Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Godkänner Abuni kredit, om aktuellt betalningsföreläggande finns

Snabb fråga,
Har "bränt" dom 5.000 jag fick av dom på räkningar,
Vad händer nu för jag har inga 5.000 att betala tillbaka till dom.

@Terry

Behöver du inte betala nån annan räkning nästa månad? när du betalat återställs krediten hos abuni så att du kan betala en annan istället och kan fortsätta att låna femtusingen!

Stämmer ej. Nät har sin egen inkasso och de går med på avbetalningar.

Hör väl ej till denna rubrik men frågar ändå:) jag har precis anslutit mig till abuni. Har bla ändrat min adress hos ge Money bank. Annars får jag alltid avin från dom den 15:e, eller tidigare. Jag har ej fått något mail från abuni ännu? Hur lång tid tar dom på sig att scanna in fakturorna?

Scanning Abuni

Jag jobbar med Abuni, vi scannar alltid in fakturorna samma dag som dom kommer in, utan undantag.

Någon som vet vad som händer om man inte kan betala Abunifakturan. Jag menar då om Abuni skickar till inkasso eller blir det kronofogden direkt?

abuni

Någon som vet ifall abuni godkänner avbetalningsplan när utnyttjad kredit förfallit till inkasso? eller skickar dom till KF direkt?

Så här står det i deras villkor:

7. Dröjsmålsränta och påminnelseavgift. Om utlånat belopp och räntekostnaden inte återbetalas i tid har Abuni rätt att ta ut dröjsmålsränta på det förfallna beloppet, till dess att full betalning har skett. Abuni har även rätt att ta ut en påminnelseavgift om 50 kr per påminnelse. Icke avdragsgill dröjsmålsräntan på vid var tid förfallet belopp utgår med 2,50% per månad.

8. Indrivning och inkasso. Om betalning inte skett efter en påminnelse äger Abuni rätt att överlämna ärendet till inkasso, varvid inkassoavgifter kan komma att debiteras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp