• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

GDPR - Tips och trix.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Har du läst tråden chief?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trixie

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
29 Juni 2018
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Jag har tisigare spärrat mig hos 4finance (avida/onea) och vill häva den permanenta spärren men kan inte. Pratade precis med dom och frågade om den försvinner i samband med att man begär att all data ska tas bort men nej var svaret. Spärren ligger fortfarande kvar enligt dom. Någon som har testat och kan eventuellt bekräfta?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Jag avvaktar oneas radering
Vivus har raderat men eftersom de jobbar i hop så här jag inte provat eftersom jag ingen bekräftelse fått på onea ännu
 

Trixie

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
29 Juni 2018
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Jag avvaktar oneas radering
Vivus har raderat men eftersom de jobbar i hop så här jag inte provat eftersom jag ingen bekräftelse fått på onea ännu
Spännande, ställde du frågan innan ifall spärren hävs? Du kanske inte har samma dilemma som mig.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
N
Spännande, ställde du frågan innan ifall spärren hävs? Du kanske inte har samma dilemma som mig.
Jag frågade aldrig det
Jag bör få svar av onea inom kort också att de raderat mina uppgifter .ställer jag frågan förblir jag nog spärrad
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Uppdatering ! Jag har ju tidigare berättat om att jag varit spärrad hos viaconto pga misskött kredit sedan 2015, fick ju till svar för några veckor sedan att dom raderat mig enligt GDPR.. testade ju då dagen efter att ansöka men blev nekad utan nån vidare anledning.. loggade nu in för en halvtimme sen och testade att ansöka om endast 1200kr, blev beviljad o det är utbetalt!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Man anmäler till Datainspektionen som fungerar både som "åklagare" och domare, och straffskalan går upp till 20 miljoner euro eller 4% av årsomsättningen.

Behöver inte di få vitet utdömt i domstol ens? Nu blev jag nyfiken. Vilket lagstöd har dom?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Behöver inte di få vitet utdömt i domstol ens? Nu blev jag nyfiken. Vilket lagstöd har dom?

Artikel 83 (allmänna villkor för påförande av administrativa sanktionsavgifter), skäl 148–152 i EUs allmänna dataskyddsförordning. Deras beslut kan därefter överklagas.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp