• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Gjort en ansökan på Lendo 350 000 kr

Fozy

Viktig medlem
Poäng: 31
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Kan ju även ha med andra faktorer tex lågt lånat belopp eller att jsg har 2 outnyttjade krediter, ska säga upp dessa och testa lendo igen om 30 dagar om det inte går får jag vara nöjd med dessa 2 lån i ett år och försöka sänka då :) kommer bli en månadskostnad på dryga 4300 för 420k innan betalade jag drygt 10k så en stor skillnad är ändå väldigt nöjd med resultat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag tycker Advisa ger väldigt dåliga erbjudanden numera, har de blivit sämre?

Vad är det för uppläggningskostnad på Advisa-erbjudandet?
 

Fozy

Viktig medlem
Poäng: 31
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Jag tycker Advisa ger väldigt dåliga erbjudanden numera, har de blivit sämre?

Vad är det för uppläggningskostnad på Advisa-erbjudandet?

Jo det kanske de gör fick dock en räddande hand lendify 6.6 % enbart 1 bank kvar att svara som säkert nekar,
Uppläggningsavgift var runt 399 kr på båda två tror jag men nu är jag väldigt nöjd med den räntan så tack Korpen för dina tips.
 

Fozy

Viktig medlem
Poäng: 31
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Dock verkar det inte finnas mycket info om dessa så hoppas inte de drar tillbaka budet, då kan man väl bara höra av sig och ta näst högst va?
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Så kan man göra. Men de är bra. Grattis.
Men du fick inget från Lendify när du sökte på Lendo?

Någon som vet om låneförmedlarna förvandlas till försäkringssäljare efter att du fått förslag och valt ett lån? Dvs ringer de och säljer eller följer upp och "ska prata ekonomi" efter ansökan? Kan man låta bli att svara eller händer nåt med lånet då? Jag känner mig oerhört stressad av att dem ringer och tjatar. Skulle helst vilja ha en smidig ansökningsprocess. Vore tacksam om någon vill dela med sig av erfarenheter kring sambla, Lendo Avida etc. Tack på förhand.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Sökt på Advisa 2 gånger och dem har aldrig ringt upp mig. Varken före eller efter jag valt erbjudandet.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Någon som vet om låneförmedlarna förvandlas till försäkringssäljare efter att du fått förslag och valt ett lån? Dvs ringer de och säljer eller följer upp och "ska prata ekonomi" efter ansökan? Kan man låta bli att svara eller händer nåt med lånet då? Jag känner mig oerhört stressad av att dem ringer och tjatar. Skulle helst vilja ha en smidig ansökningsprocess. Vore tacksam om någon vill dela med sig av erfarenheter kring sambla, Lendo Avida etc. Tack på förhand.
Lendo ringer alltid upp efteråt och erbjuder försäkring.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
585
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Vad jag själv erfarit så är det de som beviljar lånet som kan höra av sig om lånförsäkring, alltså inte låneförmedlaren. Det brukar gå att välja eller avböja försäkring när man valt det lån man vill ha. Jag har dock bara använt Advisa och Lendo. Ingen låneförmedlare har ringt någon gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp