- Meddelanden
- 241
- Mottagna reaktioner
- 81
- Poäng
- 217
Får jag kasta in en fråga? Jag hade ett inkassokrav som skulle ha varit betald 30/12. Har lovat mig själv att inte ta nya smslån sen en tid tillbaka och jag kunde inte betala men kan göra det nu den 23/1. I fredags fick jag från KF om betalningsgöreläggande. Nu undrar jag, för att slippa anmärkning- Det är 11 dagar kvar tills jag kan betala. Ska jag skriva på denna nu, eller ska jag strunta i det, betala den 23/1 och sedan skriva på påminnelsen som kommer? Men påminnelsen kommer ju troligen efter jag har betalat. Jag vill inte att de skickar till TR, är så litet belopp. Hur gör jag? Skriver jag på denna så kanske de hinner skicka till TR, men om jag istället skriver på påminnelsen som kommer efter betalning, vad händer då?
Jag tycker att du tar och ringer fodringägaren och säga till dom att du betalar in skulden den 23/1. Då kan dom ju göra så att dom drar tillbaka från KF. Då slipper du oroa dig om att den går vidare.
har aldrig haft något som gått ens till en påminnelse än så länge. hoppas någon annan kan svara och hoppas det löser sig för dig!