Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Goodcash.se någon som testat?

Hej, skickar goodcash post hem eller inte? blir så förvirrad av svaren här :)

På hemsidan står det att man godkänner med bankid och att de då gör klart med autogirot samtidigt.
Sedan står det att det ska komma en bekräftelse från bankgirocentralen.. kommer den på post?

Kommer det månadsvisa aviseringar också? I så fall hur?

Sitter och tittar på Goodcash och Nettofinans... båda kostar en uc det vet jag... men jag söker något som inte lämnar minsta pappersspår.. inte ens hemskickat ränteuppgift för deklarationen. Någon som har bra tips?

En vän har autogiro men får kontoutdrag hemskickade varje månad..

Jag sökte imorse och det skulle bli manuell prövning med "besked inom kort". Hur lång tid kan det ta och vad är era erfarenheter, är det bra chans vid manuell prövning? Finns något generellt att säga om detta?

GOOD CASH är luriga du ser inte din skuld hur den minskar. Du betalar via autogiro de skickar inte hem någon faktura så länge du betalar i tid. Kommer det hem en faktura om du är sen med betalning står det inte på den hur stor skuld du har utan vad du ska betala. Du kan inte logga in på deras sida och se vad din skuld är. Vill du veta din skuld maila dem.

Välj någon annan än dem!

Någon som fått lån av dessa senaste månaderna? Hur snabbt hade ni pengarna efter ni fått mail om att pengarna är utbetalda? Samt får ni fakturorna även fast ni har autogiro?

Jag ansökte hos dem men ficka bara beviljat av GoodCash på 25000kr. Hade ca 20 uc ff med en svag uc score. Jag var tvungen att mejla dem lönespecifikation men sedan gick allt smidigt och jag hade pengarna dagen efter. Cash2you ansåg att jag hade för många förfrågningar. När jag frågade hur många de anser acceptabelt sa de att de inte har ett tak:/. Cashbuddy ville att jag också skulle komplettera uppgifter mem de villa ha dem på post tillsammans med pappren som de hade skickat, dock fick jag inte dessa då jag har eftersändning på min post och de skickades istället till min folkbokföringsadress. De vägrade att skicka papper till min särskilda adress. Så sammanfattning: Goodcash är mycket smidiga och vänliga. De andra verkar jäkla krångliga, speciellt Cashbuddy som fortfarande lever i stenåldern med papperspost.

Jag ansökte hos dem men ficka bara beviljat av GoodCash på 25000kr. Hade ca 20 uc ff med en svag uc score. Jag var tvungen att mejla dem lönespecifikation men sedan gick allt smidigt och jag hade pengarna dagen efter. Cash2you ansåg att jag hade för många förfrågningar. När jag frågade hur många de anser acceptabelt sa de att de inte har ett tak:/. Cashbuddy ville att jag också skulle komplettera uppgifter mem de villa ha dem på post tillsammans med pappren som de hade skickat, dock fick jag inte dessa då jag har eftersändning på min post och de skickades istället till min folkbokföringsadress. De vägrade att skicka papper till min särskilda adress. Så sammanfattning: Goodcash är mycket smidiga och vänliga. De andra verkar jäkla krångliga, speciellt Cashbuddy som fortfarande lever i stenåldern med papperspost.

Bellybely, vad hade du för ungefärlig UC-score och ungefärliga omständigheter (lön, underskott av kapital m.m.)?
Funderar på att ansöka men vill inte dra på mig en UC om jag ändå inte får igenom ansökan. Hade varit skönt att få bort en del smålån m.m.

Någon som fått 50.000 hos dessa med anmärkning?

Jag sökte i torsdags och blev beviljad 50tusen efter att jag mejlat mina senaste lönespecar. 8st anmärkningar + ett utmätningsförsök. Anmärkningarna är över två år gamla. Uc score 33%, 4 uc-förfrågningar.

Pengarna har jag dock inte fått än.

Vet någon om jag blir beviljad med aktuellt betalningsföreläggande?
Har 2 stycken som hamnat där och behöver ett mindre lån för att betala av det så jag inte får anmärkning igen.
Men problemet är att jag inte har 25.000...
Är rädd att dra på mig en förfrågning i onödan så ringer dom KFM och så säger dom nej men du får inte beviljat för att du har aktuellt föreläggande...

Vet någon om jag blir beviljad med aktuellt betalningsföreläggande?
Har 2 stycken som hamnat där och behöver ett mindre lån för att betala av det så jag inte får anmärkning igen.
Men problemet är att jag inte har 25.000...
Är rädd att dra på mig en förfrågning i onödan så ringer dom KFM och så säger dom nej men du får inte beviljat för att du har aktuellt föreläggande...
Jag hade sökt på advisa där även goodcash finns, kanske får bättre förslag då.

Grejen är att det är lite så jag tänker, men för att få bra deal på advida så måste jag betala av "Euroloan" för att kunna betala av Euroloan och hamna under 6-7% i riskbetyg så behöver jag på något sätt lösa 20-30.000 och med dom pengarna betala av dels 2 förelägganden hos KFM och dels då också Euroloan på 5.000...

Så skulle behöva på något sätt lösa 30.000 hos någon som inte kollar föreläggande men samtidigt tillåter 3 anmärkningar.
Lite tuff sits med andra ord :/

Grejen är att det är lite så jag tänker, men för att få bra deal på advida så måste jag betala av "Euroloan" för att kunna betala av Euroloan och hamna under 6-7% i riskbetyg så behöver jag på något sätt lösa 20-30.000 och med dom pengarna betala av dels 2 förelägganden hos KFM och dels då också Euroloan på 5.000...

Så skulle behöva på något sätt lösa 30.000 hos någon som inte kollar föreläggande men samtidigt tillåter 3 anmärkningar.
Lite tuff sits med andra ord :/
Jag fick beviljat 50 k med anmärkning , dock vet jag inte om dom kollar föreläggande tyvärt ;/

När blev du beviljad?

Jag sökte nyss ett lån på 30 000 och blev nekad direkt.

Jag hade en UC-score på 17.6.
Nuvarande lån 347 000, samt ett kreditkort där 28000 är använt (av 30 000).
Inkomst 2017 151 000, men nu tjänar jag 34 000 i månaden (vilket kommer ge en årsinkomst drygt 400 000, kan styrkas med såväl lönespecar som arbetsgivarintyg).

Jag har mailat och frågat om de kan kika på det manuellt istället, så får se vad de svarar.

Jag sökte nyss ett lån på 30 000 och blev nekad direkt.

Jag hade en UC-score på 17.6.
Nuvarande lån 347 000, samt ett kreditkort där 28000 är använt (av 30 000).
Inkomst 2017 151 000, men nu tjänar jag 34 000 i månaden (vilket kommer ge en årsinkomst drygt 400 000, kan styrkas med såväl lönespecar som arbetsgivarintyg).

Jag har mailat och frågat om de kan kika på det manuellt istället, så får se vad de svarar.

Förblev nekad.
För stort underskott på min deklarerade inkomst 2017.
Enligt de själva så går deras gräns vid 19%. Kan vara bra att veta, så man inte (likt jag) drar på sig en UC i onödan...

Förblev nekad.
För stort underskott på min deklarerade inkomst 2017.
Enligt de själva så går deras gräns vid 19%. Kan vara bra att veta, så man inte (likt jag) drar på sig en UC i onödan...

Hur stort underskott?
Min uc score va runt 60% när jag blev beviljad 30k för någon månad sen..

De tog en full UC på mig.
Även efterfrågat belopp är redovisat.

Jaaag //

Mitt underskott hamnade på 27% i fjol.
Det hjälpte inte att jag kunde visa anställningsavtal och lönespecar som tripplar min årsinkomst jämfört med i fjol.

Tack för infon. Uppskattar det!

Edit: Nej jag vet, vissa låneutgivare är så tyvärr.

De tog en full UC på mig.
Även efterfrågat belopp är redovisat.

Jaaag //

Mitt underskott hamnade på 27% i fjol.
Det hjälpte inte att jag kunde visa anställningsavtal och lönespecar som tripplar min årsinkomst jämfört med i fjol.
Så dina krediter stod med på den UC:n?

Haft det här lånet 6 månader. Betalat alla mina inbetalningar i tid. Tog lån på 50.000
Frågade vad det hade kostat mig om jag slutbetalde lånet nu.
Dom svarar : Om du hade betalat idag hade det kostat dig 51 392 kr.

Är detta ens möjligt?

Man betalar ofta bara ränta i början.

På tex 1500:- så går 120:- till amortering och resten till ränta, tyvärr.

Ja men om det så är 1 krona jag amorterar bara borde ju skulden vara på 49.995?

Haft det här lånet 6 månader. Betalat alla mina inbetalningar i tid. Tog lån på 50.000
Frågade vad det hade kostat mig om jag slutbetalde lånet nu.
Dom svarar : Om du hade betalat idag hade det kostat dig 51 392 kr.

Är detta ens möjligt?
Det är inte möjligt helt enkelt såvida du inte utnyttjat betalningsfri månad, varit sen med någon inbetalning och åkt på avgifter. Upplupen ränta är ju beräknad från 1/5 dock, men kan omöjligt bli så mycket. Något är följaktligen fel. Be dem skicka en transaktionslista på ditt lån

Om du till exempel lånar 15 000 kronor med återbetalningstid på ett år och inte nyttjar betalningsfri månad kommer den effektiva årsräntan att uppgå till 29,0%. Årsräntan är 25,74%. Månadskostnaden kommer att vara 1 431 kronor och du kommer totalt att ha betalat 17 173 kronor (1 431 kronor * 12 månader) när lånet är återbetalat. Detta innebär en kostnad för krediten som uppgår till 2 173 kronor.

Kortast återbetalning: 1 år
Längst återbetalning: 8 år
Årsränta: 25,74%

"Det uppstår en upplupen räntekostnad då du erhöll lånet den 20e december men den första dragningen gäller enbart januari månads amortering och ränta."

Tog ett lån hos good cash för ett tag sen och har betalat som man ska. Tänkte höja lånet eftersom jag betalat in mer än 4mån.Men det gick inte alls. Först fungerade inte mitt bankkontonr där fast jag visste att det var rätt. Sen efter jag signerat så fick jag ett meddelande att summan inte blev godkänd men dom kunde erbjuda en annan summa men det stod inte vilken summa det var.Sen hände det ingenting fast jag försökte.. Skrev mail till dom och dom svarade att jag måste signera men det hade jag gjort gånger flera.Funkade ändå inte. Väldigt dåligt visste inte om jag fick beviljat el inte så jag struntade i det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp