Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Goodcash rapporterar till UC nu...

Shit vad sjukt det låter.

?! Hur kan de säga upp ett befintligt lån?
Santander är ju ändå inte så hårda. Jag fick ett billån med anmärkning för ca 6 månaders sedan.
måste väl nästan vara kriminellt ? har följt sitt lån på santander , men inte lyckats följa det på goodcash ....då ska väl inte santander bry sig om det ??

Goodcash är nog inget att rekommendera någon. Jag mailade och fråga hur de kan börja rapportera till UC föregående vecka när det dök upp på UCn utan att fått något svar än. Otroligt fult gjort och är någonting jag kommer gå långt med för att få ett svar på

Det tycker man, om inte åtminstone avvakta tills Goodcash lämnar mer svar.
Ja verkligen. Ska ringa dom imon och förklara bättre. Skickade ett mail till moderbolaget prioritet finans med mitt ärende och alla uppgifter om hur fel detta har blivit. Hoppas dom gör något... annars får jag gå till rätten med detta.

Ja verkligen. Ska ringa dom imon och förklara bättre. Skickade ett mail till moderbolaget prioritet finans med mitt ärende och alla uppgifter om hur fel detta har blivit. Hoppas dom gör något... annars får jag gå till rätten med detta.
Skulle så gärna vilja släppa detta redan nu till inkasso för att kunna gå vidare med det också. Men med en anmärkning kvar som försvinner i juni så vågar jag inte riktigt. Men bort från UC skall dom och jag anser att du har rätt till fullo och konsumenternas håller med också. Helt klart en sak att gå vidare med för din del.

Åh vilka as!!! Vi tog samlingslån för att lösa en massa, eller sambon tog, efter mycket velande vad ska lösas eller inte kom jag fram till att Good cash fick vara kvar enbart för att det inte syns på UC! Och det lånet står på mig och meningen var att min UC skulle bli snygg till sommaren för att kunna samla det sista. Skit! Det var därför betyget gick upp!

Santander kommer ha kvar mitt lån om jag kan visa att det är en felaktig anmärkning.. jävla prioritet finans. Riktiga dynghögar som inte svarar mig..

Santander kommer ha kvar mitt lån om jag kan visa att det är en felaktig anmärkning.. jävla prioritet finans. Riktiga dynghögar som inte svarar mig..

Jag förstår inte varför Santander skulle säga upp ditt lån om du får en anmärkning?
Brukar redan beviljade lån sägas upp om man för anmärkning för något annat lån?

Jag förstår inte varför Santander skulle säga upp ditt lån om du får en anmärkning?
Brukar redan beviljade lån sägas upp om man för anmärkning för något annat lån?
Nej detta låter väldigt konstigt, har fått såna förr i tiden men aldrig påverkat ngt annat jag har. Måste väl vara att Santander lånet inte har sköts heller och det var uppsägning på väg så då är möjligt att dem tog detta beslut? Känns omöjligt att Santander har fått betalningar som de ska och ändå säger upp..

Har du missat betalningar på ditt lån hos Santander?

Men somsagt det spelar ingen roll nu. Kan jag bara få dom att ta bort anmärkningen så är det lugnt. Har 8 dagar på mig.

Men somsagt det spelar ingen roll nu. Kan jag bara få dom att ta bort anmärkningen så är det lugnt. Har 8 dagar på mig.
om du har ett befintligt lån som du sköter så kan det ju inte sägas upp , vore totalt orimligt.

Efter en massa tjat på uc nu så tar deras utredningsavdelning tag i saken. Skönt!

Men grattis !!! Så glad att det gick vägen . Jag har också fått en missbrukad kredit mailade UC och bifogade uppsägningsbrevet som bevis ? Räckte det ?
Tack. Jag bifogade det + länken till konsumenternas om misskötsel och betalningsanmärkningar. Sen även ett mail från konsumenternas.

Ska också bli jurist. Man behöver tydligen inte ha någon kunskap. Kan tydligen inte ens läsa regelverket.

Bilagor

• 20200326_104823.webp
    20200326_104823.webp
    109 KB · Visningar: 320
Ska också bli jurist. Man behöver tydligen inte ha någon kunskap. Kan tydligen inte ens läsa regelverket.
Jag fick samma mail nu jag med så tack snälla för att du uppmärksammade detta Preben jag är så tacksam !!

Har Goodcash rapporterat missbrukad kredit på er båda två?
Ja precis. Men uc såg att det inte gått rätt till så prioritet finans kan köra upp den misskötta delen i stolgången. Ursäkta språket men blir lätt förbannad av okunskapen bland banker och jurister.

Vem var det som rapporterade in den missbrukade krediten, Goodcash eller deras inkassobolag Prioritet?

Ja för mailet du fick är ju ifrån prioritets jurister. Där har jag mitt goodcash lån förfallet.

Ja för mailet du fick är ju ifrån prioritets jurister. Där har jag mitt goodcash lån förfallet.
Verkar ha lågstadieutbildning i juridik iaf. Skönt e löste sig så nu behöver man inte oroa sig för missbrukade krediter på ett bra tag framöver.

Satans vad less jag blir. Tror inte jag kan få rätt i det stora.
Detta luffar företag kan gå ut med info om att det nu rapporterar in till UC och samtidigt klara sig. Jag sa att jag vägrade att betala deras fakturor härefter då jag anser att de gjort fel men de återkoppla med att det kommer ta för lång tid för mitt ärende att nå inkasso och att de då redan hunnit gå ut med infon om att det blir en misskött kredit.
Så de får leva kvar på min UC åtminstone till i Juni då jag planerar att samla lite saker när min sista anmärkning försvinner.

För allas kännedom så har dom hala ålarna nu tagit med punkten om missbruksregister.

Bilagor

• Screenshot_20200402-133244_Chrome.webp
    Screenshot_20200402-133244_Chrome.webp
    204.2 KB · Visningar: 306
Sjuka jävlar alltså. Mitt lån hos dom sas upp för typ 4-5 månader sedan. Kan detta drabba mig nu ändå?

Sjuka jävlar alltså. Mitt lån hos dom sas upp för typ 4-5 månader sedan. Kan detta drabba mig nu ändå?
Nej, eftersom att när du ingick i avtal med goodcash fanns ej detta med, det är en rad punkter som måste uppfyllas för att dom ska få göra detta. Och i ditt uppsägningsbrev framgick det aldrig att det kan komma att rapporteras till Uc:s missbruksregister. Visst kan dom uppdatera villkoren för dom som nu har en aktiv kredit hos goodcash men dom kan aldrig rapportera in ett lån som sades upp innan deras nya villkor trädde fram.

*svordomar*
Av alla lån jag tagit så är detta utan tvekan det jag ångrar mest. Hade till och med valt Creditstar framför dessa alla dagar i veckan med facit i hand.
Jag har till 10/4 på mig att betala in 2500 kr för att det inte ska sägas upp. Hoppas innerligt att skattepengarna hinner komma så jag kan betala in de.

*svordomar*
Av alla lån jag tagit så är detta utan tvekan det jag ångrar mest. Hade till och med valt Creditstar framför dessa alla dagar i veckan med facit i hand.
Jag har till 10/4 på mig att betala in 2500 kr för att det inte ska sägas upp. Hoppas innerligt att skattepengarna hinner komma så jag kan betala in de.
Dom betalas ut mellan 7-9 va? Så det borde va lugnt.
Kan tillägga att mitt goodcash skulle varit betalt sen 11/3 men dom sade inte upp det förens 16/3 så även om det blir lite sent för dig kan du ju ha tur. Ska inte säga att alla får dom extra dagarna.

Dom betalas ut mellan 7-9 va? Så det borde va lugnt.
Kan tillägga att mitt goodcash skulle varit betalt sen 11/3 men dom sade inte upp det förens 16/3 så även om det blir lite sent för dig kan du ju ha tur. Ska inte säga att alla får dom extra dagarna.
Bra information, tackar för detta! Datumet för utbetalning från SKV stämmer, så det borde ju hinna. Tänker att jag mejlar dom kvitto på betalningen så borde det ju vara lugnt.

@Snake här kan du läsa allt. Innan rapporterade dom ej in, men nu gör dom det och det står i deras villkor om detta, gjorde inte det förut så det var därför jag lyckades få bort min anmärkning av dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp