Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga angående lösenkrav

Hej,

Ansökte igår om ett nytt lån för att få ner räntan, då första samlingslånet togs med lite sämre kreditbetyg.

Fick erbjudande från Icabanken på hela beloppet, med lösenkrav.
Jag sökte på 199k, det gamla lånet är just nu på 199,5k (dock dras månadens inbetalning på måndag och då går det ner under).

Min fråga är: vill banken slutbetala lånet eller räcker det med att jag fyller i att hela lånet ska betalas in på det gamla lånet?

Har du lösenkrav vill banken lösa lånet för dig. Du ska ange beloppet mm så löser Ica banken det till dig.

Ringde för att dubbelkolla och det räckte med att fylla i att hela lånet skulle betalas in till Marginalen och sen får jag avsluta det gamla lånet när resten av pengarna är dragna från mitt konto.

Kan du berätta vad du hade för förutsättningar när du fick det här erbjudandet?

Kreditbetyg på 0,4 (0,36), en outnyttjad kredit på 10k, ett blanco på 200k, inkomst på ca 250k förra året (uppgav 25k/månad som nuvarande inkomst), en ff från i juli.

Fick en effektiv ränta på 4,99% istället för nuvarande 10,3% hos Marginalen.

Ringde för att dubbelkolla och det räckte med att fylla i att hela lånet skulle betalas in till Marginalen och sen får jag avsluta det gamla lånet när resten av pengarna är dragna från mitt konto.
Ja precis men de löser lånet åt dig väl eftersom det är lösenkrav? Jag menar att de inte kommer betala ut pengarna till dig utan direkt till marginalen

Ja precis men de löser lånet åt dig väl eftersom det är lösenkrav? Jag menar att de inte kommer betala ut pengarna till dig utan direkt till marginalen

Precis, det var min tanke med, måste ju vara prio ett för dom att pengarna hamnar hos Marginalen. Sen om lånet blir helt löst eller att det är några kronor kvar torde vara underordnat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp