Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Konstigt att alla skriver att de försvinner då

De försvinner kanske inte men det står ju avslutad på ucn . Det gör det på alls avslutade skulder på uc och på så sätt försvinner det ju fast det ligger kvar men står avslutat

De försvinner kanske inte men det står ju avslutad på ucn . Det gör det på alls avslutade skulder på uc och på så sätt försvinner det ju fast det ligger kvar men står avslutat
Helt riktigt det ligger kvar som avslutat 1 år ! Mailade till och med credway och dom sa att det inte tas bort förens skulden betalas ! Samma var det med tex Lowell skulderna eller intrum skulderna !

Det är ingen fara de har ditt eget inkasso Colligent. Mitt är där . 50.000 jag betalar 1500kr/ månaden i 5 år typ
Synd att ditt gått till inkasso. Jag är extra rädd om de krediter som man kan använda igen efter att man betalat in. Överlevnadsstrategi helt enkelt. Så de kämpar jag extra för att inte gå till inkasso.

Om du kollar bilden så avslutades den 30 april 2020 ... jag hade löneutmätning 25 april första gången ! Så den togs inte bort när den kom till inkasso @Andrea

Bilagor

• 2F6E2FBB-B0FA-44C5-8F2C-105F2D0A1A5F.webp
    2F6E2FBB-B0FA-44C5-8F2C-105F2D0A1A5F.webp
    64.5 KB · Visningar: 21
Mm hade inget val tyvärr med betalkoll

Så många år man verkligen kämpade varje månad var helt sjukt ... som credway krediten tog 2015 och avslutade 2020 .. liksom 5 år ! Helt sjukt !
Jag lånade 2017 av easykredit och vresiga, två små lån på 2000kr var. Vågar inte räkna hur mkt jag har betalat tillbaka, gick till Kf två ggr men återkallades. Först den här månaden ska jag betala SISTA som är kvar!!!! Sjukt! Tänker på dessa lån som avskräckande exempel! Det hjälper.

Jag betalar 20000 kr i räntor varje månad på mina lån o inkasso . Kaos o ångest varje månad

Jag betalar 20000 kr i räntor varje månad på mina lån o inkasso . Kaos o ångest varje månad
Ja det är helt sjukt , jag höll på så i ca 8 år tror jag det var , 35 år i år är jag och sa till mig själv när jag är 40 ska jag vara skuldfri ! För hade jag inte släppt mina till kronofogden hade aldrig mina skulder minskat ! Hade hållit på såhär hela livet annars !

Snabb fråga om Gothia och betalning.
Fått en faktura som har förfallodag
den 27:e, Räcker det med att betala samma dag eller ska de ha betalning flera dagar innan som vissa andra aktörer som
tar flera dagar på sig att registrera betalningen ?

den 27:e, Räcker det med att betala samma dag eller ska de ha betalning flera dagar innan som vissa andra aktörer som
Ska räcka med den 27 ! Brukar ta nån vecka innan dom skicka vidare , varit så för mig iallafall !

Jag swishar alltid in 27:e eftersom min lön kommer då, det är inga problem

Gothia är tack och lov inte som Intrum som skickar utan påminnelse till Kf om du bara är några dagar sen.
Gothia skickar ut en påminnelse ca en vecka efter förfallodatum. Har hänt många ggr att jag betalat en vecka efter att jag fått påminnelsen utan det hänt ngt. Men då ringer jag och ber de anteckna att nu har jag betalat så det inte skickas vidare.

Gothia är tack och lov inte som Intrum som skickar utan påminnelse till Kf om du bara är några dagar sen.
Gothia skickar ut en påminnelse ca en vecka efter förfallodatum. Har hänt många ggr att jag betalat en vecka efter att jag fått påminnelsen utan det hänt ngt. Men då ringer jag och ber de anteckna att nu har jag betalat så det inte skickas vidare.
Tycker gothia är helt ok faktiskt , har själv totalt 130k hos dom totalt och dom vill ha 9k för att dra tillbaka allt från kronofogden och frysa all ränta ! Dom ligger ändå som utmätning och minskar verkligen varje månad även om dom får sina räntepengar är dom bereda att förlora dom :) så tycker absolut dom är schyssta som bolag !

Såg en ganska skön sak idag med hos kronofogden, mitt ferratum lån som ligger hos axaxtor på 32 000 kr , där var räntan innan 30 % hos dom ! Nu när utmätningen är igång sedan april ligger räntan på 15 % ! Dom har sänkt räntan när den gick till kronofogden :) det är ferratum lånet :) kostade mig 1950 kr hos ferratum innan varje månad i bara ränta , nu ca 400 kr :) lite skillnad :)

ska skicka mitt creedway-easycredit snart är det gotica eller sileo dom använder? försvinner båda från min uc?

ska skicka mitt creedway-easycredit snart är det gotica eller sileo dom använder? försvinner båda från min uc?
Enligt kundtjänst hos easycredit och credigo så slutar dom rapportera till Uc när inkassobolaget tar över, har frågat 3 olika i kundtjänsten och alla skriver så.

Enligt kundtjänst hos easycredit och credigo så slutar dom rapportera till Uc när inkassobolaget tar över, har frågat 3 olika i kundtjänsten och alla skriver så.
Min credway kredit avslutades 30 april från uc , alltså 5 dagar efter min första löneutmätning. Så när den låg hos gothia 3 mån innan så avslutades den inte

Min credway kredit avslutades 30 april från uc , alltså 5 dagar efter min första löneutmätning. Så när den låg hos gothia 3 mån innan så avslutades den inte
Tror det skiljer sig lite på dessa aktörer, credigo och easycredit fakturerar själva och säljer sina skulder till gothia, credway fakturerar genom arvato o på det viser driver endast gothia skulden åt credway därför det visar på uc när det gäller dom.

Hade missat att mitt friia lån på 48k hamnat hos gothia för någon vecka sedan, står att dom skickat det till kfm för betalningsföreläggande. Hoppas dom drar tillbaka det, brukar dom vara skyssta med det?

Hade missat att mitt friia lån på 48k hamnat hos gothia för någon vecka sedan, står att dom skickat det till kfm för betalningsföreläggande. Hoppas dom drar tillbaka det, brukar dom vara skyssta med det?
Ja gothia har jag aldrig upplevt några problem med att dra tillbaka , men ! Dom vill att du betala en summa ! Hos mig har dom alltid sagt 3000 kr även om skulden varit 10k eller 40k ... tror min sambo fick en skuld dit innan och den var på 12k .. då ville dom ha 3k med ! Så räkna med runt 3000 :)

Men vänta nu ... Inkasso är mig veterligen ingen typ av välgörenhetsorganisation. De köper din skuld och vill därmed ha tillbaka sina pengar. Jag hade så klart varit förbenat glad om jag hade fått avbetalningsplaner på varje skuld som gått till inkasso genom åren, men det fick jag inte och det är heller inte en mänsklig rättighet. Att medvetet skicka till inkasso är ingen lösning - det tar bara ännu längre tid att bli skuldfri.

Men vänta nu ... Inkasso är mig veterligen ingen typ av välgörenhetsorganisation. De köper din skuld och vill därmed ha tillbaka sina pengar. Jag hade så klart varit förbenat glad om jag hade fått avbetalningsplaner på varje skuld som gått till inkasso genom åren, men det fick jag inte och det är heller inte en mänsklig rättighet. Att medvetet skicka till inkasso är ingen lösning - det tar bara ännu längre tid att bli skuldfri.
Fick du inga avbetalningsplaner alls? Låter lite märkligt, de flesta inkasso beviljar avbetalningsplaner, det handlar inte huruvida det är en mänsklig rättighet eller inte utan snarare att samhället tjänar på att man får hjälp innan skulderna går till kf.
Håller med dig att inkassobolagen inte bedriver välgörenhet, det har vi alla här märkt, många tusentals lappar tjänar de på oss.

Ajdå!! Hur gick det? Har du ringt? Hoppas de drar tillbaka!

Håller med dig att det inte är någon rättighet , däremot så håller jag inte med dig om att det blir dyrare att släppa det till inkasso och kronofogden, för mig blev det mycket billigare med räntor !

Jag tror vi alla här inne är medvetna om att inkassobolagen inte är skyldiga att godta en avbetalningsplan. Men de flesta är väldigt hyggliga och godtar det. Vissa lite snällare och enklare än andra. Och huruvida det är dyrare eller inte är ju olika i varje enskilt fall. Det har hjälpt mig många gånger att få ner en månadskostnad för att gå runt av olika anledningar. Sen att det kanske blivit dyrare i längden är ju ett medvetet val man gör när man aktivt väljer att släppa vidare en skuld.

Fick svar av gothia idag att dom ska ha 3000 med en gång för att det ska återkallas från kfm, helt ok.

Fick svar av gothia idag att dom ska ha 3000 med en gång för att det ska återkallas från kfm, helt ok.
Ja det är faktiskt helt ok , dom skickar även tillbaka det när det ligger för utmätning till och med :)

Ja det är faktiskt helt ok , dom skickar även tillbaka det när det ligger för utmätning till och med :)
Har en plan på 5k månad redan o dom kunde inkludera denna skulden till samma månadsbelopp så känns himla bra att dom inte höjde.

Nu har mitt Sms-pengar på 30.000 gått till Gothia. Har mejlat för att be om en betalplan. Får se vad de svarar....

Nu har mitt Sms-pengar på 30.000 gått till Gothia. Har mejlat för att be om en betalplan. Får se vad de svarar....

de föreslog 6500 per månad Hade jag haft det utrymmet hade jag inte hamnat där... kontrade med 1500:-

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp