• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Goodcash.se någon som testat?

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
God cash säger att man kan få låna med upp till 9 st anmärkningar , du ska god betalningsförmåga och inget skuldsaldo hos kronofogden.
Jag har inget skuldsaldo hos kronofogden, jag tjänar 29127kr/mån och har en liten skuld och mindre än 9 st anmärkningar men jag fick avslag.
Vad jag kan få ut av det här så är det falsk marknadsföring, lurar folk att ansöka så man får mer kreditupplysningar på sig.
Det kanske ska stå hur mycket man måste tjäna/mån på deras hemsida för tydligen så har man ingen god betalningsförmåga om man tjänar 29127kr/mån, jag kan ju inte ha blivit nekad pga betalningsanmärkningarna eftersom dom är mindre än vad dom godtar och något skuldsaldo har jag inte.


Du får väll ta och kontakta dom. Fler har gjort det efter avslag och fått godkänt efter kontakt. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
När jag sökte fick jag avslag och hade läst här att man mejlat o förklarat varför det blev avslag. Jag fick detta svar
" Vi har ett system som är byggt som så att får den sökande avslag direkt (dvs inte uppnår vissa grundparametrar) så kan vi som handläggare inte kringgå det manuellt"
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det är uppenbart att företaget har problem med folk som inte betalar tillbaka. Tur man fick lång på Norwegian istället. Lägre dessutom också.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
God cash säger att man kan få låna med upp till 9 st anmärkningar , du ska god betalningsförmåga och inget skuldsaldo hos kronofogden.
Jag har inget skuldsaldo hos kronofogden, jag tjänar 29127kr/mån och har en liten skuld och mindre än 9 st anmärkningar men jag fick avslag.
Vad jag kan få ut av det här så är det falsk marknadsföring, lurar folk att ansöka så man får mer kreditupplysningar på sig.
Det kanske ska stå hur mycket man måste tjäna/mån på deras hemsida för tydligen så har man ingen god betalningsförmåga om man tjänar 29127kr/mån, jag kan ju inte ha blivit nekad pga betalningsanmärkningarna eftersom dom är mindre än vad dom godtar och något skuldsaldo har jag inte.

Något skevt är det ju med Goodcash och deras sk "krav" på låntagare.

Råkade ut för exakt samma sak som dig. Har 8 betalningsanmärkningar (varav alla försvinner inom ett år), inget skuldsaldo. Har en månadsinkomst på 32000 kr, inga lån som syns på UC. Jag skrev till dem och ville ha en förklaring varför jag blev nekad när jag uppenbarligen klarar deras krav. Sen bad jag dem se till att UC:n de tog på mig försvinner!
 
V

VXL

Gäst
Poäng: 0
Någon som vet hur snabba Goodcash är med utbetalningen? Eller vilken band de betalar ut ifrån? Har fått ett lån beviljat, och nu på morgonen fick jag mail om att utbetalningen av lånet är gjort, och att jag har pengarna på mitt bankkonto på eftermiddagen nästa bankdag.

Så lång tid ska det väl inte ta? Normalt så borde de väl senast vara hos mig nu i eftermiddag?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 611
Mottagna reaktioner
1 758
Poäng
1 217
Blancolån = längre utbetalningstid generellt. Kreditchecken som tar längre tid att hantera...
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 611
Mottagna reaktioner
1 758
Poäng
1 217
Jaha, missade att utbetalningen redan var gjord. Ja då lär du ha dem idag.
 
V

VXL

Gäst
Poäng: 0
Tack för era svar. :) De dök upp redan nu vid 11. Lite dåligt formulerat av dem vid mailutskicket. Men antar att det var standardutskick.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp