• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Flytta & utmätning .

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Risken är väll att de drar mer av mig , eftersom de anser att han är försörjningspliktig?
En äktenskapsparter kan aldrig drabbas av den andres skulder. Det är lag på det. Äktenskapsbalken.
Men han drabbas ändå genom att de kan dra mer av din lön, då de räknar med att den som tjänar mest, tar det största lasset ekonomisk.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idaaa123

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Mars 2017
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
En äktenskapsparter kan aldrig drabbas av den andres skulder. Det är lag på det. Äktenskapsbalken.
Men han drabbas ändå genom att de kan dra mer av din lön, då de räknar med att den som tjänar mest, tar det största lasset ekonomisk.


Jag och det är det jag vill undvika , då det är mina skulder & jag vill inte "leva" på ngn annan.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Jag och det är det jag vill undvika , då det är mina skulder & jag vill inte "leva" på ngn annan.
KFM låter mig få behålla 1380 kr (jag brukar annars få ut ca 8940 kr i månaden efter skatt) då min man tjänar så pass. Spelar ingen roll om jag sagt att vi har delad ekonomi.. så jag måste leva på honom just nu! Men skulle inte byta tillbaks till mitt gamla liv ändå. Visst ett liv utan en elak gubbe så småningom, de ser jag fram emot!
 

Idaaa123

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Mars 2017
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
KFM låter mig få behålla 1380 kr (jag brukar annars få ut ca 8940 kr i månaden efter skatt) då min man tjänar så pass. Spelar ingen roll om jag sagt att vi har delad ekonomi.. så jag måste leva på honom just nu! Men skulle inte byta tillbaks till mitt gamla liv ändå. Visst ett liv utan en elak gubbe så småningom, de ser jag fram emot!


Räknar de vad han har för utgifter? Som ex lån osv? Jag har får behålla 11000:- och de drar över 9000:- . Hur mycket tjänar din sambo? Och hur mycket skulder har du?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
Räknar de vad han har för utgifter? Som ex lån osv? Jag har får behålla 11000:- och de drar över 9000:- . Hur mycket tjänar din sambo? Och hur mycket skulder har du?

Inga lån överhuvudtaget räknas med oavsett vems det är, undantag är bolån för bostaden.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Räknar de vad han har för utgifter? Som ex lån osv? Jag har får behålla 11000:- och de drar över 9000:- . Hur mycket tjänar din sambo? Och hur mycket skulder har du?
Nä de räknar bara på hans inkomst. Han tjänar väldigt bra och har bra förmåner.. han har heller inga egna lån. Köper allt kontant. Jag önskar jag kunde köpa mig ett par byxor, en tröja, el klippa mig. Men det har jag Knappast råd med om jag ska äta mat. Men jag har tak över huvudet i alla fall!
Min man tjänar runt 150.000 i månaden, tjänstebil, övernattslägenhet med mera ingår i hans förmåner.
Jag har runt 240.000 tusen kr i skulder och 640.000 tusen kr jag tog i min mans namn under 16 år utan hans vetskap. Men har fått mitt straff o får betala tillbaks varje krona. Han polisanmälde mig, med all rätt. Han ville inte hjälpa på nåt sätt. Men denna historia är en annan femma
 
Senast ändrad:

Idaaa123

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Mars 2017
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Nä de räknar bara på hans inkomst. Han tjänar väldigt bra och har bra förmåner.. han har heller inga egna lån. Köper allt kontant. Jag önskar jag kunde köpa mig ett par byxor, en tröja, el klippa mig. Men det har jag Knappast råd med om jag ska äta mat. Men jag har tak över huvudet i alla fall!
Min man tjänar runt 150.000 i månaden, tjänstebil, övernattslägenhet med mera ingår i hans förmåner.
Jag har runt 240.000 tusen kr i skulder och 640.000 tusen kr jag tog i min mans namn under 16 år utan hans vetskap. Men har fått mitt straff o får betala tillbaks varje krona. Han polisanmälde mig, med all rätt. Han ville inte hjälpa på nåt sätt. Men denna historia är en annan femma


Det låter jävligt tufft. Jag läste någonstans att 7000:- ska man få behålla om man är sambo? Stod på kfms hemsida . Varför är det inte så i ditt fall?
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Det låter jävligt tufft. Jag läste någonstans att 7000:- ska man få behålla om man är sambo? Stod på kfms hemsida . Varför är det inte så i ditt fall?
Jag trodde jag skulle få behålla 5740 kr. Enligt uträkning på KFM hemsida.
Därför att min man tjänar så pass bra och KFM räknar med att han tar det största lasset ekonomiskt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
Det låter jävligt tufft. Jag läste någonstans att 7000:- ska man få behålla om man är sambo? Stod på kfms hemsida . Varför är det inte så i ditt fall?

7700 nåt ska sambos ha kvar tillsammans att leva på. Sen fördelas det i förhållande till era inkomster.
Hur mycket skulder du har hos kfm saknar betydelse.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp