• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Flytta till dk med skulder

Masdal

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
18 April 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Hur vill du ha hjälp?
"Nä, det är lugnt, vi efterskänker din skuld, du har ju så många"
Genom att hjälpa skuldsatta som vill verkligen gör rätt för sig å att samla sina lån å krediter utan massa krav å kreditupplysningar. Man ser ju på tv hur de beviljas lån After de blivit förnedrade på tv å hela folket skrattat åt dem.
swedbank anklagades för fan för penningtvätt enligt media. Så gör många andra med
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 671
Mottagna reaktioner
1 689
Poäng
1 177
Genom att hjälpa skuldsatta som vill verkligen gör rätt för sig å att samla sina lån å krediter utan massa krav å kreditupplysningar. Man ser ju på tv hur de beviljas lån After de blivit förnedrade på tv å hela folket skrattat åt dem.
swedbank anklagades för fan för penningtvätt enligt media. Så gör många andra med
Vad tror du aktieägarna skulle säga om dylik välgörenhet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 162
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Genom att hjälpa skuldsatta som vill verkligen gör rätt för sig å att samla sina lån å krediter utan massa krav å kreditupplysningar. Man ser ju på tv hur de beviljas lån After de blivit förnedrade på tv å hela folket skrattat åt dem.
swedbank anklagades för fan för penningtvätt enligt media. Så gör många andra med

Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer. Fullt så intressade är inte övriga kunder i bankerna av att täcka förlusterna...
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 671
Mottagna reaktioner
1 689
Poäng
1 177
Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer. Fullt så intressade är inte övriga kunder i bankerna av att täcka förlusterna...
Eller aktieägarna för den delen
 

Masdal

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
18 April 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer. Fullt så intressade är inte övriga kunder i bankerna av att täcka förlusterna...
2008 då? Har inte folket räddat bankerna från att gå i konkurs?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 162
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
2008 då? Har inte folket räddat bankerna från att gå i konkurs?
Ett fungerande bankväsende och kreditsystem är ganska vitalt i dagens samhälle, det var väl en bank som gick omkull om jag minns rätt, och man lastade in en god slant i Swedbank. En ganska billig lösning ändå i förhållande till följderna om Swedbank hade gått i konkurs.
Jag ser heller inte riktigt sambandet, pga att en bank räddades från konkurs för snart 15 år sedan, så borde alla banker låna ut pengar till de som vill, helt oavsett om dom har minsta möjlighet att betala tillbaka eller inte?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 278
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer
Sen finns ju redan alla dessa aktörer som faktiskt lånar ut pengar mot betydligt lägre krav än bankerna.
De är ju inte heller så populära här. "Utnyttjar utsatta" osv.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 162
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Sen finns ju redan alla dessa aktörer som faktiskt lånar ut pengar mot betydligt lägre krav än bankerna.
De är ju inte heller så populära här. "Utnyttjar utsatta" osv.

Dom är "bra och lätta" fram till dom vill ha pengarna tillbaka via inkasso eller kronofogden, då utnyttjas de utsatta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp