• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Gjorde en låneansökan igen. 500.000:-

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Har ungefär samma förutsättningar som du Zaozi. Förutom lån vs inkomst så har jag även varit lite nojig över underskottet. Verkar inte som det var något problem alls i ditt fall?

Nej, uppenbarligen inte. Prova göra en sökning!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kingsizebed

Gäst
Poäng: 0
Hade bestämt mig för att vänta till i juli när en till kreditupplysning försvunnit men eftersom jag ställde till det för mig själv igen förra månaden och tog alla smslån jag kunde få så ville jag chansa för att få ner månadskostnaden om möjligt.

Förutsättningar:
Inkomst: 550.000
Kreditbetyg: 0,8
Förfrågningar: 2
Senaste förfrågningen: januari-21
Underskott: 110.000
Synligt på UC: 950.000
Utanför UC: 88.000
Privata skulder: 35.000

Sökte på 500.000 och fick flera bud:

Collector: 500.000 6.95%
Komplett: 500.000 6.9%
Resurs Bank: 400.000 9.89%
Lendify: 350.000 11.10%
Nordax: 300.000 11.9%

Jag valde Collector och fick pengarna utbetalda idag. Går från 12 lån och en månadskostnad på cirka 22.000:- till 3 lån och en månadskostnad på cirka 11.000:-.

Så fort jag betalat av alla smslån ska jag fan spärra mig från skiten.
Hur spärrar jag mig? Vill verkligen veta / spelberoende
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Aha, trodde TS menade från låneföretagen.
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
@Zaozi
Hur lång tid tog det från ansökan till att det var utbetalt till ditt konto?
Har själv ansökt om lån hos dom idag via Advisa på 500k med lösenkrav på minst 186k.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Det tog typ 3-4 dagar. Blev sjukt förvånad då jag vet att Collector har väldigt lång handläggningstid.
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Det tog typ 3-4 dagar. Blev sjukt förvånad då jag vet att Collector har väldigt lång handläggningstid.
Men neeeej, säg inte så! Kan fan inte vänta mer... Skickade in min senaste lönespec via mina sidor till om nu iaf. I förebyggande syfte.
Vad som framgår via deras hemsida så har dom inte inte allt så lång handläggningstid?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Men neeeej, säg inte så! Kan fan inte vänta mer... Skickade in min senaste lönespec via mina sidor till om nu iaf. I förebyggande syfte.
Vad som framgår via deras hemsida så har dom inte inte allt så lång handläggningstid?

Det är nog lugnt! Bra att du skickade lönespecifikation för den kommer dom att be om i efterhand! Det är det som är grejen med dom, att det inte framgår att dom vill ha kompletteringar utan hör av sig om det någon dag efter man signerat skuldebrevet, så har du redan skickat det så påskyndar det ju processen!
 

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Det är nog lugnt! Bra att du skickade lönespecifikation för den kommer dom att be om i efterhand! Det är det som är grejen med dom, att det inte framgår att dom vill ha kompletteringar utan hör av sig om det någon dag efter man signerat skuldebrevet, så har du redan skickat det så påskyndar det ju processen!
Ja, det får vi verkligen hoppas! Då var det ett smart drag med andra ord :fire:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp