• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Gothia inkasso

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Håller med. Blir nästan att jag funderar på söka 90k på Creditstar nu som kostar 4700kr/mån. Då kan jag betala inkasso och resten av min Ferratum. Så har jag även 1800kr mer. Skulle visst betala mer överlag men jag klarar månaderna bättre och mer stressfri.
Om du lånar hos Creditstar hur länge ska du betala 4700 kr? Hur mkt av dessa 4700 kr är amortering? Bra att väga in deras räntor och avgifter och hur mkt du ska betala totalt.
Men får du 1800 kr mer i månaden om du lånar hos dem så kan det ju vara ett alternativ.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Om du lånar hos Creditstar hur länge ska du betala 4700 kr? Hur mkt av dessa 4700 kr är amortering? Bra att väga in deras räntor och avgifter och hur mkt du ska betala totalt.
Men får du 1800 kr mer i månaden om du lånar hos dem så kan det ju vara ett alternativ.
Ja det blir ju förjävligt mycket mer. Men jag ska testa om jag kommer undan med 4500kr först. Misstänker att Gothia skickar nästa inkassokrav imorrn.
Och så missade man ett samtal från Sambla. Undrar vad dom vill av en med 21% i riskprognos. :facejoy:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Ja det blir ju förjävligt mycket mer. Men jag ska testa om jag kommer undan med 4500kr först. Misstänker att Gothia skickar nästa inkassokrav imorrn.
Och så missade man ett samtal från Sambla. Undrar vad dom vill av en med 21% i riskprognos. :facejoy:
Testa först att förhandla med Gothia innan du tar nya lån.

Sambla har under en längre tid ringt och tjatat på mig om att ansöka om lån. Jag säger varje gång att jag är säker på att ni inte kommer bevilja så ta bort mig fr era telefonlistor. Nu har det varit tyst fr dem under en period tack och lov!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Har en amorteringsplan hos Gothia på 1700 kr per månad gällande en skuld hos Lumify på ca 10K. Min skuld på ca 20K hos SMS-pengar har skickats vidare till Gothia. De är villiga att slå ihop skulderna i en gemensam amorteringsplan men kräver också att jag ska betala 4800 kr per månad. Har mailat Gothia och meddelat att det är en summa jag inte kan betala och har lämnar förslag på annan summa. Vad är er uppfattning av Gothia? Går de att resonera med?
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Har en amorteringsplan hos Gothia på 1700 kr per månad gällande en skuld hos Lumify på ca 10K. Min skuld på ca 20K hos SMS-pengar har skickats vidare till Gothia. De är villiga att slå ihop skulderna i en gemensam amorteringsplan men kräver också att jag ska betala 4800 kr per månad. Har mailat Gothia och meddelat att det är en summa jag inte kan betala och har lämnar förslag på annan summa. Vad är er uppfattning av Gothia? Går de att resonera med?
Jag pratade senast igår med Gothia. Fått min northmill, lumify samt credifi skuld dit, jag sa som de var när de erbjöd mig att betala 8000kr i månaden att det kommer jag inte klara av. Att ni skickar skulden vidare till kf hjälper inte för har inget att ta ifrån mer än min inkomst. Jag sa att jag är villig att betala 5000kr för en skuld på över 100 k och fick igenom det. Hade innan chattat och de gick inte så bra, så de bästa är att ringa säg som de är så kan du även tillägga att de månader du kan betalar du in mer men att ditt max nu är 2000kr? Så ser du vad de säger, ge inte upp!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Jag pratade senast igår med Gothia. Fått min northmill, lumify samt credifi skuld dit, jag sa som de var när de erbjöd mig att betala 8000kr i månaden att det kommer jag inte klara av. Att ni skickar skulden vidare till kf hjälper inte för har inget att ta ifrån mer än min inkomst. Jag sa att jag är villig att betala 5000kr för en skuld på över 100 k och fick igenom det. Hade innan chattat och de gick inte så bra, så de bästa är att ringa säg som de är så kan du även tillägga att de månader du kan betalar du in mer men att ditt max nu är 2000kr? Så ser du vad de säger, ge inte upp!
Tack för ditt input! Av vad jag läst här handlar det om att prata med rätt person. Avvaktar svar via mail och kommer ringa upp om de inte är villiga till att acceptera mitt förslag.
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Tack för ditt input! Av vad jag läst här handlar det om att prata med rätt person. Avvaktar svar via mail och kommer ringa upp om de inte är villiga till att acceptera mitt förslag.
Är i samma situation som du nu, när senaste räkningen kom dit förra månaden så ville dom ha 12 tkr/ m, skulden är tot 89 tkr. Förklarade att det kan jag inte men dom menade att dom baserar den summan på uppgifter från Skatteverket/ kronofogden- mina inkomst uppgifter antar jag och att den summan skulle dom fått vid en ev löneutmätning. Vilket kanske inte stämmer..dom får fortare sina pengar till sig om det finns en lite mer rimlig betalplan. Eftersom jag betalar på mina ordinarie lån utöver dom, då faller allt snabbt. Ska ta en vända till med dom nu. Önskar dig lycka till med!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Jag pratade senast igår med Gothia. Fått min northmill, lumify samt credifi skuld dit, jag sa som de var när de erbjöd mig att betala 8000kr i månaden att det kommer jag inte klara av. Att ni skickar skulden vidare till kf hjälper inte för har inget att ta ifrån mer än min inkomst. Jag sa att jag är villig att betala 5000kr för en skuld på över 100 k och fick igenom det. Hade innan chattat och de gick inte så bra, så de bästa är att ringa säg som de är så kan du även tillägga att de månader du kan betalar du in mer men att ditt max nu är 2000kr? Så ser du vad de säger, ge inte upp!
Ringa är det bästa när det gäller att förhandla med inkasso!
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Tack för ditt input! Av vad jag läst här handlar det om att prata med rätt person. Avvaktar svar via mail och kommer ringa upp om de inte är villiga till att acceptera mitt förslag.
Jag hade ringt direkt, mer du är på desto större chans att du får igenom, jag skyller alltid på att jag vill göra rätt för mig att de har inte svarat på mina mail etc etc då ligger lösningen hos de. Ofta när man ger de en konkret plan på telefon så är de villiga att hjälpa till.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Jag pratade senast igår med Gothia. Fått min northmill, lumify samt credifi skuld dit, jag sa som de var när de erbjöd mig att betala 8000kr i månaden att det kommer jag inte klara av. Att ni skickar skulden vidare till kf hjälper inte för har inget att ta ifrån mer än min inkomst. Jag sa att jag är villig att betala 5000kr för en skuld på över 100 k och fick igenom det. Hade innan chattat och de gick inte så bra, så de bästa är att ringa säg som de är så kan du även tillägga att de månader du kan betalar du in mer men att ditt max nu är 2000kr? Så ser du vad de säger, ge inte upp!
Har pratat med två olika handläggare och de är stenhårda på att jag måste betala 4800 kr per månad. Försökt att förklara min situation men de lyssnar inte. Riktiga svin. Det är är tyvärr nådastöten för min del.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp