• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Getgrace - liknande förskottslön?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jo men det har nog inte gått som de hoppats, de har mer än halverat kravet på inkomst och söker dessutom fler investerare.
Nog är det tanken som räknas men inte i det här fallet.
Jo förut hade dem krav på minst 250 k i taxerad inkomst. Nu minst 150 k istället
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 085
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
Jo förut hade dem krav på minst 250 k i taxerad inkomst. Nu minst 150 k istället
Från allra första början var deras inkomstkrav 350 t vad jag minns. Sen sänkte de till 250 och nu till 150.
 
G

Getout

Gäst
Poäng: 0
Står nackdel att använda denna typ av långivare, inga låga kostnader absolut men vad händer när du inte kan betala tillbaka? Vad händer med ditt jobb när din lön helt plötsligt är mycket lägre, vad händer när du börjar prestera dåligt på jobbet? Dessutom kommer ju din arbetsgivare känna till allt om dig.
Nä i teorin låter det bra men praktiken ser jag massa nackdelar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Tack till alla er som svarade på mitt förra mail med insikter om vad som skulle hjälpa er mest i ekonomin. Med hjälp av två funktioner hoppas vi kunna hjälpa så många människor som möjligt få kontroll över deras ekonomi;

1. Personlig eknomiplanerare
En personlig ekonomiplanerare som hjälper dig att få en bättre överblick och planera din privatekonomi på ett lättförståeligt sätt. Inga komplicerade grafer, oanvändbara budgetar eller annan onödig statiskt som ingen har nytta av.

Vår ekonomiplanerare tar utgångspunkt från den viktiga frågan det gäller privatekonomi: Hur mycket har jag att röra mig med denna månaden?

Att enkelt kunna se framåt i tiden och justera eventuella utgifter är det vi jobbar hårdast på i vår app.

2. Uttagsfunktionen
Har du en fått en oväntad utgift du inte räknat med och får inte lönen att gå ihop i månaden?

Då erbjuder vi möjligheten att på ett tydligt och kontrollerat sätt ta ut en liten del motsvarande din kommande inkomst (t ex lön), som återbetalas direkt när du får nästa inkomst på kontot. Och som sagt det är bara en liten del som kan beviljas och vi verifierar detta mot din inkomst och dina utgifter, så att du inte hamnar i en sits i nästa månad och inte kan betala dina kommande räkningar i nästa månad.

Det viktigaste av allt, vi tjänar inga pengar på att du gör ett uttag utan detta innebär bara kostnader för oss. Många som jag har pratat med tycker att vi fungerar lite mer som en försäkring, då du endast betalar en liten månadskostnad för hela tjänsten som du kan avsluta när du vill. Lite som att ha en streamingtjänst. Men om du skulle få en oväntad utgift någon månad finns vår app där och kan hjälpa dig, utan några räntor och avgifter.

Målet för oss är alltid att kunna vara en hjälp för individen att få kontroll över sin egna privatekonomi. Så nu undrar jag om du kan hjälpa oss i processen?

Jag vill veta vad du tänker! Är det något specifikt du hade velat se i ekonomi-planeraren? Vad kan hjälpa dig planera din ekonomi på bästa sätt?

Vi uppskattar verkligen alla tankar så tveka och hör av dig till oss!

Nästa vecka kommer jag dela med mig av 3 enkla tips som ihop är starka metoder för att få total kontroll på sin egna ekonomi, och det kommer finnas en överraskning i slutet så se till att läsa nästa mail!

Copyright © 2020 Grace Sverige AB, All rights reserved.
You are receiving this email because you opted in via our website.

Our mailing address is:
Grace Sverige AB
Roslagsgatan 35
Stockholm 11354
Sweden
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Fick detta också. Dom kommer nog igång lagom till 2033 med full UC och Bisnode. Går du igenom får du låna 1000 spänn.
 
H

Hata Credigo

Gäst
Poäng: 0
Känns som att ägarna försöker förhala allt så att vi inte tappar intresse.
Precis som någon skrev så lår det vara Bisnode med betyg 8 för att få ut 1000:-. Har dom inte lanserat efter så
lång tid så lär det inte komma i år iaf.

Bojkott säger jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp