• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Finns ingen väg ut för mig

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag vet att du innerst inne vill leva tillsammans med din fru och det ekonomiska får inte vara det som gör att du tar bort dig. Vet inte om du gått på möten på föreningen för Spelberoende men det har varit min räddning. Sedan har jag släppt min ekonomi får bara veckopeng i kontanter vilket också är min räddning. Visst känner jag mig som en misslyckad människa och jag som alltid haft super koll på min ekonomi... Hon som är så plikttrogen och ansvarsfull... Tänker ibland att om mina kollegor skulle få veta skulle de bli chockade. Inte hon, jo så är det just jag har dragit ner mig själv och min familj i skiten. Just därför ska jag bevisa att jag som människa kan förändras och bli mitt gamla jag fast med en viktig erfarenhet av beroende.
Vill så gärna hjälpa dig och du får gärna skriva och jag ska besvara så gott jag kan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Tack Annhha. Det värmer dina ord. Jag önskar jag hade inga privata skulder och alla blancolån på mig. Hade släppt allt till läneutmätning och tagit smällen och lärt mig en läxa utan att dra in någon annan i det.

Jag är väldigt rädd att min sambos bostadsrätt säljs ifall hon hamnar i kronofogden. Hon köpte den i somras och den är belånas till 85%.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag är ingen expert på hur det fungerar med KFM och bostadsrätt men vill ändå tro att jag rättar mig själv när jag skrivit fru men det är sambo och att hon kommer att välja att tro på dig. Det materiella får inte vara orsaken till att du gör något dumt och alla har inte lika stor tur som jag hade och blev räddad när jag i min panik ville bort från livet för att jag inte orkade och då jag inte såg nog utväg och om min son inte hade läst mitt sms så hade jag inte suttit här idag och försökt hjälpa en medmänniska från att ta bort sig. Jag tror på dig Zedred och hoppas att du vill ge det en chans för det är både du och din sambo värd.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Vi önskar allt vi gjort ogjort men det går inte likaväl som vi önskar att vi kunde dra tillbaka klockan det går inte heller. Vi måste ta oss framåt men på rätt sätt och med stöd och hjälp från medmänniskor.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag är 52 år och får en känsla av att du yngre så du behöver ge livet en chans. Skriver för att vända så att du vill och vågar tro på en framtid.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Jag har hamnat i psykiskt instabilitet. Just nu funderar jag kring hur jag ska begå självmord utan att det ser ut som självmord. Jag orkar inte mer. Gråter dag in dag ut, tror att någon lösning ska komma, svälter ihjäl mig själv, jag orkar inte mer. Jag klarat det inte.

Jag upprepar det jag sa tidigare, kontakta sjukvården, omgående. Gör det via ngn läkarapp om inte annat
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Jagr 30 år så det finns många år kvar att försöka vända på detta. Men jag är rädd för kaoset som kommer uppstå snart i mitt liv.
Skammen från min familj då dem trott dessa år att jag äntligen fixat min ekonomi.
Dem kommer säkerligen efter ett tag försöka hjälpa mig men frågan är hur drabbade blir dem ekonomiskt.
Min sambo kommer aldrig vara densamme och det värsta är ifall hennes bostadsrätt drabbas.

Jag orkar inte att andra ska drabbas. Jag tar på mig all skuld och kan gärna gå igenom ett tufft, ansträngt ekonomi flera år men inte om det ska drabba andra. För jag vet att relationerna med min familj å sambo kommer inte finnas mer. Kommer vara nästan formellt bara, inget stöd.
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Jag har kommit till den punkten där jag önskar jag dör så min sambo får min livsförsäkring för att betala av skulderna...
Trodde aldrig jag skulle hamna här
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag vet hur det känns att göra sina nära och kära illa gång på gång. Tappat räkningen på hur många gånger det är och även förlorat kontakten med både min son och även min man får lida för mitt beteende då hans barn egentligen tycker att han borde lämnat mig men han valde att stanna. Snälla ZEDRED ge det en chans och du behöver framförallt hjälp. Sök akut om du mår så dåligt men gör inget drastiskt snälla du.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag blev änka när jag var 38 år och min son var åtta år. De rent ut sagt förbannade pengarna som jag fick ca en miljon då min man gick bort 47 år gammal i obotlig cancer. Jag hatade verkligen de pengarna och skulle gjort vad som helst för att fått behålla min man. Så jag vet vilket helvete det är att få en massa pengar som änka och det är ett rent helvete. Så jag säger bra snälla gör det inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp