicka mitt telefonnummer till dig också så kan du ringa mig imorgon.
Har varit i samma sits som dig för ca 6 månader sedan - om inte värre till och med då jag är skyldig fel folk pengar.
Kan ge dig ett enda tips bara.

ALLT LÖSER SIG!

DU ÄR BÄST - absolut bäst !! Du ställer upp - min respekt har Du ❤️
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Kingen.
Jag var så nere i skiten så det saknar ord.
Spelade dagligen i 20 år. Ville ta självmord. Belånade min sambo (hon är hos fogden nu, fick bli så) blev ovän med familjemedlemmar, var jagad av maffian, höll på mista jobbet, ville begå grovt brott, hamnade i behandlingsprogram hos min kommun. Skulder på flera miljoner, lägg där till en förkärlek till alkohol och ladd...

Nu sitter jag här 6 månader senare, snart 7. Jag är låååååångt ifrån skuldfri eller problemfri. Tro inte det. Men alltså mitt liv är på väg att lösa sig. Ett steg i taget. När det var som värst ville jag hoppa ifrån Öresundsbron. På den nivån var det.
Nu väntar en knotte i februari, en tös. Jag bytte jobb, har varit spelfri 7 månader, min UC ser bättre ut.

ALLT LÖSER SIG.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp