Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

funderingar angående kronofogden

Får jag kasta in en fråga? Jag hade ett inkassokrav som skulle ha varit betald 30/12. Har lovat mig själv att inte ta nya smslån sen en tid tillbaka och jag kunde inte betala men kan göra det nu den 23/1. I fredags fick jag från KF om betalningsgöreläggande. Nu undrar jag, för att slippa anmärkning- Det är 11 dagar kvar tills jag kan betala. Ska jag skriva på denna nu, eller ska jag strunta i det, betala den 23/1 och sedan skriva på påminnelsen som kommer? Men påminnelsen kommer ju troligen efter jag har betalat. Jag vill inte att de skickar till TR, är så litet belopp. Hur gör jag? Skriver jag på denna så kanske de hinner skicka till TR, men om jag istället skriver på påminnelsen som kommer efter betalning, vad händer då?

Jag tycker att du tar och ringer fodringägaren och säga till dom att du betalar in skulden den 23/1. Då kan dom ju göra så att dom drar tillbaka från KF. Då slipper du oroa dig om att den går vidare.

Ja det vore ju det enklaste. Det är Avida, tror du dom går med på det? Jag bad om att få uppskov med inkassokravet till den 23:e, men det fick jag inte, därför var jag tvungen att låta det gå vidare.

Får jag kasta in en fråga? Jag hade ett inkassokrav som skulle ha varit betald 30/12. Har lovat mig själv att inte ta nya smslån sen en tid tillbaka och jag kunde inte betala men kan göra det nu den 23/1. I fredags fick jag från KF om betalningsgöreläggande. Nu undrar jag, för att slippa anmärkning- Det är 11 dagar kvar tills jag kan betala. Ska jag skriva på denna nu, eller ska jag strunta i det, betala den 23/1 och sedan skriva på påminnelsen som kommer? Men påminnelsen kommer ju troligen efter jag har betalat. Jag vill inte att de skickar till TR, är så litet belopp. Hur gör jag? Skriver jag på denna så kanske de hinner skicka till TR, men om jag istället skriver på påminnelsen som kommer efter betalning, vad händer då?

jag tänker att du inte riktat denna till mig specifikt? för jag har tyvärr ingen aning :) har aldrig haft något som gått ens till en påminnelse än så länge. hoppas någon annan kan svara och hoppas det löser sig för dig!

Nej det var allmänt :). Tack , och förlåt om jag knyckte tråden lite :)

Av erfarenhet så är Avida stenhårda. De drog mig till tinget på dagen.
Jag brukar inte ge såna här råd men enda valet du har är att vänta på påminnelsen, betala, skicka in. Bestrida med hänvisning att skulden är betald.

Av erfarenhet så är Avida stenhårda. De drog mig till tinget på dagen.
Jag brukar inte ge såna här råd men enda valet du har är att vänta på påminnelsen, betala, skicka in. Bestrida med hänvisning att skulden är betald.

Okej tack! Så du tycker att jag ska vänta med betalningen tills påminnelsen har kommit? För jag tror ju inte jag har hunnit få någon påminnelse den dag jag egentligen tänkt att betala.

Nej nej, betala bara så fort du kan.

Aha okej, haha känner mig lite trög, har lyckats klara mig bra från KF under helvetesåren så är inte så hemma på det :). Så då betalar jag så fort jag kan, och när påminnelsen kommer så bestrider jag med hänvisning till att jag har betalat. då är jjag helt med, tack :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp