• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Finns ingen väg ut för mig

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Zedred.
Jag sitter trångt till eftersom det är full rulle hos mig nu med jobb och en hel del annat.
MEN.
Självmord är den feges utväg. Din familj som hjälpte dig när du hade det tufft vill du alltså lämna utan en man/bror/son/släkting.
Ge fan i att ha sådana tankar. Dom ska inta straffas för att du har ställt till det.

Jag har skickat private meddelande till dig. Vill du så kan jag skicka mitt telefonnummer till dig också så kan du ringa mig imorgon.
Har varit i samma sits som dig för ca 6 månader sedan - om inte värre till och med då jag är skyldig fel folk pengar.
Kan ge dig ett enda tips bara.

ALLT LÖSER SIG!

Kan inte annat än att hålla med. Har varit i avgrundernas avgrund olika perioder i livet, inte bara av ekonomiska skäl. Och även om man inte tror det så reser man sig så småningom. Ingen familj i världen vill förlora en annan familjemedlem pga pengar. Sök vård snabbt, sök hjälp för beroendet och lös det andra sen. I den ordningen. Stor kram!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 255
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Man har svårt att relatera till det när man själv är i skiten. Jag var likadan, man tror det är kört. Men även om det låter sjukt klyschigt så löser det sig sjukt nog.
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Man har svårt att relatera till det när man själv är i skiten. Jag var likadan, man tror det är kört. Men även om det låter sjukt klyschigt så löser det sig sjukt nog.

Just det som är problemet, inte första eller andra gången jag får hjälp. Utan 3e gången...
Jag vill spola fram 1 år så jag slipper kaoset som komme ruppstå och eventuella uppbrott med familjen eller frugan.
 

Riri

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 September 2018
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Just det som är problemet, inte första eller andra gången jag får hjälp. Utan 3e gången...
Jag vill spola fram 1 år så jag slipper kaoset som komme ruppstå och eventuella uppbrott med familjen eller frugan.
Du verkar ha en underbar familj. Om de blir besvikna så är ju det okej, du är ju trots allt besviken på dig själv.
Ta det från en som inte stöttas av nån. Ta det från en som blir dömd med blickar, pikar och skitsnack. Jag har totalt isolerat mig från det sociala tack vare sättet min familj behandlar mig på. Att konstant bli ifrågasatt.
Ta inte din familj för givet när de har ställt upp för dig. Du löser det. Det första du ska göra innan du ens berättar för de är att spärra dig på riktigt överallt och sedan så ska du låta någon du litar på sköta din ekonomi och ger dig veckopeng istället.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 949
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Kingen.
Jag var så nere i skiten så det saknar ord.
Spelade dagligen i 20 år. Ville ta självmord. Belånade min sambo (hon är hos fogden nu, fick bli så) blev ovän med familjemedlemmar, var jagad av maffian, höll på mista jobbet, ville begå grovt brott, hamnade i behandlingsprogram hos min kommun. Skulder på flera miljoner, lägg där till en förkärlek till alkohol och ladd...

Nu sitter jag här 6 månader senare, snart 7. Jag är låååååångt ifrån skuldfri eller problemfri. Tro inte det. Men alltså mitt liv är på väg att lösa sig. Ett steg i taget. När det var som värst ville jag hoppa ifrån Öresundsbron. På den nivån var det.
Nu väntar en knotte i februari, en tös. Jag bytte jobb, har varit spelfri 7 månader, min UC ser bättre ut.

ALLT LÖSER SIG.

Va fasiken... va e de jag läser... väntar Ni en liten "glytt"... Det har jag helt missat !!!! GRATTIS till Er... YAY...va kul... :D:p:D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Kingen.
Jag var så nere i skiten så det saknar ord.
Spelade dagligen i 20 år. Ville ta självmord. Belånade min sambo (hon är hos fogden nu, fick bli så) blev ovän med familjemedlemmar, var jagad av maffian, höll på mista jobbet, ville begå grovt brott, hamnade i behandlingsprogram hos min kommun. Skulder på flera miljoner, lägg där till en förkärlek till alkohol och ladd...

Nu sitter jag här 6 månader senare, snart 7. Jag är låååååångt ifrån skuldfri eller problemfri. Tro inte det. Men alltså mitt liv är på väg att lösa sig. Ett steg i taget. När det var som värst ville jag hoppa ifrån Öresundsbron. På den nivån var det.
Nu väntar en knotte i februari, en tös. Jag bytte jobb, har varit spelfri 7 månader, min UC ser bättre ut.

ALLT LÖSER SIG.

Hoppas zedred kontaktar dig så kanske ni kan ha ett eller flera samtal med goda råd.
Grattis till kommande barn. Om namnfrågan är olöst föreslår jag Lasselina.
Otroligt fint namn.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 949
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Hoppas zedred kontaktar dig så kanske ni kan ha ett eller flera samtal med goda råd.
Grattis till kommande barn. Om namnfrågan är olöst föreslår jag Lasselina.
Otroligt fint namn.

:D:D:D Hahaha... Nä, ja har ett par namn redo till den nya Skånska tösabiten... Olivia eller Chloe... Kim e inte så dumt de heller - bra att ta till om könet likväl är svårt att fastställa & funkar i de flesta länder :D:p:D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 255
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
HAHAHA.
Jag tror att om Zadred mår lite dåligt så kan denna tråden pigga upp honom. Man måste ge oss eloge för att göra det bästa av situationen iallafall :D!

Zadred. Jag glömde en otroligt viktig sak igår. Om du bor i en lite större kommun så ta del utav deras spelmissbrukarmöte. Dom ger mycket mer än kommunens rådgivning,psykologer och dylikt. Du kan googla dig fram.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp