• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Frågor ang inledande skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Händer lite då och då att sambos eller makar hör av sig och tycker att dom är singel och vill ha omräkning av löneutmätning, det går oftast dra mindre på ensamstående nämligen.

Ser man då i anteckningar att det brukar dom ringa om någon gång per år, och dom dessutom är folkbokförda tillsammans så blir det som regel ingen ändring.
 

Tuff resa

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
176
Poäng
337
Ger du hen rådet att överklaga sitt beslut om inledande av skuldsanering? Inledandet tror jag inte ens kan överklagas, men syftet med att överklaga inledandet är ju då att det inte skulle inletts, utan snarare avslagits. Lite tråkigt tips att "överklaga direkt"

Jag skulle kontaktat - man överklagar skuldsaneringsavdelnigen och förklarat det som hänt, framförallt separationen, så kan man ändra i den preliminära betalningsplanen.
Bra om man faktiskt flyttat isär
@Lasseman OCH ni som gillat det han skriver @Kimsan72 t ex. NEJ verkligen INTE!!!!
Jag svarade på frågan om avslag EFTER inledande. Tror du jag är helt okunnig? Jag har kört min resa själv. Var jag otydlig så ber jag om ursäkt för detta MEN du och någon till borde fattat istället för att PÅ AUTOMATIK utgå fr att jag ger ett dåligt råd.

Så DU @Skuldmannen som undrade -man överklagar självklart inte ett inledande.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
@Lasseman OCH ni som gillat det han skriver @Kimsan72 t ex. NEJ verkligen INTE!!!!
Jag svarade på frågan om avslag EFTER inledande. Tror du jag är helt okunnig? Jag har kört min resa själv. Var jag otydlig så ber jag om ursäkt för detta MEN du och någon till borde fattat istället för att PÅ AUTOMATIK utgå fr att jag ger ett dåligt råd.

Så DU @Skuldmannen som undrade -man överklagar självklart inte ett inledande.

Att ja gillade Lassemannens kommentar var inte för att förolämpa Dig...utan för att han tydliggjorde det rätta...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
@Lasseman OCH ni som gillat det han skriver @Kimsan72 t ex. NEJ verkligen INTE!!!!
Jag svarade på frågan om avslag EFTER inledande. Tror du jag är helt okunnig? Jag har kört min resa själv. Var jag otydlig så ber jag om ursäkt för detta MEN du och någon till borde fattat istället för att PÅ AUTOMATIK utgå fr att jag ger ett dåligt råd.

Så DU @Skuldmannen som undrade -man överklagar självklart inte ett inledande.

Vet inte alls.
Jag tänkte att frasen "Så:överklagadirekt" skulle kunna tolkas av någon som att det var viktigt att överklaga omedelbart. Att det innebar att man självklart inte skulle överklaga inledandet var inte min första tolkning av du skrev, får be om ursäkt att jag inte läste in det i "Så:överklagadirekt".
 

Skuldmannen

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
29 Juli 2020
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
13
Poäng
36
Pratade med min handläggare igår så hon skulle räkna om så det blir rätt inför sammanställning och förslaget, blev väldigt stor skillnad i hur mycket jag ska betala på måndag, 10% ungefär av det jag hade först. Får se vad det står i förlaget och hoppas det går bra ända
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp