• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fuckat upp det, 400k skulder, allt borta

Sadboy

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 December 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Fan asså..
Lånade pengar(400k blanco) och gick in i börsen 2021.
gick bra som fan till en början men tog aldrig ut nå vinster, nu är pengarna snart nere på noll efter några dåliga affärer.

amorterar runt 10k i månaden på dessa lån och har ansökt om samlingslån för att sänk månadskostnaden men får bara avslag, eftersom att jag gjort de så många gånger är mitt kreditbetyg kasst.
Är väl medveten om att mina handlingar har konsekvenser men helt ärligt, den här sitsen är fan skitig.
Efter räkningarna är betalda har man aldrig super mycket över, samt att jag var tvungen att sälja bilen för att de va för dyrt att köra och äga.

har ni nå tips? Har typ 340k kvar på lånen nu.
jag vet inte ens vad man ska göra för att fixa de här.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Har du bara 340 k i lån så bör du försöka fixa ett stort lån eller två större lån. Vänta ut dina förfrågningar.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Ovärt skaffa minuc. Onödig utgift. Bara kolla kreddy eller beställa engångs uc för 29kr.

Gör såhär ts,
Låt dina förfrågningar försvinna.
Amortera på. Prioritera högst ränta först.
Försök amortera extra, många bäckar små.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Ovärt skaffa minuc. Onödig utgift. Bara kolla kreddy eller beställa engångs uc för 29kr.

Gör såhär ts,
Låt dina förfrågningar försvinna.
Amortera på. Prioritera högst ränta först.
Försök amortera extra, många bäckar små.
Kreddy har jag hört sådär recensioner om, men engångs UC är bra. Behöver ju bara kolla max 4 per år.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Kreddy har jag hört sådär recensioner om, men engångs UC är bra. Behöver ju bara kolla max 4 per år.
Jag utgår ifrån ts inlägg att hen nyligen gjort uc o får avslag på x antal förfrågningar = Kreddy är bra för se beloppet minska och ett ungefär kring värdigheten.
Sen är de bättre betala uc en gång om 6-8 månader istället för varje månad då ts kan extraamortera dom istället.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Fan asså..
Lånade pengar(400k blanco) och gick in i börsen 2021.
gick bra som fan till en början men tog aldrig ut nå vinster, nu är pengarna snart nere på noll efter några dåliga affärer.

amorterar runt 10k i månaden på dessa lån och har ansökt om samlingslån för att sänk månadskostnaden men får bara avslag, eftersom att jag gjort de så många gånger är mitt kreditbetyg kasst.
Är väl medveten om att mina handlingar har konsekvenser men helt ärligt, den här sitsen är fan skitig.
Efter räkningarna är betalda har man aldrig super mycket över, samt att jag var tvungen att sälja bilen för att de va för dyrt att köra och äga.

har ni nå tips? Har typ 340k kvar på lånen nu.
jag vet inte ens vad man ska göra för att fixa de här.
Har du sålt aktierna? Så länge du inte sålt har du inte förlorat. Jag hade bara hållit.
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Använd betalfria månader.
Dvs tex lån 1. Använd betala fri månad för att använda de pengarna att betala lån 2 med.

De flesta går med på 1-2 st om året.

Vänta ut tiden, tills du inte har några ansökningar kvar så din UC ser bättre ut.
Utnyttja ingen kredit.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
335
Poäng
477
Ingen katastrof, ta dig i kragen o skaffa ett extrajobb!
Det finns folk här på forumet med betydligt sämre förutsättningar...
Varför lånar man 400' blanko till investeringar?
Minuc bör du absolut skaffa!
Låt bli börsen!
@Pojop har en bra plan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp