• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fundersam

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jag har glasögon och frågade kfm på hembesöket hur jag skulle göra, då sa dom att man kan få ett intyg och lämna in från tandis eller optiker.
Jag valde då att hellre betala in på mina skulder och förkorta min löneutmätning. Vilket jag jobbar på ännu, behöver nya glasögon men inte akut än ;-)
När det gäller tandläkare omfattas inte ”vanliga” besök där man kollar tänderna, tar nån röntgenbild etc utan endast större ingrepp och/ eller akut tandvård enl vad jag vet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Nope men om det händer nåt omfattande så :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Jag förstår att man vill lägga undan till oförutsedda utgifter som tex tandläkare osv. Det jag menade var att när man läser mellan raderna i många inlägg så känns det som att de som skriver inte riktigt förstår allvaret i situationen och att de biter sig själv i svansen i möjligheten att få skuldsanering osv.
Det är en reflektion och jag behöver inte ha rätt.
Jag tror att ärlighet varar längst.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jag förstår att man vill lägga undan till oförutsedda utgifter som tex tandläkare osv. Det jag menade var att när man läser mellan raderna i många inlägg så känns det som att de som skriver inte riktigt förstår allvaret i situationen och att de biter sig själv i svansen i möjligheten att få skuldsanering osv.
Det är en reflektion och jag behöver inte ha rätt.
Jag tror att ärlighet varar längst.
Jag håller med. Ibland får jag känslan av att högra handen frågar om hur man får skuldsanering medan vänstra handen undrar vart man kan ta nya lån, eller hur man kan ”lura” KF.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Jag håller med. Ibland får jag känslan av att högra handen frågar om hur man får skuldsanering medan vänstra handen undrar vart man kan ta nya lån, eller hur man kan ”lura” KF.
Jag håller med. Sen inser jag att det är normalt med försvarsmekanismer och flykt och förnekelse är en sådan.
Jag vaknade själv med ångest och sprängande huvudvärk idag, känner att snaran dras åt och att det vilken dag som helst lär ligga ett brev från KF.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jag håller med. Sen inser jag att det är normalt med försvarsmekanismer och flykt och förnekelse är en sådan.
Jag vaknade själv med ångest och sprängande huvudvärk idag, känner att snaran dras åt och att det vilken dag som helst lär ligga ett brev från KF.
Det paradoxala för mig var att det var en lättnad när breven fr KF började ramla in. I och med att jag fattat beslutet att släppa allt så kändes det som att systemet fungerade. Jag kände t.o.m att jag kommer att få hjälp med det jag inte fixade själv, dvs min ekonomi. När utmätningen väl startade var jag beredd och hade ändrat mitt beteende avseende pengar att det inte varit några problem sedan dess. Jag vet vad jag har varje månad och har lärt mig att hantera det jag har att röra mig med.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Det paradoxala för mig var att det var en lättnad när breven fr KF började ramla in. I och med att jag fattat beslutet att släppa allt så kändes det som att systemet fungerade. Jag kände t.o.m att jag kommer att få hjälp med det jag inte fixade själv, dvs min ekonomi. När utmätningen väl startade var jag beredd och hade ändrat mitt beteende avseende pengar att det inte varit några problem sedan dess. Jag vet vad jag har varje månad och har lärt mig att hantera det jag har att röra mig med.
Kan du ge lite tips på ett sparsamt levene och hur du får det att gå ihop.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Kan du ge lite tips på ett sparsamt levene och hur du får det att gå ihop.
Jag plockade bort olika abonnemang till tv. Har endast grundutbudet nu. Iofs har jag Cmore sport, 199:-/mån, med serier och idrott men detta skaffade jag när jag insåg att jag hade råd. Jag gick ur facket, endast med i a-kassa. Storhandlar och lagar mat hemma. Kompisar som åker med i bilen får hjälpa till att betala bensin. Kollade över alla kostnader och gjorde en bedömning om vad jag var tvungen att behålla (a-kassa var en sån sak, facket var det inte i mitt fall). Hade nån försäkring via nåt lån som jag sa upp innan jag släppte. Gick ur hyresgästföreningen. Många bäckar små....
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Allt det där har jag redan gjort. Bilen ska jag sälja.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp