• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Goda råd behövs

A

Angelägen

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag har nu lyckats sanera en bra bit i min dåliga ekonomi och kunnat samla de flesta blancolånen i ett fördelaktigare bolån. Det återstår dock 4 dåliga lån på totalt ca 70 000:- vilka inte syns på UC. Jag vill nu lösa bort dessa så klart och undrar vad som är bäst:
1/ söka samlingslån ?
2/Försöka få Betalkoll?
Svårt att ansöka om samlingslån om de inte syns på uc.....vad gör jag? Många skriver om att Betalkoll inte syns på uc...men stämmer det? Tas det ingen uc?
Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
J

Jooooel

Gäst
Poäng: 0
Vad har du för förutsättningar? Inkomst uc osv? Känns som att 70000 är en summa man kan söka hos förmedlare utan att ange att man ska samla lån.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
uc 3 , 2 ff , 465 000:- inkomst, underskott 90 000:-. Inga anmärkningar. Övriga lån inkl bolån ca 600 000:-
Betalkoll tar en micro uc. För att besvara din fråga om det.
Kreditbetyget är bättre med en micro uc. Det som inte syns är dina lån och krediter då. Dina andra ff syns men betalkolls ff syns ej för andra... dem verkar inte rapportera in till uc heller (haft det sen juli)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du kan söka samlingslån. Tror de flesta bankerna inte kommer ha lösenkrav på dig så du får ändå lånet utbetalt till ditt konto.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp