• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fundersam

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jag håller med alla ovanstående talare och Släpptallt säger det bäst: ”bästa inlägg på länge i detta forum”.

Dock vill jag göra min röst hörd gällande punkten om att ”lägga undan lite slantar” innan utmätningen startar !
Det var många här som gav mig just det rådet att lägga undan lite slantar. Från början, så bar det mig oerhört mycket emot att göra just det, men när jag började komma till insikt om vad en utmätning genererar i bibehållen intäkt för mig, så fattade jag just det beslutet om att lägga undan lite...
Inte för att ha att roa mig med...utan för att jag t.ex börjar komma till åren ;) och använder både glasögon och linser varvat, för att jag har en liten vovve som kostar mig en slant, men som jag absolut vägrar göra mig av med, för tandvårdskostnader, för andra oförutsedda kostnader (alltifrån dammsugare går i sönder till whatever).
Just därför väljer jag att lägga undan lite slantar medans tid ännu ges...och det känns OK i mitt samvete...faktiskt :)
För övrigt, så är det bara att ta tjuren vid hornen & go with the flow... :)
Det skall erkännas att jag också lade undan lite för oförutsedda utgifter. Bilen, mina djur, tandläkare och annat som kan ske under dessa år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Man får ju en buffert varje månad som ska täcka såna utgifter :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Man får ju en buffert varje månad som ska täcka såna utgifter :)

Nja, om man får 4800kr ca + boende kostnaden, så kan nog vem som helst räkna ut att det ges ingen buffert för att täcka sådana kostnader.
Det är enkom vis skuldsanering som det tillkommer en buffert peng (mig veterligen).
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Nja, om man får 4800kr ca + boende kostnaden, så kan nog vem som helst räkna ut att det ges ingen buffert för att täcka sådana kostnader.
Det är enkom vis skuldsanering som det tillkommer en buffert peng (mig veterligen).
Den bufferten är 600:- / månad i mitt fall. Det skall även täcka om jag är sjuk från jobbet några dagar nån månad t ex eftersom summan för skuldsanering alltid skall betalas till fullo till skillnad från när man har utmätning då KF drar mindre pengar en sådan månad.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Du kan få tillägg för linser/ glasögon det står att läsa på kfm sida :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jo jag vet detta @Mjau 74 , men det med glasögon/linser var bara ett exempel av flera som jag radade upp.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Jag har glasögon och frågade kfm på hembesöket hur jag skulle göra, då sa dom att man kan få ett intyg och lämna in från tandis eller optiker.
Jag valde då att hellre betala in på mina skulder och förkorta min löneutmätning. Vilket jag jobbar på ännu, behöver nya glasögon men inte akut än ;-)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp