Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gothia inkasso

Världens hemskaste inkassobolag någonsin om du frågar mig och om jag ska utgå från det jag läst på internet. Det är fullkomligt att dessa bluffmakare ens får finnas till, dom är så galet hemska, urusla och oprofessionella på alla sätt som går att det är sjuka. Jag har själv ett ärende hos gothia där kundtjänsten dels säger olika stup i kvarten beroende på vem man pratat med, de har ljugit angående belopp och sagt olika, galet otrevliga, omöjliga att ha och göra med då de trots att jag inte varit sen hotat med KFM om de anser sig få snabbare betalat vilket jag aldrig hört något inaksosbolag hota med tidigare, att man som inkassobolag till och med skyltar med det är ju så vidrigt (dvs att de bara tänker på snabba indrivningar och inte ser till kundens bästa) att man spyr.

Då ska tilläggas att jag alltid varit i tid och skött mina avbetalningar. De är helt omöjliga att ens föra en vettig dialog med.
Sen så hände det..
Tjejen har ett ärenden där som de sa 8000 i månaden på (!) då är skulden inte så stor heller. Tjejen sa att det inte gick de var oförstående som få men gick med på det tillslut dvs att betala 3500 i månaden. Tjejen har varit permitterad från jobb så hon är inte så tät nu. Hon frågade om det gick att betala in lite mindre en månad för att betala in mer en annan månad och fick beviljat 3000 istället för 3500 då får hon ändå brev om att hon ska betala 3500 sen ( visade sig vara felaktigt) nästa månad frågade hon snällt om det kunde gå att få uppskov någon dag då hon väntade lön. Samma snubbe som var otrevlig och krävde henne på 8000 i månaden först sa från ingenstans att han skickat in 2/3-delar av ärendet till KFM?! För att hon en gång frågat snällt om reducerat belopp och en gång om uppskov?! Vi ringde upp hans kollega som sa att det absolut var felaktigt och att gothia absolut inte behandlar sina kunder så och hon skulle höra av sig. Hon hörde av sig en halvtimme efteråt och sa att de återkallat ärendet som hon sa i samtalet innan absolut skulle gå. När tjejen ringde KFM idag får hon reda på att det inte alls är återkallat dvs att gothia som vanligt hycklat runt. Nu ska hon bevisa att hon betalat allt i tid. Detta företag är de vidrigaste, uslaste, hemskaste skit som någonsin existerat. Större rövhål hittar du inte någonstans isåfall får du gå tillbaka till nazismen och kommunismen.

Fick prata med en riktig surtant på Gothia! har iaf sammanlagt skuld på 79.000kr och 4.000kr/månad. Hon ville att jag skulle betala 5, men lyckades få 4 iaf!
Ursprungligen :expresskredit 30 tkr
Och monetti 30tkr
Så med all ränta o skit blev det alltså 19.000 kr mer

Fick prata med en riktig surtant på Gothia! har iaf sammanlagt skuld på 79.000kr och 4.000kr/månad. Hon ville att jag skulle betala 5, men lyckades få 4 iaf!
Just Gothia verkar inte vara medvetna om att det pågår en pandemi som påverkar folks ekonomi, dom ska vara glada att folk ens kan betala någonting i dessa tider....

Och monetti 30tkr
Jag har ca 100.000kr på gothia. Har precis höjt från 3000kr/mån till 4000kr och de var jag själv som valde det. sjukt att de skiljer sig så beroende på vem man pratar med.

Jag har ca 100.000kr på gothia. Har precis höjt från 3000kr/mån till 4000kr och de var jag själv som valde det. sjukt att de skiljer sig så beroende på vem man pratar med.

ja, jag tänkte på precis det efter att jag läst i trådarna om just Gothia.
Nog därför jag vågade stå på mig :):tummen:

har du flera ärenden på dom 100k? Eller ett o samma? Jag har 3 ärenden. Minskar din skuld väsentligt?

Sen att dom ljuger mycket är en annan del. Jag hade 96.000kr nu i somras och betalade 3400kr per månad. Samtidigt läste man här om folk som hade kanske 50.000kr där och och fick 5.000kr att betala.

Det kanske beror på om handläggaren har en bra dag eller inte då. :(
Borde inte va så skillnad

har du flera ärenden på dom 100k? Eller ett o samma? Jag har 3 ärenden. Minskar din skuld väsentligt?
Ja det är 4 ärenden tror jag.
Skulden minskar med drygt 2000kr i månaden iallafall. Kommer ta lång tid men kör enligt snöbollsmetoden så jag prioriterar inte gothia i dagsläget. :D

Skulden minskar med drygt 2000kr i månaden iallafall. Kommer ta lång tid men kör enligt snöbollsmetoden så jag prioriterar inte gothia i dagsläget. :D

Ah okey! Har du nåt mer hos inkasso? Jag kommer ha Ferratum och klarna har jag hos Legalis, men betalar bara 500kr så det är ju bra :)
snöbollsmetoden är ju bra!

Ah okey! Har du nåt mer hos inkasso? Jag kommer ha Ferratum och klarna har jag hos Legalis, men betalar bara 500kr så det är ju bra :)
snöbollsmetoden är ju bra!
Känns som jag bara har räkningar till inkasso :facejoy: så har de mesta där faktiskt. Men de har gett mig bättre utrymme i ekonomin också och mer humana avbetalningsplaner.

Surtanterna hos gothia skulle verkligen behöva ett ligg...

Hatten av till dig! Kör också snöbollsmetoden så jag vet hur tufft det kan vara. Pusha på ba

Hatten av till dig! Kör också snöbollsmetoden så jag vet hur tufft det kan vara. Pusha på ba
Ja de tar sin lilla tid, men varje dag är en dag fram mot skuldfrihet! :) Även om vissa dagar känns tyngre än andra.
Gjorde mig av med 2 skulder för några dagar sen, då slutbetalade jag resten som va kvar. De har kostat mig 1200kr/mån, så det Kändes bra och logga in på sidan dagen efter och se "Du har inga ärenden hos oss". :folded::D Nu i november försvinner ytterligare 3 avbetalningar så framåt går de allt! :D:D

Sileo vill ha 6000 kr för att dra tillbaka ärendet , sedan 2000 kr mån helt fryst ränta . Gothia 3000 kr per lån för att dra tillbaka ! Sedan 3000 kr månad och fryst ränta ! Mobillån 3500 kr för att dra tillbaka och sedan 3000 kr månad och fryst ränta ! Så det går verkligen :)

Och monetti 30tkr
Klassiker, det här jag säger ju. Gothia är ett par riktiga rövhål. Men mycket handlar om vem du får i andra änden av luren, men rent generellt är de verkligen hårda. Försök hålla betalningarna i tid så kanske du får sänka någon månad sedan (vid behov). Kör hårt :)

Klassiker, det här jag säger ju. Gothia är ett par riktiga rövhål. Men mycket handlar om vem du får i andra änden av luren, men rent generellt är de verkligen hårda. Försök hålla betalningarna i tid så kanske du får sänka någon månad sedan (vid behov). Kör hårt :)

yepp, tack! Jag är ganska dålig på att stå på mig mot riktiga översittare eller idioter i allmänhet!

yepp, tack! Jag är ganska dålig på att stå på mig mot riktiga översittare eller idioter i allmänhet! Så är rätt nöjd faktiskt :)
Jag förstår. Alltså med tanke på skuldens storlek och räntepåslag med mera så anger de förvisso der belopp som är bäst för dig, dvs så att pengarna inte bara går till räntan. Men de måste samtidigt sätta rimliga belopp också.
Börja du så där, sen skulle jag om jag var du amortera extra några månader istället för att kanske ta på dig för stort ansvar och börja höja avbetalningsplanen för då kan de ju bli griniga.

Jag förstår. Alltså med tanke på skuldens storlek och räntepåslag med mera så anger de förvisso der belopp som är bäst för dig, dvs så att pengarna inte bara går till räntan. Men de måste samtidigt sätta rimliga belopp också.
Börja du så där, sen skulle jag om jag var du amortera extra några månader istället för att kanske ta på dig för stort ansvar och börja höja avbetalningsplanen för då kan de ju bli griniga.
Även de handlar om vem man får prata med. :) jag ringde en månad när jag fick de tufft. Och då gav hon mig 2 månader som jag inte behövde betala, november och december 2019 var det. Just för de var jul osv sa hon :axelryck: de tackade jag för:D

Även de handlar om vem man får prata med. :) jag ringde en månad när jag fick de tufft. Och då gav hon mig 2 månader som jag inte behövde betala, november och december 2019 var det. Just för de var jul osv sa hon :axelryck: de tackade jag för:D
Oj herre vad snällt! Dock som sagt är det man själv som förlorar i längden på det mest (om man inte löser ut sig i förtid) själv har jag fått slänga in någon betalning lite senare bara någon gång annars har de varit stenhårda mot mig trots att jag skött mig. Men fått allt att rulla nu.

Oj herre vad snällt! Dock som sagt är det man själv som förlorar i längden på det mest (om man inte löser ut sig i förtid) själv har jag fått slänga in någon betalning lite senare bara någon gång annars har de varit stenhårda mot mig trots att jag skött mig. Men fått allt att rulla nu.

vad bra att allt rullar på! Ja, man uppskattar när de faktiskt kan göra undantag när man behöver hjälp som mest!
Jag kommer få skuld hos kronis nu pga skuld jag inte kan betala.. försöker hålla så mycket jag kan på inkasso för att inte åka på utmätning av huset.

Ja absolut är det så, men de räddade ändå mig från att inte kunna betala andra saker så de är smällar man får ta under resans gång. :)

vad bra att allt rullar på! Ja, man uppskattar när de faktiskt kan göra undantag när man behöver hjälp som mest!
Jag kommer få skuld hos kronis nu pga skuld jag inte kan betala.. försöker hålla så mycket jag kan på inkasso för att inte åka på utmätning av huset.
Attans! Vad är det du inte kan betala? Dvs är det en skuld till gothia?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp