Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Freedom finance ringer ideligen och tjatar

Någon med erfarenheter av freedom finance? Dom ringer ideligen och tjatar om att dom vill hjälpa mig med att söka samlingslån. Jag tror inte det är lönt med tanke på antalet krediter/förfrågningar och betyg men dom är ihärdiga... Det vore ju en dröm om det gick men jag är skeptisk är det "värt" en ny förfrågan?

Mitt råd är att undvika dem av just den anledningen du skriver, att de är väldigt ihärdiga trots att man påpekar att man vill vänta tills man har bättre förutsättningar. De får provision även för Cashbuddy-lån så det är därför de tjatar trots att man egentligen behöver större lån.

Senast ändrad:
Har samma erfarenhet som dig men till mig både ringer de och skickar de brev. Jag har provat tidigare att söka samlingslån hos dem men med låg inkomst (har sjukpension) och högt underskott så kunde de inte hjälpa mig. Fick dock hjälp av Svea Skuldfinansiering med lån med min fastighet som säkerhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp