• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Godkänd för lån med skött betalningshistorik men dålig kreditvärdighet rent allmänt?

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Finns det några bolag på sms marknaden som kan bevilja lån trots dåligt kreditbetyg, men där man skött sina betalningar prickfritt?

ex: jag är återkommande kund hos meddelandelån, och har alltid skött mina betalningar där. Har även ”hög” score på creditsafe, men blir helt plötsligt nekad att få lån där... Hur är det med creditsafe egentligen? Kan långivarna se hur mycket skulder (utan uc) som jag har?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

henke88

Gäst
Poäng: 0
Finns det några bolag på sms marknaden som kan bevilja lån trots dåligt kreditbetyg, men där man skött sina betalningar prickfritt?

ex: jag är återkommande kund hos meddelandelån, och har alltid skött mina betalningar där. Har även ”hög” score på creditsafe, men blir helt plötsligt nekad att få lån där... Hur är det med creditsafe egentligen? Kan långivarna se hur mycket skulder (utan uc) som jag har?
Har du skuldsaldo? Annars ska du få där men med skuldsaldo är det kört
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Har du skuldsaldo? Annars ska du få där men med skuldsaldo är det kört
Nej det har jag ju inte! Skulle verkligen behövt låna där innan jul och allt :(
Fattar inte alls! Det var därför jag undrade över creditsafe, eftersom att automatsvaret säger att kreditvärdigheten är låg...
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag har alltid blivit nekad hos meddelande lån oavsett om jag haft anmärkning eller inte. Är bara förskottslön som jag kan komma på som inte tagit ny kreditupplysning vid ansökan och att jag blivit beviljad som återkommande kund.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Finns det några bolag på sms marknaden som kan bevilja lån trots dåligt kreditbetyg, men där man skött sina betalningar prickfritt?

ex: jag är återkommande kund hos meddelandelån, och har alltid skött mina betalningar där. Har även ”hög” score på creditsafe, men blir helt plötsligt nekad att få lån där... Hur är det med creditsafe egentligen? Kan långivarna se hur mycket skulder (utan uc) som jag har?
Meddelandelån tar ju instantor (kollar igenom bank transaktioner) så är det något där som gör att dem nekar?
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Meddelandelån tar ju instantor (kollar igenom bank transaktioner) så är det något där som gör att dem nekar?
Ja det skulle vara att jag är pank då :D
Nä... jag vet faktiskt inte!
aja, provade förskottslön... få se om jag har nån tur där.
Målet är ju förstås att slippa sms-lån skiten helt o hållet så småningom. Jag har läst här på forumet om snöbollsmetoden vad gäller lån. Får försöka satsa på det.
 
K

Kvigan Terry

Gäst
Poäng: 0
Ja det skulle vara att jag är pank då :D
Nä... jag vet faktiskt inte!
aja, provade förskottslön... få se om jag har nån tur där.
Målet är ju förstås att slippa sms-lån skiten helt o hållet så småningom. Jag har läst här på forumet om snöbollsmetoden vad gäller lån. Får försöka satsa på det.


Och du väljer förskottslön? Sämsta skiten ever. Otroligt långa svarstider och dom svarar inte alltid på mail eller telefon.
Prepare your anus for a hell :D
 
D

DavidEks

Gäst
Poäng: 0
Det är för övrigt knappt någon som använder creditsafe kreditvärdighet, alla har sina egna metoder så vad man har där betyder oftast inget
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp