• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Funderar på samlingslån. Hjälp mig tack!

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej!

Sitter och funderar vad jag ska ta mig till...

Har en massa sms-lån, vet inte exakt hur mycket men ca 100 000 kr, och månad efter månad försvinner min lön och skulderna blir inte mindre. Får ut ca 21 000 kr varje månad, har en hyra på 3500 kr och fasta avgifter på max 1500 kr i månaden. Ändå sitter jag här innan månaden ens är slut och är pank igen.

Min fråga, jag tänkte ringa Swedbank imorgon och boka tid för möte. Jag har inga betalningsanmärkningar men har ett par avbetalningar hos inkasso. Har va 45 förfrågningar på UC (desperat!!) och underskott av kapital 58 000 kr (Även fast jag inte riktigt förstår om detta är viktigt).

Någon som har erfarenheter av liknande situation? Tror ni Swedbank hjälper? Ska jag hota men att byta bank om dom säger nej :D


Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Hej!

Med så många UC förfrågningar lär det bli svårt att få något samlingslån på nätet, där de flesta kontroller sker automatiskt och därmed lär ge avslag. Har du inte provat t ex Lendo / Freedom Finance redan så kan det ev vara sista utvägen, får du avslag där lär du få avslag överallt.

När det gäller storbankerna så brukar väl inte Swedbank få så bra kredit när det gäller att låna ut pengar. Dock är det ett personligt möte där människan kan ta beslutet. Då gäller det att lägga fram det snyggt och ordentligt. Visa dina totala skulder, samt dina övriga utgifter och förklara hur mycket ett samlingslån skulle hjälpa dig. Dock lär de fråga varför du har hamnat där du är idag och vad som kan hindra dig i framtiden från att inte göra om samma sak. Om du säger att du har inkomst på 21k, fasta utgifter på 5k, så kommer de nämligen ha svårt att förstå varför du inte sparat typ 10k per månad innan du hamnade i skiten.

Får du avslag hos Swedbank med, då kan du gå till övriga banker och förklara din situation. Säg att du är villig att flytta allt till dom, lönekonto osv om de kan hjälpa dig med att reda ut situationen via ett lån. Du kan ju ha med dig en egen kopia på UC som du visar de olika. banker så de inte behöver göra en ny upplysning vid varje bank.

Med tanke på din fasta inkomst så lär det inte vara helt kört för dig, försk bara lägga fram korten snyggt. Om du mot all förmodan skulle få avslag överallt, då får du istället börja ta kontakt med alla smslåneföretagen du har lån hos. Se om du kan stoppa amorteringar på vissa ställen, för att kunna betala av det mest akuta osv.
 

mosume

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 April 2013
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
I din situation borde du kunna få ett samlings lån, har du bekant/ familjemedlem som kan stå som medsökande / borg. Det blir svårt annars men kan vara räddningen. Förklara situationen, annars tror jag att det blir riktigt svårt med stora bankerna typ Swedbank , SEB, Nordea, Handelsbanken. Alternativ två skapa konto minucseupplysning.se där kan du börja ta kontroll över din situation och sikta på få när din "score" till rymliga nivå och inte ansöka mer lån. Men tanke på att du inte har så extremt mycket lån antyder underskott av kapital att du betalar oerhört mycket ränta antingen via lån eller aktie förlust.
Tips nummer tre är också långsiktigt boka besök med din bank förklara situationen, dom kommer att neka dig första gången men gör du en plan hur du ska återskapa förtroende brukar dom försöka hjälpa dig lite senare. För då försöker din bankman får igenom ett lån via lokala beslut. Men dom är oftast rätt tuffa vill oftast att man har kört på en plan i runt 1år.

Lycka till
 

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej!

Jag har bokat ett möte med Swedbank till nästa vecka. Har ett konto på UC, skrivit ut hur det ser ut där. Gjorde en exelark igår med alla skulder så dom ser att jag försöker få kontroll över detta.

Men om det inte går med Swedbank.. Vart är bäst att söka samlingslån. Eller saneringslån?
 

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Jag satt och kollade på min uc igen. Jag har 44 förfrågningar idag, dock så försvinner 21 st till sista juli. Ska jag vänta med bankbesöket tills dess?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag själv gick till Swedbank för att låna på min bostadsrätt, som jag helt äger!!!
Hade 24 frågor hos UC, men inga skulder. Dock lite underskott av kapital. Då var det inte ens ett blancolån jag ville ha. Så det vart bankbyte!!
Ha inte för stora förhoppningar bara!
 

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Jag själv gick till Swedbank för att låna på min bostadsrätt, som jag helt äger!!!
Hade 24 frågor hos UC, men inga skulder. Dock lite underskott av kapital. Då var det inte ens ett blancolån jag ville ha. Så det vart bankbyte!!
Ha inte för stora förhoppningar bara!


Hej!

Japp dom sa nej till mig också. Trodde att min egna bank, som ser att jag får lön osv skulle vara lite mer hjälpsamma och kanske fråga lite mer än dom gjorde. Men nej, blankt nej!

Vilken bank bytte du till? Börjar lessna på Swedbanks service!
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Försökte också med swedbank men fick nej...å dom visste precis hur det såg ut för mig men inte ett dugg hjälpsamma...
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Hej!

Japp dom sa nej till mig också. Trodde att min egna bank, som ser att jag får lön osv skulle vara lite mer hjälpsamma och kanske fråga lite mer än dom gjorde. Men nej, blankt nej!

Vilken bank bytte du till? Börjar lessna på Swedbanks service!

Det är tyvärr snarare tvärtom, de ser ju alla transaktionerna på ditt konto, däribland alla SMS-lån. I detta fall är det en fördel att söka hos någon bank/kreditinstitut som inte har tillgång till ditt konto. Vad har du för scoring på UC? Om du har svag/mindre bra så är det ingen idé att söka lån någonstans, du drar bara på dej fler förfrågningar i onödan. Tyvärr finns det ingen bank som "går förbi" UC's kreditbedömning, vare sej man söker på nätet eller personligen.
 

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej, missade att svara.

Jag har svag och 69%! Dock sa har jag 10 förfrågningar mindre nu men inget har förändrats i betyget.

Vill byta bank, någon som vet en bra bank istället för Swedbank.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp