Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Frågor om Binly, Credifi osv

Hej! Jag har en fråga, har använt mig av Binly osv ett tag och det fungerade bra tills jag blev ID kapad förra månaden och min ekonomi är kaos just nu, jag kommer inte kunna betala tillbaka månadsbleoppet som jag annars kan betala så vad händer nu? Jag kan betala in 1000 kr varje månad och det skrev jag till dom, dom kan tydligen inte komma överens om en avbetalningsplan så finns det fler här som varit med om samma? att ni bara kunnat betala in 1000 kr varje månad och isåfall har det funkat bra? Har skrivit till deras inkasso men får inget bra svar, dom skriver bara att jag får betala in det jag kan varje månad. Hoppas någpn kan svara :) tack på förhand! / Sara

Hur stort lån har du hos dessa?
Avbetalningsplanerna hos Binly/Credifi/Lumify är hemska, och borde undvikas.
Inkasso hanteras av Riverty Back In Flow, och är enkla att ha och göra med men 1000:-/månad är nog ingen som går med på, beroende på totalt belopp då så klart.

Om du har blivit ID-kapad så är väl det en större prioritet än just avbetalningar just nu.
Det saknas mycket information här om hur saker ligger till.
Skuldsatta personern blir sällan ID-kapade eftersom ID-kaparen vill just ta lån i annan persons namn.
Hur ligger det egentligen till?

Om du de facto har blivit kapad - beror skulderna på dig eller någon annan?

Jag hade 10 000kr hos binly som hamnade hos ovan inkasso, fick avbetalningsplan på 1200kr i månaden

Hur stort lån har du hos dessa?
Avbetalningsplanerna hos Binly/Credifi/Lumify är hemska, och borde undvikas.
Inkasso hanteras av Riverty Back In Flow, och är enkla att ha och göra med men 1000:-/månad är nog ingen som går med på, beroende på totalt belopp då så klart.

Om du har blivit ID-kapad så är väl det en större prioritet än just avbetalningar just nu.
Det saknas mycket information här om hur saker ligger till.
Skuldsatta personern blir sällan ID-kapade eftersom ID-kaparen vill just ta lån i annan persons namn.
Hur ligger det egentligen till?

Om du de facto har blivit kapad - beror skulderna på dig eller någon annan?
Jag har cirka 5000 på båda två, jo jag blev ID kapad trots att jag har skulder hos Binly och Credifi, ingen aning varför jag blev kapad? En kompis var med om sakka sak. Borde jag ta kontakt med Riverty eller kommer dom kontakta mig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp