• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Flytta till dk med skulder

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Jag förstår att det kan klämma lite på tårna på vissa, som jag skrev så ska jag försöka göra rätt för mig när mitt liv blir lite mer stabilt. Lönerna är bättre i danmark, så att om det skulle vara sämre där för min del de tvivlar jag på. Jag vill bara må bra och inte känna stress över min ekonomi och det kommer jag kunna göra där.
Du kan också skaffa företag i Sverige och fakturera dina kunder med utländskt bankkonto. Så slipper du flytta utomlands.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyttliv

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
9 Maj 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hjälper du mig å få 1 mille så får du 200k
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Tänk på att skulden kommer att växa, kanske avsevärt beroende på vilken ränta du har, under tiden du inte betalar.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477

Lätt att googla om saken - se ovan länk så får du svar på frågan om vad som sker om man flyr utomlands för att undkomma sina skulder.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag förstår att det kan klämma lite på tårna på vissa
Klämma på tårna? Utveckla gärna.


Jag har liksom många andra här levt på existensminimum och visst det är tufft men man lever inte heller på nudlar, bröd och vatten.
TS säger sig vara ung så jag generaliserar lite och antar hen vill kunna köpa nya materiella ting.
Köper inte direkt argumentet att man har högre löner i Danmark, må väl vara sant i den direkt jämförelse med samma typ av jobb i Sverige men dom har med största sannolikhet högre levnadskostnader.

Mitt tips är skaffa dig ett bra betalt och stabilt jobb och gör rätt för dig, som alla andra. Att fly sina problem löser inget, likt väl som @Lize belyser så kommer ditt skuldberg bli större med tid pga avgifter och räntor, med förutsättningen att du avser göra rätt för dig i framtiden.

Vad du gör, skiter jag i. Jag finner bara en viss ironi att fråga ett forum om lån och skulder hur man ska.. fly sina skulder. Himlar med ögonen varje gång jag läser en tråd på det temat.
 
Senast ändrad:

Nyttliv

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
9 Maj 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Klämma på tårna? Utveckla gärna.


Jag har liksom många andra här levt på existensminimum och visst det är tufft men man lever inte heller på nudlar, bröd och vatten.
TS säger sig vara ung så jag generaliserar lite och antar hen vill kunna köpa nya materiella ting.
Köper inte direkt argumentet att man har högre löner i Danmark, må väl vara sant i den direkt jämförelse med samma typ av jobb i Sverige men dom har med största sannolikhet högre levnadskostnader.

Mitt tips är skaffa dig ett bra betalt och stabilt jobb och gör rätt för dig, som alla andra. Att fly sina problem löser inget, likt väl som @Lize belyser så kommer ditt skuldberg bli större med tid pga avgifter och räntor, med förutsättningen att du avser göra rätt för dig i framtiden.

Vad du gör, skiter jag i. Jag finner bara en viss ironi att fråga ett forum om lån och skulder hur man ska.. fly sina skulder. Himlar med ögonen varje gång jag läser en tråd på det temat.
Jag undrar bara varför banker å kreditinstituten ej hjälpa folk som ej kan betala?
det är grymt att sparka de som är nere, folk som har problem med spel eller annat sätt.
Banker är farliga mot folket mer än ryssarna
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag undrar bara varför banker å kreditinstituten ej hjälpa folk som ej kan betala?
det är grymt att sparka de som är nere, folk som har problem med spel eller annat sätt.
Banker är farliga mot folket mer än ryssarna
Vad anser du en bank eller kreditinstitut ska göra, som dom inte redan gör?
Vad jag upplevt har många varit hjälpsamma på den tiden jag hade sämre ställt och hade skulder till inkasso och kfm.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 630
Mottagna reaktioner
1 659
Poäng
1 177
Jag undrar bara varför banker å kreditinstituten ej hjälpa folk som ej kan betala?
det är grymt att sparka de som är nere, folk som har problem med spel eller annat sätt.
Banker är farliga mot folket mer än ryssarna
Hur vill du ha hjälp?
"Nä, det är lugnt, vi efterskänker din skuld, du har ju så många"
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Jag undrar bara varför banker å kreditinstituten ej hjälpa folk som ej kan betala?
det är grymt att sparka de som är nere, folk som har problem med spel eller annat sätt.
Banker är farliga mot folket mer än ryssarna
Banker är endast farliga för dem som inte kan betala tillbaka sina skulder. Vill man undvika den "faran" så är ju alternativen att strunta i att ta lån, eller betala tillbaka enligt det avtal som man tecknat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp