• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

flexlimit... inte bara dyrt...

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
När mitt gick till inkasso var det Svea inkasso.

Nej usch har jättedålig erfarenhet av Svea Inkasso och har pågående avbetalningsplan där med 3000 kr/månad som de vägrar att sänka, inte ens med 500 kr. Skickade till Kfm när jag var 16 dagar sedan men hade ringt och pratat med deras kundtjänst om en sänkning och de skulle ta det med handläggaren och återkomma. Istället för att återkomma skickade de till Kfm...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Nej usch har jättedålig erfarenhet av Svea Inkasso och har pågående avbetalningsplan där med 3000 kr/månad som de vägrar att sänka, inte ens med 500 kr. Skickade till Kfm när jag var 16 dagar sedan men hade ringt och pratat med deras kundtjänst om en sänkning och de skulle ta det med handläggaren och återkomma. Istället för att återkomma skickade de till Kfm...
Kan bara hålla med, riktigt otrevliga ibland.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Ok, då får jag fortsätta att betala av och hoppas att jag inte behöver ta ut allt igen men det har inte gått hittills.

Fick nyss mejl fr Everyday+.... lägsta att betala 8100 kr. Har en kredit där på 25 000 kr, står skuld: 43 000 kr på fakturan, dåligt att de tillåter att det drar iväg på det viset.
Hoppas på Fairlo efter sommaren så jag kan betala bort en del.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ok, då får jag fortsätta att betala av och hoppas att jag inte behöver ta ut allt igen men det har inte gått hittills.

Fick nyss mejl fr Everyday+.... lägsta att betala 8100 kr. Har en kredit där på 25 000 kr, står skuld: 43 000 kr på fakturan, dåligt att de tillåter att det drar iväg på det viset.
Hoppas på Fairlo efter sommaren så jag kan betala bort en del.
Ja så bedrövligt! Har inte märkt nån skillnad alls med räntesänkningen 1/9 snarare tvärtom uttags avgifter dom lägger på extra istället så i slutändan blir det ingen skillnad alls
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Hm, uttagsavgift var inget jag fick sist, bara ränta. Tyckte det var konstigt. Var på Flexlimit. Tog ut 1500 över julen. I slutet av december betalade jag in 1000 sen i i januari betalade jag in resten så jag blev av med det, då betalade jag in lite för mycket bara för vara säker på att det inte skulle vara ränta kvar så jag betalade in 612 kronor och det räckte.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
M
Hm, uttagsavgift var inget jag fick sist, bara ränta. Tyckte det var konstigt. Var på Flexlimit. Tog ut 1500 över julen. I slutet av december betalade jag in 1000 sen i i januari betalade jag in resten så jag blev av med det, då betalade jag in lite för mycket bara för vara säker på att det inte skulle vara ränta kvar så jag betalade in 612 kronor och det räckte.
menade generellt att många börjat med det istället för den högre räntan!
Ej använt flexlimit på länge är på väg till inkasso tyvärr
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
M

menade generellt att många börjat med det istället för den högre räntan!
Ej använt flexlimit på länge är på väg till inkasso tyvärr

du får jättegärna berätta om du får avbetalningsplan hos Svea, vilket belopp, lätt/svårt att få etc.
Än så länge ska jag kämpa på med den krediten, men helt sjukt med enbart ränteutgifter på över 10 000 kr/månad för mina lån och krediter... pengar man kunde lägga på ngt vettigt istället... usch!!!!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
du får jättegärna berätta om du får avbetalningsplan hos Svea, vilket belopp, lätt/svårt att få etc.
Än så länge ska jag kämpa på med den krediten, men helt sjukt med enbart ränteutgifter på över 10 000 kr/månad för mina lån och krediter... pengar man kunde lägga på ngt vettigt istället... usch!!!!
Ja absolut gör jag det! Dom är hemska men har även problem med viaconto där jag tyvärr har gamla räntan kvar! Dom kräver 7600kr för att jag missat en betalning! Önskar verkligen att man aldrig tagit dessa lån från början men gjort är gjort ångrar det bittert!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Ja absolut gör jag det! Dom är hemska men har även problem med viaconto där jag tyvärr har gamla räntan kvar! Dom kräver 7600kr för att jag missat en betalning! Önskar verkligen att man aldrig tagit dessa lån från början men gjort är gjort ångrar det bittert!
Man tar ju dessa lån när man verkligen har kniven mot strupen, har aldrig lånat till spel eller konsumtion.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp