Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Goodcash totalt sämst

Fick lån på 20, skulle söka 30 men klickade fel på lendo och ville inte krångla till det när jag väl fått erbjudanden.

Kontaktar goodcash idag, fick lånet utbetalt i Fredags. Men nej nu måste jag antingen vänta 4 månader eller slutbetala lånet och vänta 30 dagar innan jag kan söka på 30.

Vad är detta för jäkla skitregler de har?

Fick lån på 20, skulle söka 30 men klickade fel på lendo och ville inte krångla till det när jag väl fått erbjudanden.

Kontaktar goodcash idag, fick lånet utbetalt i Fredags. Men nej nu måste jag antingen vänta 4 månader eller slutbetala lånet och vänta 30 dagar innan jag kan söka på 30.

Vad är detta för jäkla skitregler de har?

Det svaret hade man nog fått av dom flesta lånebolagen.

därför man inte ska klicka fel när man ansöker om ett lån, skyll inte på dom det är ditt eget fel.

Jag frågade vad logiken var i att vänta 1 månad efter slutbetalt, är jag inte kreditvärdig när jag slutbetalt lånet men 1 månad senare är man?

Senast redigerad av en moderator:
Kan inte annat än tycka att du kanske ska vårda ditt språk!!!
Vad det är för logik i hur det v ar med ditt lån är en sak men var har du för logik med att kalla folk med fula ord?

Kan vara så att det också regleras i konsumentkreditlagen...

Det kan också vara så att Goodcash följer en rekommendation från Finansinspektionen, som säger att en låntagare inte bör kunna låna pengar inom 30 dagar från det att förra lånet var återbetalat. Detta är för att förhindra pennningtvätt

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp